Når nyheten ikke er velkommen i familien...

M

mammalykke3

Guest
redigert
 
Last edited by a moderator:
Er langt fra den situasjonen selv (håper jeg)en tror jeg hadde satt meg ned med dem og sagt at vi har en nyhet. Vi er kjempe glade for nyheten og håper at de også kan dele gleden sammen med oss. :).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er langt fra den situasjonen selv (håper jeg)en tror jeg hadde satt meg ned med dem og sagt at vi har en nyhet. Vi er kjempe glade for nyheten og håper at de også kan dele gleden sammen med oss. :).


Sent from my iPhone using BV Forum

Det har vi prøvd med nr 2... ble spurt rett ut om vi var helt tullette og vi måtte lære oss å bruke prevensjon
Med nr 1 viste vi det med ultralydbilde og at vi var kjempeglad !! Og da ble vi spurt om at vi skulle ta abort...
 
D er helt utrolig. Nå fikk j vondt av deg..
Tenk å ha d sånn, d må gjøre vondt. Håper ikke d er nærmeste familie du snakker om.

D første j tenker er at de ikke fortjener å få vite d! Også når de blir fornærmet over å ikke få vite d så kan du si nettopp hva du mener, at de var så negativ sist at du ikke ville oppleve d igjen..
D er den harde linje, og noe ikke alle klarer eller vil - så j skjønner veldig godt at du vil fortelle.
D er jo en ren gledesnyhet, d er derfor d er så utrolig!! At folk klarer å få d til å bli noe negativt??!!!
Sånne folk som finner negative sider ved ALT eller ser/leiter etter de negative sidene av situasjoner har j svært lite til overs for.
Du kan også fortelle vel viten om at negative kommentarer kan komme, og avbryte eventuelle kommentarer med at "har du ikke noe positivt å komme med kan du holde d for deg selv, j er ikke interessert!". Klar og tydelig melding og kanskje også en tankevekker.. Den har j brukt i andre situasjoner. D er greit å komme med konstruktive tilbakemeldinger en føler ikke kun er positive, de kommer fordi noen bryr seg om deg og din lille, men rent negative ting som du beskriver "dere kommer til å droppe ut av skole", "dere kommer ikke til å ha råd" og "dere er for unge" er noe folk får være voksne nok til å holde for seg selv. De skal få lov å tenke d, men de behøver ikke å ytre d mener nå j. Og hadde d vært om meg ville j sagt noe som over "hold d for deg selv!".

D å bli forelder, mamma og pappa, d er en tilstand en takler uavhengig av alder. Noen er fantastiske og noen dårlige, alder har ingenting å si! D er min mening! Man kan diskutere til man blir grønn om materielle ting og hva man kan tilby av lærdom uten selv å ha skole f.eks men i d store bildet betyr ikke d noe.

D bunner ut i kjærlighet, trygghet og tilstedeværelse. Har et barn disse tre i oppveksten, har han/henne mer enn de fleste!

Hva enn du gjør, ikke ta innover deg andres negative tanker la dem få lov å slite med de selv. Ha tro på dere selv og gled dere over den fantastiske nyheten dere har. INGEN må få lov å ødelegge d!

Detta blei langt, men d rørte noe i meg..
Lykke til hva enn du gjør;)
 
Last edited by a moderator:
Vi har to barn fra før, og nyheten om at en liten baby skal melde sin ankomst har hver gang vært et rent h....
Slik vi har det nå så har vi motbevist alle fordommer om at vi skulle få dårlig økonomi, slutte skole , ikke klare alle regninger som kommer med det å få barn osv....
Barna har det over gjennomsnittet bra både med oss og materialistisk !
Vi har fullført skole med 2 barn og har nå 100 prosent jobb begge to ;)
Aldri spurt om penger fra foreldrene våres....

SÅÅ..... nå kommer nr 3 trolig...(får se i morgen på ultralyd om alt står bra til)
HVORDAN FORTELLE på den beste mulige måten !?
Jeg trenger tips.. kanskje flere har vært i samme situasjon som unge flerbarnsforeldre for eks...

