Når har dere OUL?

Jeg har fått time til oul 18.01, er da 18+2
 
Det er ikke fullt, du har krav på helsehjelp faktisk. I mitt innkallingsbrev stod det at jeg hadde rett på helsehjelp (altså ultralyden) før 22/01.

Jo, kjenner flere som fikk avslag i juni og juli i år. De fikk da innvilget 2. eller 3. valg. Vet også om en som ble avvist i Drammen og på alle sykehusene i Oslo og sendt til Hønefoss i juli i år, selv om hun hadde fått innvilget fødeplass på Ullevål. Det var fult da hun skulle føde.

Helsehjelp får man, men ikke nødvendigvis der man vil. De aksepterer ikke søknader om fødeplass hvis det er for mange.
 
Jo, kjenner flere som fikk avslag i juni og juli i år. De fikk da innvilget 2. eller 3. valg. Vet også om en som ble avvist i Drammen og på alle sykehusene i Oslo og sendt til Hønefoss i juli i år, selv om hun hadde fått innvilget fødeplass på Ullevål. Det var fult da hun skulle føde.

Helsehjelp får man, men ikke nødvendigvis der man vil. De aksepterer ikke søknader om fødeplass hvis det er for mange.


Henvisningen min ble og rotet bort. Fikk ultralyd nå når jeg er hvertfall 21+3.... 17 januar.. så ja, det er noe dritt. Håper du får før.
 
Henvisningen min ble og rotet bort. Fikk ultralyd nå når jeg er hvertfall 21+3.... 17 januar.. så ja, det er noe dritt. Håper du får før.

Det var sent! Får sikkert sent jeg og. Er jo sikkert pressa kapasitetsmessig før og etter jul. Er ikke så veldig farlig - fikk se en frisk og fin jente i dag
 
Jo, kjenner flere som fikk avslag i juni og juli i år. De fikk da innvilget 2. eller 3. valg. Vet også om en som ble avvist i Drammen og på alle sykehusene i Oslo og sendt til Hønefoss i juli i år, selv om hun hadde fått innvilget fødeplass på Ullevål. Det var fult da hun skulle føde.

Helsehjelp får man, men ikke nødvendigvis der man vil. De aksepterer ikke søknader om fødeplass hvis det er for mange.

Åå. Har ikke hørt om noen som ikke får ultralyd hvor de ønsker før. Der var nytt for meg, men er vel annerledes der hvor dere har så mange sykehus. Her er det 1, og de to nærmeste er 2 timer i ulik retning.
 
Henvisningen min ble og rotet bort. Fikk ultralyd nå når jeg er hvertfall 21+3.... 17 januar.. så ja, det er noe dritt. Håper du får før.
Det var sent! Du kan jo ringe å be om å få tilbud om time tidligere om det blir ledig/frafall.
Jeg har også 17.januar, meeeen jeg er bare 18+1 :nailbiting::rolleyes:
 
Det var sent! Du kan jo ringe å be om å få tilbud om time tidligere om det blir ledig/frafall.
Jeg har også 17.januar, meeeen jeg er bare 18+1 :nailbiting::rolleyes:

Har ringt å snakket med de. Null ledige timer, men skulle ringe om noen uker før å høre om der var noen ledige timer. Jaa veldig seint :/
 
Åå. Har ikke hørt om noen som ikke får ultralyd hvor de ønsker før. Der var nytt for meg, men er vel annerledes der hvor dere har så mange sykehus. Her er det 1, og de to nærmeste er 2 timer i ulik retning.

Da må man nesten bare få plass til alle :)
 
Tidlig UL i uke 8, en til nå til uka og ordinær UL 25 Januar i. Super spent på å få vite kjønn ☺️☺️☺️
 
Last edited:
Har fått oul 21. Januar :)
 
Min henvisning ble sendt for tre uker siden men jeg hadde fortsatt ikke fått time enda. Men var på kontroll hos jordmor i dag og fikk høre hjertelyd og hun satte meg opp på OUL 20. Desember:happy093 Har fått litt forskjellige termindatoen å forholde meg til, både 1. Juni og 30 mai, men håper det er greit jeg henger her likevell :)
Jeg har samme :) fått time 20 desember! Er da 17 uker på vei :)
 
Jeg har ikke fått før 23. januar. Da er jeg 19+6, men vet jo allerede kjønn og at han er frisk og fin så da gjør det ikke så mye likevel med sen OUL :)
 
Jeg har ikke fått før 23. januar. Da er jeg 19+6, men vet jo allerede kjønn og at han er frisk og fin så da gjør det ikke så mye likevel med sen OUL :)

19+6 er jo likevel ganske perfekt! De ønsker jo helst mellom 17+0 og 19+6 :)
Jeg er 21+0 til ca 21+6. Det er seint :p
 
Back
Topp