Når pakker dere fødebagen?

Ikke tenkt så langt ennå.
Men jeg syns faktisk trusene på sykehuset er gull verdt! God plass til de store bindene i ettertid :pNoe jeg har gjort med de to andre er å kjøpe bodyshop såpe og krem i en viss lukt. Da vil jeg alltids minnes sykehusoopholdet/ fødsel når jeg kjenner den lukten. Med første var det Papaya, med andre Mango :Heartbigred
 
Føler at det enda er lenge til den fødebagen skal pakken :p Blir nok ikke før noen uker før, evt når formen tilsier at det kanskje blir fødsel snart. Sist måtte de "hente ut" sønnen 16 dager før termin pga svangerskapsforgiftning og seteleie (ikke stort nok bekken til å føde i sete). Pakket da ferdig dagen før jeg ble lagt inn. Brukte nesten ingenting av det jeg hadde med meg... :p Så denne gangen blir bagen liten og listen kort. Regner også med å ikke bli så lenge på sykehuset. Går fødsel bra regner jeg med at jeg drar hjem dagen etter. Listen min er det jeg brukte og hadde glede av sist:
  • Drikkeflaske til meg og mannen
  • Slippers
  • Joggebukse
  • Gode truser (brukte de store, gode gravidtrusene fra Lindex)
  • Amme BH
  • Amme t-skjorter
  • Mobillader og ørepropper så jeg kan se netflix og høre musikk
  • 1-2 sett til babyen (De har klær på fødeavdelingen. Settene er med kun til å "vise frem" ungen i noe finere enn fødeavdelingens klær om man får besøk og til hjemreise. Gidder ikke lage masse styr med hentesett, babyen merker ikke noe til det uansett og man tar det jo av med en gang man kommer hjem.... Ingen skal se han i bilen uansett :p )
  • Cozyfix ammepute (beste ammeputen for de minste, spesielt for oss med store pupper)
  • Shampo, balsam, dusjsåpe (ikke noe fancy greier, mest mulig luktfritt)
  • Vanlige toalettsaker som tannkrem og tannbørste, hårbørste osv.
  • Ammeinnlegg
 
Last edited:
Tenker kanskje du vil vite at ammeinnlegg, bind, sexy nettingtruser, ammeskjold, Paracet, brystpumpe og mat har du ubegrenset tilgang til på sykehuset :)
Helt sant, men personlig ville jeg også hatt med egne truser og bind. Følte
Eg mye mer komfortabel med litt store dame vind enn de «bleiene» man får på føden når jeg fikk eldste :p men det er vel smak og behag :)
 
Purelan! Stor tube! Kanskje to, til og med. Det er det eneste jeg har tenkt på enda:D Både til brystvorter og såre lepper - gull verdt! Haha. Kanskje multimam også.

Ellers blir det komfortable klær til meg selv og tøfler, flipflops og morgenkåpe + en enkel toalettmappe med sjampo, balsam, deo, tannbørste, osv. Og tre-fire sett klær i str 44-50 til bebis. Helst tynn ull. + ammepute og bæresjal. Lista blir sikkert litt lenger, men jeg har egentlig ikke begynt å tenke på det enda. Pakker sikkert i uke 37 :)
 
Jeg skal ha med meg store kjeks med sjokoladebiter i:hilarious:.
Har begynt å samle småprøver med ansiktskrem og såpe til en liten toalettmappe. Tar med litt sjampo/balsam, og hårføneren min.
Egne truser og bind skal jeg ha, likte ikke de på sykehuset.
Vide deilige klær og flip-flops til dusjen.

Noen av dere med store bryst som har prøvd 2-pk ammebh fra Lindex?
Lurer litt på den.
Er 70F til vanlig.
 
Kommer til å pakke bagen i uke 24/25 da jeg fikk prematur sist og de har sagt at han kan komme hva tid som helst så kommer til å pakke den tidlig slik at jeg har alt jeg trenger i tillfelle slik at det ikke blir mer stress enn det allerede er når de kommer før tiden :)
Men listen ser ganske lik som de skriver over :)
 
Sist pakket jeg et par uker før termin. Hadde med meg alt for mye, kun halvparten som ble brukt. Så denne gangen blir det en enkel, liten bag :happy:
 
Kommer til å pakke første uken i juli tenker jeg. Skal på bilferie til Østlandet og Sørlandet tre uker i juli og da blir fødebagen med bare i tilfellet fødselen skulle starte. Så har jeg den klar uansett ☺️ Kommer til å pakke ned en del, er mer komfortabel med mitt eget enn sykehuset sitt. Så lister ser sånn ut nå:
Til mor:
- Pyskjole
- 1 ammebh, liker ikke gå med bh uansett
- T-skjorte
- Joggebukse
- Kjole til vi skal hjem
- Truser som kan kastes etterpå
- Sokker
- Store bind i tilfelle de ikke har bleier
- Toalettmappe med tannkrem, tannbørste, shampoo, sminke, deo
Til baby:
- 3 bodyer
- 1 joggebukse
- 3 luer
- Hjemmestrikket hentesett
- Bleier
Til far:
- Joggebukse
- T-skjorte
- Boxer og sokker
Mat:
- Kanelgiffler
- Lefser med kanelsmør
- Sjokolade
- Salt chips
- Cola
- Energidrikker
- Loveharts
- Vannflasker
- Rundstykker med ost og skinke
- Rundstykker med egg og tomat
 
Jeg kommer nok ikke til å pakke så mye, meen jeg elsker ikke sykehusklær til meg selv eller lille, så jeg skal ha med nok til 3-5 dagers opphold til oss begge. Ellers bare vanlige toalettsaker og ei god drikkeflaske til fødselen. Kommer ikke til å skrive fødebrev heller, har ingen spesielle ønsker som må tas hensyn til :) tipper jeg pakker sist i Juni en gang, omtrent 4 uker før termin :)
 
Wæææ det med fødebag er litt stressende, kjenner jeg! Leser jo så mange gode tips og forslag! Jeg er elendig på å pakke generelt, så jeg garanterer at det ender med at jeg glemmer noe kjempeviktig.... Vi har ikke bil heller, så er ikke bare å dra hjem haha! Men det blir som det blir. Hvilke bind kjøper dere som skal kjøpe?? Jeg HATER bind, synes de blå nattebindene er gruuusome! Takker for tamponger haha! Men de på sykehuset tenker jeg må være enda verre? Klumpete og grusom?
 
