Yngste er 21 måneder gammel, og klarer seg jo uten pupp. Jeg klarer nok bare ikke å tro på at hun kan klare seg uten meg litt. Hun pleide å sultestreike om jeg ikke var der, og kunne gå i flere timer uten å spise. Hun blir også hysterisk om hun begynner å skrike, og brekker seg og får ikke puste
Begge ungene er sterkt knyttet til sin far, men det er kun jeg som har pupp. Hun elsker virkelig puppen, og jeg klarer ikke å se for meg hvordan vi skal få til ammeslutt
Hun blir helt euforisk når hun skal få pupp
Hun har aldri tatt smokken, og nektet å drikke av flaske før hun ble såpass gammel at det ikke var behov for flaske lenger.
Jeg sliter med dårlig samvittighet sånn generelt, og føler meg totalt mislykket både som menneske og som mamma. Men jeg håper at psykologen klarer å nøste opp litt og overdøve min egen oppfatning av meg selv.
Yngste skal i barnehagen til høsten. Nå begynner hun å bli klar for det, men jeg kjenner at jeg bekymrer meg for det. Eldste var så selvstendig og enkel, men denne ungen kom uten bruksanvisning gitt. Og når det ble en del omveltninger sånn ellers så ble totalen litt for mye.