Når monterer man bilsetet?

Elli<3

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Aprilspirene 2023
Hei:) Har under to mnd igjen nå, og har fått det meste klart her hjemme til babyen. Lurer bare på når folk flest/dere tenker å montere bilstolen?
Tenker selv å kanskje vente til det er 1 mnd igjen, men nysgjerrig på deres tanker er, synes dere det er tidlig eller sent?
 
Vi monterte det da vi kjøpte det (rundt uke 17) :hilarious: for å se at det passet skikkelig. Og siden har det blitt stående. Men vi har en 8-seters
 
Litt morro at den tråden kom idag, for nevnte det fir mannen i morges at neste dag det er ok vær og vi har fri sammen så øvelsesmonterer vi base og sete i hans bil. Og så får det bli der. Behøver vel ikke nevne egentlig at jeg håper det blir finvær snart:rolleyes:
 
Det blir montert av pappaen etter fødsel:p
Han må uansett hjem en tur for å hente storesøster for å komme på besøk på barsel, så da får han montere bilstolen samtidig:happy:
Sist hadde vi det stående i bilen de siste 3 ukene, men denne gangen føler jeg ikke på det stresset. Kan hende jeg får andre tanker når fødselen nærmer seg:hilarious:
 
Det er montert i bilen. Ble montert når vi kjøpte det:) Fikk også sjekket at det var korrekt helning/grader på det:)
 
Er det normalt å ha det i bilen før babyen er født? :wideyed: Tenker pappan får montere det før han henter oss på sjukehuset:p
 
Vi kommer til å montere det 3/4 uker før termin, greit å få plass det vi kan før baby kommer:)
 
Er det normalt å ha det i bilen før babyen er født? :wideyed: Tenker pappan får montere det før han henter oss på sjukehuset:p
Ingen anelse, men her kommer mannen følge meg til sykehus, og siden vi ikke har små barn fra før som behover hentes eller han må hjem til så får bilstolen være med når vi er på vei til fødsel. Så slipper han kjøre 1,5 time tur/retur bare for å hente stolen for at jeg og baby skal hjem:joyful:
 
Her skal også mannen være med på sykehusoppholdet, så da må bilsetet senest være montert når vi drar til sykehuset.
Tenker det er greit å montere det litt i forveien hvertfall, da man aldri vet hvordan eller når fødselen starter.
Skal også ha min nr 2, og da har jeg hørt at fødselen kan gå fortere, og at det er lettere å oppleve styrtfødsel når man har født før. Så tar ingen sjangser på å styre med det setet så vi ikke rekker fram til sykehuset i tide:shy:
 
Ingen anelse, men her kommer mannen følge meg til sykehus, og siden vi ikke har små barn fra før som behover hentes eller han må hjem til så får bilstolen være med når vi er på vei til fødsel. Så slipper han kjøre 1,5 time tur/retur bare for å hente stolen for at jeg og baby skal hjem:joyful:
Hehe, ja DET forstår eg godt :joyful:
Me har 10 min til sjukehuset og partner får jo berre komme mellom 17 og 20 på barselbesøk, så han må heim i mellomtida :wacky:
 
Det er jo kjempe individuelt, her har me to jenter som begge bruker setestol enda, så er jo i teorien ikkje plass til babysete! Så det blir nok montert når me reise for å bli satt igang, så får me sjå korleis me ordner med jentene :)

Men som willeikke så sa eg og idag at når det er finvær igjen må me få testet korleis me får plass til 3 seter i bilen, om me eventuelt må kjøpa ei smalere bilpute til hu eldsta eller montere babysete uten base imellom. Greit å ha planen klar iallefall :)

Og også når me skal til Oslo så tar me med bilstolen just in case. Med første hadde me ferie i Juli/August og Termin i September, så då kjørte me rundt med bilstol overalt :hilarious: var dogg heilt i Danmark på det lengste, i uke 37, så var liksom selvfølge å ha alt klart til å i tilfelle få baby med heim :)

Vil anbefale førstegangs å teste bilstolen godt, både å kjøre med, ta inn og ut, montering og hellinger, øve på å bære bilstolen rett og stille inn speil osv. Nesten kvar gong eg har vært på sjukehuset nå har det stått nybakte foreldre og klurret forferdelig med bilstolen med ein skrikande baby som sjølvsagt gjer at nybakt foreldre-hjernen ikkje fungere i det heila :hilarious:
 
Jeg tror vi setter det inn når jeg nærmer meg 37 uker. Ser ut som det blir ny bil på oss nå også, så da er det plass til alle tre setene.

Sist gang vi skulle få bebis, så stod pappaen og monterte setet i to timer mens jeg hang over kjøkkenbenken med rier :hilarious: 2,5 t etterpå var hun ute :shy:
 
Jeg tror vi setter det inn når jeg nærmer meg 37 uker. Ser ut som det blir ny bil på oss nå også, så da er det plass til alle tre setene.

Sist gang vi skulle få bebis, så stod pappaen og monterte setet i to timer mens jeg hang over kjøkkenbenken med rier :hilarious: 2,5 t etterpå var hun ute :shy:

Ett litt slik scenario man vil unngå:hilarious:
Husker jaggu ikke hvordan det ble gjort sist, men greit å kjøre rundt med det eller iaf vite hvordan det skal inn og ut. Sies jo at man skal øve før fødsel så man slipper stå på utsiden sykehuset som to knoller og klø seg i hodet.
 
Tipper at det kommer på plass ganske snart her. Siden det er vår første er det greit å få øvet litt i forkant. Både med base i den ene bilen og uten base på bil nr. 2:joyful:
 
Tror vi har satt det inn ca 3 uker før. Vi bor kun 15 min unna men enn så lenge får ikke far være ut og inn av sykehuset så vi får se om de endrer reglene ☺️
 
Ett litt slik scenario man vil unngå:hilarious:
Husker jaggu ikke hvordan det ble gjort sist, men greit å kjøre rundt med det eller iaf vite hvordan det skal inn og ut. Sies jo at man skal øve før fødsel så man slipper stå på utsiden sykehuset som to knoller og klø seg i hodet.
Kan love at mannen ikke var sånn veldig stressa. For han trodde det var runde 2 med maserier, mens jeg sa at vesla var på vei fordi proppen hadde gått en time tidligere og doturene var blitt hyppigere det siste døgnet.
Veldig kjekt å vite at ting fungerer som de skal, ja ☺️
 
Mannen monterer bilsetet mens vi er på
sykehuset :)
 
Det blir nok montert her neste gang det er opphold. Det kommer jo til å ta plass i bilen etter fødsel likevel, så hvorfor ikke bare montere basen nå mens jeg fremdeles er sprek nok til å stå på hodet inni bilen :D
Er jo ikke sånn at basen tar mer plass etter fødsel enn nå uansett :p
 
Sist ble det montert en uke før han kom ca :) denne gangen blir det vel ca likt evt når jeg går ut i permisjon.
 
Back
Topp