Når kjente du liv i magen i den første graviditeten?

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Som overskriften sier, når begynte du å kjenne liv i magen i den første graviditeten din? :)
 
Kan jo legge til at det ble regelmessig i 2 svangerskap med bevegelser flere ganger per uke fra uke 16-17 med morkake bak, og med morkaken foran svært få bevegelser å kjenne for uke 22-23. Da var morkaken foran-foran, rett foran magen liksom, ikke foran og mot ene siden. Morkakeplassering kan altså ha mye å si :)
 
Trodde det var ca 16 uker på vei, men jeg ble satt tilbake over 2 uker på oul, så.. rundt uke 14, da.
 
Mellom uke 19 og 20. Morkaken bak.
 
Ganske sent, uke 22-23.
 
Så gøy å lese hvor forskjellig det er! Jeg er i uke 15 og har et par ganger lurt på om det er det jeg kjenner. Var hos en lege som sa at førstegangsgravide ikke kunne kjenne det før minst uke 20. Litt bastant:joyful: Vet det fremdeles er tidlig, så tar det helt med ro om det tar lengre tid, men veldig spennende da :)
 
Ser jeg noterte ned da jeg var 19+5, at nå var jeg "ganske sikker" på at det var små bevegelser innenfra. Har morkaka bak.
 
Så gøy å lese hvor forskjellig det er! Jeg er i uke 15 og har et par ganger lurt på om det er det jeg kjenner. Var hos en lege som sa at førstegangsgravide ikke kunne kjenne det før minst uke 20. Litt bastant:joyful: Vet det fremdeles er tidlig, så tar det helt med ro om det tar lengre tid, men veldig spennende da :)

Oi, det var veldig bastant, ja! Da jeg var på OUL i uke 18 spurte jordmor om jeg hadde kjent liv. Jeg var usikker og beskrev det jeg hadde kjent, og da var hun veldig tydelig på at det nok var liv jeg kjente. Er førstegangs selv :happy:
 
Oi, det var veldig bastant, ja! Da jeg var på OUL i uke 18 spurte jordmor om jeg hadde kjent liv. Jeg var usikker og beskrev det jeg hadde kjent, og da var hun veldig tydelig på at det nok var liv jeg kjente. Er førstegangs selv :happy:

Tror ikke han hadde helt peiling da jeg spurte :) hans spesialitet var nok ultralyd.
Kjekt å få bekrefter av jordmor da! :) skal spørre selv når jeg skal dit
 
Rundt uke 19-20, morkake bak. Men hadde vært usikker en stund da på hva jeg kjente, om det virkelig var liv eller bare andre magebevegelser :p
 
Back
Topp