Uff, kan ikke forestille meg hvordan dette kan vãre. Vet jeg ikke vil få denne tilbakemeldingen, men fikk helt vondt av deg. Huff! Lykke til i morgen og lykke til med å fortelle :)


♡02.03.2015♡
 
Kjempe trist at de er sånn :/
Familien min er likedann
Jeg fikk høre "stakkars unge" når jeg fortalte jeg var gravid med 2 og nå er jeg gravid med 4 :D
Skal begynne på universitetet til høsten , ble akkuratt ferdig med generell studiekompetanse... Men jeg tror det passer perfekt med et permisjons år


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kjenner følelsen. Med første fikk vi beskjed av svigermor at vi kunne ta en tur til abortavdelinga på sykehuset, for jeg hadde jo ett valg om å ikke beholde og ødelegge livet sånn som henne. Min far ropte og ville ikke snakke med meg på nesten 4 måneder etter at han fikk vite det. Mamma så på det som ett mirakel da vi på kort tid hadde mista en del folk vi var glad i.
Nå venter vi nr 2. Jeg er 20 år gammel og gruer meg som bare det til å fortelle dette til familien. De fikk vite om sa'en jeg hadde i april, og da var de glade for at jeg hadde mista og slapp å få en til så tidlig... Så dette kan bli moro, eller ikke.

Vi får bare fortelle at dette er noe vi vil og ønsker, og de har ikke noe med om vi bruker prevensjon eller ikke. Hva om barnet er planlagt? Det har jo ikke de noe med. Så jeg sier, SCREW THEM! :D
 
Det har vi prøvd med nr 2... ble spurt rett ut om vi var helt tullette og vi måtte lære oss å bruke prevensjon
Med nr 1 viste vi det med ultralydbilde og at vi var kjempeglad !! Og da ble vi spurt om at vi skulle ta abort...
Har ikke ord!! Sender mange klemmer og håper virkelig at det går bedre denne gang. Litt enig i det som blir skrevet at kanskje du må kjøre en hard linje. Selv om det kanskje ikke er det man ønsker ved en slik nyhet. Håper det ordner seg <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kjenner følelsen. Med første fikk vi beskjed av svigermor at vi kunne ta en tur til abortavdelinga på sykehuset, for jeg hadde jo ett valg om å ikke beholde og ødelegge livet sånn som henne. Min far ropte og ville ikke snakke med meg på nesten 4 måneder etter at han fikk vite det. Mamma så på det som ett mirakel da vi på kort tid hadde mista en del folk vi var glad i.
Nå venter vi nr 2. Jeg er 20 år gammel og gruer meg som bare det til å fortelle dette til familien. De fikk vite om sa'en jeg hadde i april, og da var de glade for at jeg hadde mista og slapp å få en til så tidlig... Så dette kan bli moro, eller ikke.

Vi får bare fortelle at dette er noe vi vil og ønsker, og de har ikke noe med om vi bruker prevensjon eller ikke. Hva om barnet er planlagt? Det har jo ikke de noe med. Så jeg sier, SCREW THEM! :D

Enig!! Selv om d også er vondt! Husk d er de som velger deg/dere bort ved å si sånn ikke dere som velger dem bort ved å ikke akseptere d!!

J hadde kanskje slengt på noe som at om de vil ha noe med barna å gjøre så bør de skjerpe seg, for så negative tanker ønsker vi ikke å ha rundt barna. Dere ville jo ikke at vi skulle få del så hvorfor skal dere få oppleve dem da? Litt for å gi dem et stikk tilbake, men og for å gi en vekker om hva dere ønsker å skåne barna for!
J har ingen kontakt med min far av den grunn. Han påvirker meg negativt v å ikke bry seg nok og d vil j ikke barna skal oppleve.. D er vondt å trist noen ganger, men d er ikke j som har valgt d, d er han!

Lykke til, og skap din egen lykke! Negative mennesker får slite med sitt, uten å påvirke andre som velger å være glade og lykkelige;)
 
Når vi ble gravid med førstemann var vi begge studenter, 24 år, leide leilighet, hadde vært sammen i knappe 2 år.
Moren og søsteren min ble hoppende glade og syns det var stas.
Resten av familien var nok litt mer skeptisk.. spesielt svigerfamilien.
Men vi konkretiserte at dette var et bevisst valg VI hadde tatt.. dette var noe VI ønsket.. det var VÅRT liv og VI mente at dette klarte vi helt fint, da vi er to oppegående mennesker med vett i skålten.
Da backet de litt unna :)

For meg var det viktig å stå for det velget jeg/vi tok. Selv om det familie, så har de faktisk INGENTING MED hva vi velger å gjøre med livene våre etter fylte 18. Da er vi voksne nok (ifølge staten) til å ta ansvarlige voksne valg - og klarer ikke folk å respektere meg og oss.. så har jeg liten interesse av å ha så mye kontakt med de - familie, venner, bekjente.. samme hva.

