Når har dere kjent bevegelse?

Hm, trooor kanskje jeg jeg kjenner noe nå. Er ikke helt sikker, men det er sånn tidvis bobling nederst i magen liksom. Er 13+3 i dag.
Samme her, 13+2. Men innbiller meg at det må jo være alt for tidlig enda?::hilarious:

Jeg merker jeg er blitt mer og mer opptatt av dette med bevegelser den siste uken. Akkurat som om jeg underbevisst vet at jeg nærmer meg tiden for det nå :)
I kveld ble jeg sittende å bla i mine gamle blogger fra svangerskapene mine for å se hva jeg opplevde nå og jeg må ha oversett det når jeg gikk gravid med nr.2 siden det ikke ble nevnt der, men jeg var i akkurat samme uke når jeg kjente noe jeg var usikker på om var spark eller ei (uke 14) og igjen samme uke når det ikke var tvil lengre (uke 17). Nå stepper jeg straks over i uke 13, så jeg er spent på å se om det gjentar seg for en 3. gang med noen lette fjær-spark i uke 14 eller ei :p

Jeg har allerede kjent noe jeg er usikker på, men jeg synes kroppen min beveger seg så mye at jeg lener litt mer mot falske spark enn så lenge. Jeg har SÅ mye hjertebank at jeg driver meg selv gal når jeg prøver å konsentrere meg på det jeg kjenner på, og jeg har i tillegg hatt en kranglete mage i mange mange uker nå så det jeg kjenner kan meget lett bare være bobler og fordøyelse. Føler hele jeg vibrerer for tiden haha xD
(Ps, jeg HØRER sparkene når jeg bruker doppleren da, så det er vel sånn jeg må bekrefte at de første sparkene jeg kjenner faktisk er spark haha)

Last edited:
Hm, trooor kanskje jeg jeg kjenner noe nå. Er ikke helt sikker, men det er sånn tidvis bobling nederst i magen liksom. Er 13+3 i dag.
Kan være:) kjente det på denne tiden sist, men denne gang har jeg ikke kjent noe som jeg er sikker på er baby ennå.

Jeg kjente litt bobling og stryking i dag på morgenkvisten. Er 15+2 i dag :Heartred

Første gang kjente jeg i uke 16, da var morkaka bak. Nå ligger den mest sannsynlig foran i følge tul, men syns jeg allerede har kjent noe denne uka, 14+1 i dag:)

Jeg kjente liv i uke 15+0 i første svangerskap, og følte at jeg kanskje kjente det i mellom uke 13 og 14 denne gangen, men 14+6 var jeg ihvertfall ikke i tvil om at det var babyen jeg kjente og igår (15+1) kjente seg masse små bevegelser ❤️

Samme her, 13+2. Men innbiller meg at det må jo være alt for tidlig enda?::hilarious:
Hehe ja, det er jo tidlig! Men jeg synes jeg kjenner noe nederst i magen, der livmoren ligger nå. Og der skal der ihvertfall ikke være noe annet som beveger seg.

Kjente fiskehaleslag i går 12+4. Skjønner ikke hva annet det skal være, siden det kjentes ut som det kom fra livmor.

Er veldig usikker på om jeg kjenner baby, kjenner «noe», men det kan likegjerne være luft. Er 15+5 og har morkaka bak, så håper det blir tydelig snart:)

Kjente et «dult» tidligere idag, men aner ikke om det var babyen eller noe annet :hilarious:

14+3

4 små dult nederst i magen idag :rolleyes: kjentes veldig ut som bebis, men tør ikke si noe sikkert :shy:

Gleder meg iallfall veldig til å kunne kjenne tydelige bevegelser! :D Det er bare en helt unik følelse!

Tidligere i dag kjente jeg bevegelse fra lille i magen, uten tvil :) helt likt som i begynnelsen forrige gang, selv om at jeg var litt lenger på vei da jeg kjente det den gangen. 14+2 i dag :)

Jeg har ikke kjent noe enda så vidt jeg vet.. kan godt være :rolleyes: 13+5

Min morkake er på toppen (fundus heter det visstnok), har det noe å si for når man kjenner bevegelser? Syns jeg bare hører om morkaker på siden og inntil rygg osv... Er førstegangsfødende (sjokk ikke sant:hilarious:) så har null peiling på dette.

Har kjent litt småbevegelser denne uken som jeg tror må være baby:Heartblue men nå har jeg kommer ut av tellingen på hvor langt jeg er på vei:hilarious:

I forrige svangerskap kjente jeg liv i uke 17. Denne gangen må jeg vente muligens litt lenger siden jordmor på tul sa at morkaka ligger på fremsiden og kan fungere som en pute. Jeg er 15 uker i dag så regner med jeg må vente noen uker til.

Jeg kjente noe i dag, er 13 uker! Jeg aner ikke om det virkelig VAR bevegelse da, men i alle fall så fikk jeg veldig flashbak til da jeg var gravid med storesøster, og i dag tenkte jeg "sånn var det det føltes, ja!" Bare at det var veldig svakt, da. Men samme følelse! Så jeg vet ikke. :b Jeg har jo veldig lite mage, bare en liten bump helt nederst, og har egentlig gått ned i vekt - og ikke opp. Men er jo ganske slank, og har ikke særlig mye magefett, så det er kanskje mulig å kjenne noe så tidlig? :P Jeg følte i alle fall ikke det var luft eller bæsj, lissom, hahah!

Min morkake er på toppen (fundus heter det visstnok), har det noe å si for når man kjenner bevegelser? Syns jeg bare hører om morkaker på siden og inntil rygg osv... Er førstegangsfødende (sjokk ikke sant:hilarious:) så har null peiling på dette.
Nei, det skal ikke ha noe å si for å kjenne bevegelser.

Nå kjenner jeg noe til sprellefisken i magen hver dag. Det stemmer også helt overens med bevegelsene når man lytter med doppler på magen.
Kjente babyen første gang i uke 14 med nr 1. Denne gangen er jeg litt usikker, for følte tidlig at jeg kunne kjenne babyen. Men i uke 13 var jeg helt sikker på at det var babyen jeg kjente. Er nå 14+3.
Først var det boblende, og raske bevegelser. Som når man holder en bitteliten fisk i hendene.
Nå etter noen dager er det mer glidende og jevn bevegelse, om det gir noen mening.
Man så også bevegelsene fra utsiden av magen tidlig når jeg gikk gravid sist, så er veldig spent på når man kan se det denne gangen:happy:

Back
Topp