Når pakker dere fødebagen?

Hormonella91

Blir kjent med forumet
Har dere begynt å tenke på fødebagen enda? Jeg har begynt å tenke sånn smått på hva jeg skal ha med til meg selv, men til lille tenkte jeg å vente litt enda :)

Man vet jo ikke om babyen velger å melde sin ankomst litt før termin.. Så tenker det er bedre å ha pakket i god tid.

Hva er absolutt MUST for dere å ha med? Dere som har flere barn; Noe dere glemte sist som dere skal ha med denne gangen?

Selv har jeg tenkt på å ta med litt mer velværeprodukter, hårkur, deilige såper og behagelige klær. Sist hadde jeg ikke med så mye til meg selv, så tenkte jeg skulle ha det denne gangen :)
 
Har ikke ofret det en tanke enda :hilarious:
Blir nok ikke hårkur og sånn stæsj, men mer det jeg bruker til vanlig som sjampo og balsam, høvel, sminkefjerner og sminke. Orker ikke å drasse med meg så mye. Sist gang var det som å flytte ut etter ei uke på fødeavdelingen :hilarious:
Synes det er tidlig å begynne å tenke på det, men i mai/juni har jeg nok startet :)
 
Blir nok også å vente med tanken på dette, til jeg i det minste er i tredje trimester. Men blir greit å få tips til hva man trenger når man kommer så langt, for jeg har ikke peiling :oops::p
 
Jeg har begynt på ei liste over hva jeg skal pakke ned. Tipper jeg pakker fødebagen 1 mnd før termin, jeg. Generelt elsker jeg å planlegge og å være ute i god tid, så det er sånt jeg liker å drive med.

Man vet aldri når baby melder sin ankomst - bare forrige uke fødte to venninner tre uker før tiden. Derfor er en måned før innafor, tenker jeg.

Foreløpig er dette min liste:
  • Lett mat og snacks.
  • Drikkeflaske (også til mannen).
  • Toalettsaker (deo, tannbørste, tannkrem, hudkrem, ansiktsrens/våtservietter, sjampo/balsam, lett sminke, leppepomade)
  • Flere skift truser som er gode å ha på.
  • Innesko (Crocs eller birkenstock) og varme sokker.
  • Morgenkåpe og/eller joggedress.
  • Løse og lette klær til oppholdet på barselavdelingen. Ikke ta med klær som strammer. Amme-topp, lang cardigan, løse bukser, topper).
  • Mobillader.
  • iPad med filmer og headset.
  • Amme-BH.
  • Amme-innlegg.
  • Brystskjold.
  • Evt. brystpumpe.
  • Paracet.
  • Mykt dopapir.
  • Store bind.
  • Bæresjal/bæresele.
  • Musikk (bose?).
  • Fotoapparat/videokamera.
  • Føde-/ønskebrev.
  • Babyklær (hentesett, bodyer).
 
Har såvidt begynt på en pakkeliste, men kommer nok ikke til å pakke selve baggen før en mnd før termin ca tenker jeg. Jeg tror ikke jeg brukte halvparten av d jeg hadde med meg og sendte flere ting med mannen hjem hver dag. Men han måtte også ha med flere ting jeg ikke hadde komt på å pakke så baggen var likevel full når vi skulle hjem.

Foreløpig ser lista mi slik ut.

• Til babyen
[ ] Babynest
[ ] Ammepute
[ ] Klær str 50 3 sett
[ ] Hentesett
[ ] Gulpekluter
[ ] Smokk

• Meg
[ ] Fødebrev
[ ] 2 stk bukser
[ ] 2 stk ammesingletter
[ ] 4 stk gode truser
[ ] 2 stk ammebh
[ ] 2 stk gensrer
[ ] 3 par sokker
[ ] Flippflopp til dusj
[ ] Birkenstock sandaler

• Div toalettsaker
[ ] Tannbørste
[ ] Tannkrem
[ ] Fuktighetskrem
[ ] Rettetang
[ ] Varmespray
[ ] Hårstrikker
[ ] Purelan!!!
[ ] Medela ammeinnlegg

Men den er ikke ferdig. Har ikke skrevet på hva jeg vil ha med til fødsel. Da kan d være greit å ha med litt chips/kjeks, vann + drikke med sukker. Ev noe musikk.
 
Har tenkt på det, men er ikke kommet så langt endnu - men tenker skrive liste utfra hva andre anbefaler og hva jeg selv tenker også. Tenker pakke + lage listen når jeg er i 3 trimester. :happy:

Akkurat nå er fokus på hva vi trenger til baby + vi skal flytte i Mai, så flytter før jeg begynner at pakke bagen ;)
 
Jeg har begynt på ei liste over hva jeg skal pakke ned. Tipper jeg pakker fødebagen 1 mnd før termin, jeg. Generelt elsker jeg å planlegge og å være ute i god tid, så det er sånt jeg liker å drive med.