Hvis folk konstant driver å tråkker meg på tærne.. så flytter jeg føttene ;)
 
Ikke enkelt . Svigerfar klarte å si dette her om dagen da han nevnte at vi sikkert var våryre : nå må dere ikke lage flere barnebarn ! Så lo han.
Hallo... de synes vel det er mas nok med dem de har. Hrmf

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ikke enkelt . Svigerfar klarte å si dette her om dagen da han nevnte at vi sikkert var våryre : nå må dere ikke lage flere barnebarn ! Så lo han.
Hallo... de synes vel det er mas nok med dem de har. Hrmf

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

I alle dager :eek: man kan nå ikke si sånt


♡02.03.2015♡
 
Denne tråden og deres historier blir bare uvirkelig for meg. Aldri hørt om besteforeldre som ikke blir glad for slike beskjeder før :eek: :eek:


♡02.03.2015♡
 
Vanskelig å forstå at noen kan reagere sånn, men det beste for dere er kanskje hvis dere greier å være veldig bestemt på at det er deres valg og at dere ikke ønsker noen negative tilbakemeldinger.
Her har det vært stor glede blandt besteforeldre og tanter/onkler hver gang vi har fortalt det, men jeg gruer meg litt denne gangen. Nå skal vi nemlig ha nr 5 og etter at vi fikk minstemann var det enkelte som sa rett ut at nå kunne vi ikke få flere for vi skal jo greie å ta vare på dem også! Synes det er rart at noen mener at de har rett til å si slike ting...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vanskelig å forstå at noen kan reagere sånn, men det beste for dere er kanskje hvis dere greier å være veldig bestemt på at det er deres valg og at dere ikke ønsker noen negative tilbakemeldinger.
Her har det vært stor glede blandt besteforeldre og tanter/onkler hver gang vi har fortalt det, men jeg gruer meg litt denne gangen. Nå skal vi nemlig ha nr 5 og etter at vi fikk minstemann var det enkelte som sa rett ut at nå kunne vi ikke få flere for vi skal jo greie å ta vare på dem også! Synes det er rart at noen mener at de har rett til å si slike ting...


Sent from my iPhone using BV Forum

J kan forstå folk som tenker d, for de tenker ut ifra sin egen begrensning.
De har kanskje ikke kapasitet eller ønske om å gi opp så mye av egentid.

Men at de sier d, d er noe annet!

J synes d er fasinerende å se barnefamilier på fire ture rundt i byen. Noen tenker kanskje at j stirrer fordi j tenker herregud å mange unger, for d er kanskje d man hører oftest, men j stirrer beundringsverdig. D er ikke meninga å stirre heller men j blir lamslått av dynamikken og tanken om hvor herlig familien ser ut, med alle sine små og store karakterer;)

Så tenker du at noen stirrer fælt en gang, kan d være av mine grunner også;) Ja også må j si unnskyld, j har lært at d ikke er pent å stirre, men har som nevnt gjort d noen ganger. J smiler da, håper d hjelper!

Til sist! Kos deg med ungene du har og skal få, og tenk at så lenge du føler du kan ta vare på hver og en av dem og følge opp, så får andre tenke sitt!
At ikke folk kan bruke mer tid på de tingene de skal, tenker nå j, og ikke legge seg opp i andres liv. De må jo ha en enorm kapasitet disse menneskene som klarer å takle sitt liv og alle utfordringer i tillegg til å blande seg inn i andres liv, d har ikke j. Mer enn nok med mitt j;)

D kunne du kanskje sagt til de som kommenterer at "ja d er mye å gjøre med så mange unger, nå har j ikke tid til å legge meg opp i andres liv lenger heller, men d har du skjønner j!". Hadde vært moro å sett den maska:) HAHA!

Vel lykke til!
Er familien riktig skrudd sammen tenker de, klarer de 4 klarer de 5;)
 
Back
Topp