Når setter dere opp juletreet?

Planlegging av dette skjer når vi pakker kalender til ungene, ettersom de får en pynt til treet som representerer at vi skal pynte tre, den dagen det skjer. Da tar vi utgangspunkt i kalenderen, innen den til har vi bra oversikt over avslutninger og konserter, men trolig rundt siste helga før jul.
 
Jeg er skikkelig glad i julen og det er min absolutt favoritt høytid, jeg er vokst opp med at juletre skal opp fra lille julaften, men siden jeg flyttet for meg selv så har julen komt opp hos oss 1 søndag i advent, det er ingenting jeg syns er koseligere enn et julepyntet hus og førjulstemning så jeg gleder meg så enormt til å skape juletradisjon med mine barn når den tid kommer :Heartred Julen er dog ute 1 januar, da er det nytt år og blanke ark, hihi
 
Vokst opp med lille juleaften. Men i voksen alder setter jeg det opp 1.søndag i advent. Både fordi keg syns førjulstiden blir enda koseligere, og jeg er glad i å rydde bort jula i romjula, før nyttår.
 
Setter nok opp juletreet første advent ja! Ser ingen poeng med å sette det opp så sent som lillejulaften, synes det er så mye styr å sette opp og ta ned treet, så det får stå en 5 ukers tid.
 
Det blir 13 nov i år. I fjor var det en helg senere. Men første helga i advent skal jeg bake så da er det for mye på en helg.
 
Når vi var små var det alltid lille julaften. Men vi har satt det opp 1 søndag i advent. Det lyser så fint opp i denne mørke tida :Heartred
 
Back
Topp