Man vet aldri når baby melder sin ankomst - bare forrige uke fødte to venninner tre uker før tiden. Derfor er en måned før innafor, tenker jeg.

Foreløpig er dette min liste:
  • Lett mat og snacks.
  • Drikkeflaske (også til mannen).
  • Toalettsaker (deo, tannbørste, tannkrem, hudkrem, ansiktsrens/våtservietter, sjampo/balsam, lett sminke, leppepomade)
  • Flere skift truser som er gode å ha på.
  • Innesko (Crocs eller birkenstock) og varme sokker.
  • Morgenkåpe og/eller joggedress.
  • Løse og lette klær til oppholdet på barselavdelingen. Ikke ta med klær som strammer. Amme-topp, lang cardigan, løse bukser, topper).
  • Mobillader.
  • iPad med filmer og headset.
  • Amme-BH.
  • Amme-innlegg.
  • Brystskjold.
  • Evt. brystpumpe.
  • Paracet.
  • Mykt dopapir.
  • Store bind.
  • Bæresjal/bæresele.
  • Musikk (bose?).
  • Fotoapparat/videokamera.
  • Føde-/ønskebrev.
  • Babyklær (hentesett, bodyer).
Tenker kanskje du vil vite at ammeinnlegg, bind, sexy nettingtruser, ammeskjold, Paracet, brystpumpe og mat har du ubegrenset tilgang til på sykehuset :)
 
Forventer prematur denne gangen så pakker samme dag som jeg er 23+0.
2-3 sett klær til lille, to bukser, to overdeler, ammebh, ammeinnlegg, sokker, hårstrikk, ansiktsrens, sjampo, dusjsåpe, tannbørste, tannkrem, maskara, pledd til lille. Kommer sikkert på mer etter hvert, men det er det jeg har på lista foreløpig, har ikke tenkt så mye på det enda.
 
Tenker kanskje du vil vite at ammeinnlegg, bind, sexy nettingtruser, ammeskjold, Paracet, brystpumpe og mat har du ubegrenset tilgang til på sykehuset :)

Lista er importert fra forumet her, men jeg har latt ting stå etter anbefaling fra venninner fordi det de har på sykehuset ikke alltid er tipp topp mtp komfort. Brystpumpe kommer jeg nok ikke til å ta med, ei heller Paracet :p Jeg vil ha egne truser, bind (sist jeg ble lagt inn var bindene og trusene helt jævlige) og egen mat/snacks i det minste - resten er ikke så nøye.

Særlig dette med snacks er det såå mange som har anbefalt meg å tenke over. At man tar med noe man vet man liker, som er lett å spise mellom slagene.
 
Sist gang hadde jeg ikke pakka noe, det gikk også helt fint. Tror ikke jeg stresser så mye med det, mannen kommer jo til å kjøre litt til og fra, og vi har bare 15 minutter til sykehuset.
Kommer til å gjøre klar en sekk når det nermer seg med toalettsaker og behagelige klær til meg selv og tøfler. Ellers pakker jeg litt babytøy og teppe, vil ikke bruke de klærne de har på sykehuset.
 
Forrige gang pakket jeg vel litt når maseriene begynte, trur det var sånn ca 10 dager før fødsel, og så pakket jeg vel ferdig i løpet av latensfasen :happy:
Det jeg var mest takknemlig for å ha husket var salte nøtter & ingefærøl, mot slutten av fødselen når jeg trengte energi og ingenting fristet var det gull med noe enkelt!
Jeg hadde også pakket med litt lett sminke etc, meeen var så kaputt etter fødsel, svimmel og skjelven, at det tok nesten ett døgn før jeg fikk dusjet, så denne gangen tar jeg med tannbørste og ikke stort annet i toalettveska :laughing021
Vi fikk låne bæretube på sykehuset, men foretrekker elastisk sjal, så det skal med :)
Blir vel ikke der så lenge uansett, så lenge jeg slipper å dra hjem i sykehuskjortelen så er jeg fornøyd :bag:
 
Eg fødte 2 mnd før termin sist å hadde INGENTING klart. El alt hva I hus men ikkje montert el vasket. Denne gangen skal eg være godt forberedt siden eg/me reiser ein del fram over. Så til 1 mai er fødebagen klar til å ta med seg på lang tur siden vi skal i komfirmasjon i Lofoten. (23 timers kjøretur) me skal ha overnatting. Når vi kommer hjem fra Lofoten skal alt av utstyr monteres og vaskes slik at alt er på skinner før sommerferien starter og vi kan forhåpentligvis nyte noen dager på det glade Sørlandet slik at 3 åringen får feire bursdagen i sammen med kapteinsabeltann og gjengen som planlagt. Mitt MUST å ha i fødebagen denne gangen blir bifftherky. ( tørka biffkjøtt ) har så lyst på det.
 
