Når monterer man bilsetet?

Vi kommer til å teste hvordan det settes inn nå, men blir ikke montert før etter fødsel. Kommer til å ha det i bagasjen i bilen.
Litt med tanke på at jeg har tidligere styrt fødsler og da er det greit å ha baksete fritt for seter hvis hun kommer på vei til sykehuset:hilarious:
 
Skal teste ut i løpet av uka for å se hvordan det monteres og om det passer i bilen. Hvis det passer med de 2 andre setene, så tenker jeg at det blir å blir i bagasjerommet fra 3 uker før termin og så monterer mannen det når han skal hente oss på sykehuset. Orker ikke ja det stående klar i bingen i flere uker slik at storesøster må klatre over det her gang hun skal inn i bilen....
 
Hjernen min sier jo at jeg kommer til å gå på maks overtid, så ingen vits i å montere bilsetet før termin. Meeeeeeeen kan jo være greit å sette det på plass litt før :rolleyes: med første var vel settet montert i bilen et par måneder før fødsel
 
Forrige gang monterte vi det sent tirsdag kveld. Ca en time senere startet riene.. Satser derfor selvsagt på at bilstol montert i bilen betyr at fødsel starter denne gangen også, og skal derfor velge tidpunkt med omhu :p
 
Her blir det ikke montert før etter midten av november i alle fall, for da skal vi kjøre flyttelass. Men sannsynligvis venter vi til uti desember en gang. Det kommer litt an på når mannen rydder bilen også, det har en tendens til å hope seg opp med ting i baksetet … :p
 
Jeg tror vi setter det inn når jeg nærmer meg 37 uker. Ser ut som det blir ny bil på oss nå også, så da er det plass til alle tre setene.

Sist gang vi skulle få bebis, så stod pappaen og monterte setet i to timer mens jeg hang over kjøkkenbenken med rier :hilarious: 2,5 t etterpå var hun ute :shy:
Akkurat det jeg ønsker å unngå!:shy:
 
Har to barn i bilen fra før av så for å unngå at det blir trangt og plagsomt så blir det montert på tur hjem med bebis :D (Isofix-base)
 
Det står klart på soverommet, og pappan har prøvemontert det. Vi har bestilt oss ny bil, som skal komme i månenes skifte nov/des, så vi får se om det er bebi eller bil som kommer først Blir satt igang, så tar det med når vi drar innover på det.
 
Her blir det nok montert mens jeg og lille er på sykehuset samme gjorde vi med første pappaen monterte det vel dagen før han skulle hente oss :happy: Men vi hadde fått prøvd akkurat det sete vi kjøpte med butikken før kjøp så vi visste at det passet
 
Jeg kom på at mannen min er noget flinkere med barneseter nå enn da han fikk sin første og skulle montere det da jeg hadde begynnende rier… Så jeg tror vi legger setet bak i bilen om noen uker. Vi har ikke plass til tre seter.
Vi får ny bil ved årsskiftet. Så biltur med alle fem må vi vente med til januar :hilarious: Ellers så har jo mannen firmabil som er en personbil, så vi kan kjøre to biler. Men blir godt når vi kan samles på ett sted med god plass ♥️
 
Har ikke tenkt til å kjøre rundt med det i ukesvis, det får pappaen fikse når vi faktisk skal kjøre hjem med baby:D Kanskje vi tar det i bagasjerommet når det nærmer seg, og øver oss på å sette det inn
 
Fint vær, 2 mnd igjen. Nå var visst utmerket tidspunkt å montere. Skulle bare prøve, men mannen mente det fint kunne bli stående der.
 

Vedlegg

  • 429F8782-CC88-4444-AFA1-9904B839D68C.jpeg
    429F8782-CC88-4444-AFA1-9904B839D68C.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 51
Vi bestilte sete på mandag, så må få vårt først. Tester det nok og monterer basen ganske fort etter vi får setet, men selve setet kan mannen ta med når han henter på sykehuset. Regner med han ikke får bli hele tiden på barsel.
 
Mannen får montere dette før han henter oss på sykehuset:happy119
 
Ble montert i går, er uke 33. Ville ha det på plass nå før samboer skal ut på jobb i 4 uker :oops:
 
Skal legges i bagasjen om ikke så lenge! Da ligger det klart til vi skal hjem fra sykehuset :) Vi har ikke plass til tre barneseter på rekke før vi får ny bil og det er ikke før årsskiftet.
 
Begynner uke 38 på søndag, så tenker å få det montert i løpet av helgen eller starten av neste uke:)
Ble brått så mye ting å ordne når det nærmer seg sånn, trodde egentlig jeg hadde det meste klart, men kommer heletiden på nye ting jeg vil få i stand før baby er her:shy::Heartpink
 
Bilsetet og basen står klart hjemme, så er det bare for samboer å klikke på plass basen og stolen når vi skal hjem fra sykehuset :love2
Bor bare 25 min fra sykehuset så han kan fint kjøre hjem å hente det om vi ikke får tatt det med oss:happy:
 
Bilsete og bilstolpose legges i bilen i dag! ☺️
 
Back
Topp