Pakker ikke før i juni tenker jeg. Veldig gode lister over her. Snacks og sånt er lurt til etter fødsel i alle fall. En ting jeg ikke tok med sist som jeg skal ha med denne gangen, er ammepute.

Av ting som er kjekt å ha med er også ekstra klær til seg selv, mørke bukser er kjekt de første dagene tilfelle søl. Tok også med Purelan sist,og det var lurt.
 
Wæææ det med fødebag er litt stressende, kjenner jeg! Leser jo så mange gode tips og forslag! Jeg er elendig på å pakke generelt, så jeg garanterer at det ender med at jeg glemmer noe kjempeviktig.... Vi har ikke bil heller, så er ikke bare å dra hjem haha! Men det blir som det blir. Hvilke bind kjøper dere som skal kjøpe?? Jeg HATER bind, synes de blå nattebindene er gruuusome! Takker for tamponger haha! Men de på sykehuset tenker jeg må være enda verre? Klumpete og grusom?
Vet ikke om du har barn fra før,men de store bindene på sykehuset er nesten et must for mange de første dagene,for det blør skikkelig etter fødsel. Så trekker livmor seg sammen og blødningen reduseres fordibsåret dermed blir mindre. :) Tamponger tror jeg for det første ikke holde nok væske, du er også en del videre der nede rett etter fødsel og tror heller ikke det er anbefalt. :)
 
Vet ikke om du har barn fra før,men de store bindene på sykehuset er nesten et must for mange de første dagene,for det blør skikkelig etter fødsel. Så trekker livmor seg sammen og blødningen reduseres fordibsåret dermed blir mindre. :) Tamponger tror jeg for det første ikke holde nok væske, du er også en del videre der nede rett etter fødsel og tror heller ikke det er anbefalt. :)

Åja nei jeg tenkte ikke på tamponger da nei, sikta mer til mensenperioden haha! Er mitt første dette, ja, så har ikke peeeiling, bare vet at jeg hater bind når jeg har mensen, så vil såklart ha det best mulig! Så om det fins noen man kan kjøpe selv som holder bra men ikke er like klumpete som dem på sykehuset så hadde jo det vært toppers!
 
Åja nei jeg tenkte ikke på tamponger da nei, sikta mer til mensenperioden haha! Er mitt første dette, ja, så har ikke peeeiling, bare vet at jeg hater bind når jeg har mensen, så vil såklart ha det best mulig! Så om det fins noen man kan kjøpe selv som holder bra men ikke er like klumpete som dem på sykehuset så hadde jo det vært toppers!
Kan godt hende de har på apotek eller så,men jeg syntes de på sykehuset var helt ok. Var de første dagene det sto på verst. :)
 
Åja nei jeg tenkte ikke på tamponger da nei, sikta mer til mensenperioden haha! Er mitt første dette, ja, så har ikke peeeiling, bare vet at jeg hater bind når jeg har mensen, så vil såklart ha det best mulig! Så om det fins noen man kan kjøpe selv som holder bra men ikke er like klumpete som dem på sykehuset så hadde jo det vært toppers!

De på sykehuset er store og klumpete, men de er GULL verdt de første dagene!
 
Jeg skal ha med meg store kjeks med sjokoladebiter i:hilarious:.
Har begynt å samle småprøver med ansiktskrem og såpe til en liten toalettmappe. Tar med litt sjampo/balsam, og hårføneren min.
Egne truser og bind skal jeg ha, likte ikke de på sykehuset.
Vide deilige klær og flip-flops til dusjen.

Noen av dere med store bryst som har prøvd 2-pk ammebh fra Lindex?
Lurer litt på den.
Er 70F til vanlig.
Jeg har prøvd 2 ulike 2-pk med ammebh fra Lindex og det er mine favoritter, men jeg har ikke store bryst i utgangspunktet og må opp i str. L på disse. Bruker 70B og str. S/M i klær til vanlig. Brystene har blitt større, men ikke så mye og ikke har jeg lagt på meg masse hittil i graviditeten, så tenker de må være ganske små i størrelsen. Men veldig behagelige!
 
Jeg har prøvd 2 ulike 2-pk med ammebh fra Lindex og det er mine favoritter, men jeg har ikke store bryst i utgangspunktet og må opp i str. L på disse. Bruker 70B og str. S/M i klær til vanlig. Brystene har blitt større, men ikke så mye og ikke har jeg lagt på meg masse hittil i graviditeten, så tenker de må være ganske små i størrelsen. Men veldig behagelige!
Da tviler jeg på at Lindex sine passer for meg:sorry::hilarious:.
 
Sist gang pakket jeg 4 dager etter termin, når riene var blitt regelmessige. Ikke så mye som skulle med, og kort vei til sykehuset, så følte ikke noe stress rundt det.

Et skift klær til meg, mann og baby, en bok/ avis, nettbrett med Netflix, kamera, mobil, lader, tannbørste og hårbørste, innesko.

Noen timer etter fødsel, dro mannen min for å kjøpe et brett spekeskinke. Følte ikke at jeg manglet noe.
 
Back
Topp