Sist gang hadde jeg ingenting klart da det ble prematur fødsel. Det ordnet seg for det. Denne gangen skal jeg være litt mer forberedt, så kanskje klar 2 måneder før termin. Helt enkle toalettsaker, nok truser, behagelige klær. Og selvsagt babyklær, babyteppe, ammepute. Bind, bleier etc får man vel på norske sykehus eller? Sist gang fikk jeg også låne brystpumpe, men må man ta med det tror dere?
 
Har ikke tenkt så mye på det enda. Men blir å pakke tidlig pga prematur fødsel tidligere selv om jeg krysser fingrene for at det ikke blir det denne gangen.
 
Har ikke begynt å tenke på det enda, tipper jeg begynner rundt mai/juni. Skal prøve å ikke ta med alt for mye. Vi bor 8-10 min unna sykehuset, så det er bare å sende mannen hjem hvis noe vesentlig mangler. Men jeg garanterer at den bagen kommer til å stå klar minst 1 mnd før termin :hilarious:
 
Lista er importert fra forumet her, men jeg har latt ting stå etter anbefaling fra venninner fordi det de har på sykehuset ikke alltid er tipp topp mtp komfort. Brystpumpe kommer jeg nok ikke til å ta med, ei heller Paracet :p Jeg vil ha egne truser, bind (sist jeg ble lagt inn var bindene og trusene helt jævlige) og egen mat/snacks i det minste - resten er ikke så nøye.

Særlig dette med snacks er det såå mange som har anbefalt meg å tenke over. At man tar med noe man vet man liker, som er lett å spise mellom slagene.
Trusene er ikke noe å skryte av nei. Men etter fødsel så blør man så mye at det er greit med store bind og truser man kan kaste etter bruk, synes jeg. Bruker aldri bind til vanlig da jeg synes det er ubehagelig, så akkurat hvordan de på sykehuset er i forhold til de på butikken har jeg ingen aning om :p
Ammeinnleggene er ikke av ypperste kvalitet, men bare for noen dager så går det greit :happy:
 
Sist gang hadde jeg ingenting klart da det ble prematur fødsel. Det ordnet seg for det. Denne gangen skal jeg være litt mer forberedt, så kanskje klar 2 måneder før termin. Helt enkle toalettsaker, nok truser, behagelige klær. Og selvsagt babyklær, babyteppe, ammepute. Bind, bleier etc får man vel på norske sykehus eller? Sist gang fikk jeg også låne brystpumpe, men må man ta med det tror dere?

Bind, bleier osv får man der ja.
Du får sikkert låne brystpumpe :)
 
Jeg har blitt fortalt at trøkket kan være stort på ahus i august, så jeg tenker at jeg årner meg litt ekstra selv i tilfelle :p Jeg er som sagt en planlegger av rang (og yrke)!
 
Man trenger forbausende lite i den der fødebagen. Just saying! Da jeg fikk første pakket jeg noe som lignet listene lengre opp i tråden. Kom hjem med 90% ubrukt.
Sist fødsel bodde jeg en uke på hotell før fødselen, så hadde naturlig nok ned mye da. Mulig det skjer denne gangen også, pga feriestengte fødeavdelinger og kjappe fødsler bak meg. Men mest trolig blir jeg igangsatt 3 uker før termin på lokalsykehuset. Pakker nok med meg noen romslige topper, ammebher/ammesingletter, noen behagelige bukser, ammeinnlegg(det bruker de ikke ha på fødeavdelingene), lypsyl, lader, innesko og drikkeflaske med vid nok hals til å få isbiter oppi. Toalettsaker og egen shampoo og balsam.

Til babyen pakker jeg nok en bag som kan stå oppi bilsetet i bilen til hjemreise med litt hjemreisetøy som sambo tar med den dagen vi reiser hjem. Klær ellers har de på fødeavdelingene
Kommer nok til å ha fødebagen så og si klar fra uke 30, sånn som de andre gangene jeg har vært gravid.
 
Jeg er som duria og liker å planlegge. Bagen pakkes nok i juli en gang.
Har ikke begynt å tenke så mye på hva jeg skal ha med enda, men gjorde meg et par tanker sist.

- Var gull med tøfler og slipperser (slipperser til dusjen)
- Ammetopper og ammebh med GOD plass, da melka kom var det Pamela Anderson og smerter bare jeg pustet på dem :rolleyes:
- Løs bukse, jeg kjøpte de løøøøse litt tynne buksene fra Cubus. Elsker dem enda!

Vi bor veldig nært fødestua, så om jeg glemmer noe er jeg så heldig at mannen kan kjøre hjem å hente :)
 
Back
Topp