Når kjente du liv i magen i den første graviditeten?

Så gøy å lese hvor forskjellig det er! Jeg er i uke 15 og har et par ganger lurt på om det er det jeg kjenner. Var hos en lege som sa at førstegangsgravide ikke kunne kjenne det før minst uke 20. Litt bastant:joyful: Vet det fremdeles er tidlig, så tar det helt med ro om det tar lengre tid, men veldig spennende da :)
Spesielt å være så bastant! Jeg har videoer av at hun sparket i uke 16, så vanskelig å bortforklare det:hilarious:
 
Spesielt å være så bastant! Jeg har videoer av at hun sparket i uke 16, så vanskelig å bortforklare det:hilarious:

Ja, det var jo litt merkelig, og husker selv jeg kjente utenpå magen til en venninne i uke 18-19. Tenkte at han tok feil, men gadd ikke å gå inn i det:joyful:
 
Uke 18, men skjønte ikke at det var bevegelser før i uke 20. Da kjente både mannen og jeg bevegelser på utsiden samme kveld. Hadde morkaken bak.
 
Uke 13, morkake bak.
Jeg har kjent alle tre innmari tidlig. Tredjegangs nå og kjente i uke 11/12. Masse masse kribling og sommerfuglvinger.
 
Uke 14-15 mener jeg å huske. Kjentes ut som små bobler som sprakk, senere som en fiskehale som sprellet.
 
Kjente første gang både innvendig og utvendig 20+2(noen dager kortere utfra OUL). Har fortsatt å kjenne henne daglig fra den gang:) Morkake bak.
 
Uke 14/15 alle tre gangene:)
Morkake bak med to, og foran med en. Tok litt lengere tid før man kjente bevegelse utpå magen, når morkaka var foran
 
Innvendig uke 15, og utvendig i uke 17. Morkake bak.
 
Uke 14-15 mener jeg å huske. Kjentes ut som små bobler som sprakk, senere som en fiskehale som sprellet.
Oi, dette var artig å lese! Jeg er uke 11+6 nå og har det slik i dag - magen føles oppblåst og det kjennes og høres ut som bobler som sprekker! Så spennende! Jeg skal på TUL i morgen, første dag i uke 12, og er SÅ spent og nervøs!
 
Denne uken, da jeg var 21+3. Med morkaken bak. Er overrasket over alle som merker det så tidlig for jeg har ikke merket noenting som helst, selv om de sa han var aktiv på ultralyden :confused005
 
Som overskriften sier, når begynte du å kjenne liv i magen i den første graviditeten din? :)
Jeg begynte å lure på det selv, og den dagen i fjor når jeg hadde ultralyd, da kjente jeg henne for første gang. Var som hun forstod hva jeg lurte på.. Var 4-5 mnd på vei, uke 19 ca. Den følelsen er spesiell, ubeskrivelig :happy:
 
Jeg begynte å lure på det selv, og den dagen i fjor når jeg hadde ultralyd, da kjente jeg henne for første gang. Var som hun forstod hva jeg lurte på.. Var 4-5 mnd på vei, uke 19 ca. Den følelsen er spesiell, ubeskrivelig :happy:

Ja, det er så koselig! De siste to ukene har jeg kjent mer og mer. Nå er det tydelig aktivitet mange ganger om dagen, og både jeg og mannen har kjent det utenpå magen også :)
 
Så gøy å lese hvor forskjellig det er! Jeg er i uke 15 og har et par ganger lurt på om det er det jeg kjenner. Var hos en lege som sa at førstegangsgravide ikke kunne kjenne det før minst uke 20. Litt bastant:joyful: Vet det fremdeles er tidlig, så tar det helt med ro om det tar lengre tid, men veldig spennende da :)
Det var litt bastant ja:confused: jeg kjente det mye tidligere enn det med første. Jeg er dog veldig slank, og har veldig lav fettprosent. Tror kanskje det har litt å si
 
Det var litt bastant ja:confused: jeg kjente det mye tidligere enn det med første. Jeg er dog veldig slank, og har veldig lav fettprosent. Tror kanskje det har litt å si

Var nok det jeg kjente, jordmor bekreftet det i uke 16. Nå, 18+0, kjenner jeg det tydelig utenpå magen også. Er selv veldig slank, og tror det kan ha betydning. Kjennes jo ut som det bare er et tynt hudlag mellom babyen og meg :p
 
Var nok det jeg kjente, jordmor bekreftet det i uke 16. Nå, 18+0, kjenner jeg det tydelig utenpå magen også. Er selv veldig slank, og tror det kan ha betydning. Kjennes jo ut som det bare er et tynt hudlag mellom babyen og meg :p
Jepp:p tullete lege! Har kjent babyen selv i uke 14-15 alle mine tre svangerskap. Er nå gravid og er 11+3 uker, ul i dag viste en veldig aktib krabat:hilarious: så gleder meg til jeg snart kan kjenne den!:D
 
Ja, det er så koselig! De siste to ukene har jeg kjent mer og mer. Nå er det tydelig aktivitet mange ganger om dagen, og både jeg og mannen har kjent det utenpå magen også :)
Ååh nyt det! Du vil savne det når ungen er født. Savner magen min jeg:( Og hvordan hun strekte seg så magen stod ut:hilarious:
 
Back
Topp