Når har dere kjent bevegelse?

Tindo

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Vet det er litt tidlig ennå, altså. Men dere som har vært gravide før - når har dere kjent bevegelse?
Jeg kjente i uke 17 første gangen, og rundt uke 16 andre gangen tror jeg. Og da lå til og med morkaka foran. Så har store forventninger til å kjenne liv tidlig denne gangen, hehe. :p
 
Jeg ligger faktisk nå på sofan å lurer på hva som skjer inni magen.. er bare 11+4, men livmora er meget godt over skambeinet.. og det er ikke tarmene mine som spretter rundt for å si det sånn.. er andregangs gravid. Kjente med første i uke 16.

Men det jeg kjenner i magen nå ØNSKER jeg er mini, men det kan jo ikke stemme så tidlig?? Snåle bevegelser, bølger om det kan gi mening? :woot:
 
Jeg ligger faktisk nå på sofan å lurer på hva som skjer inni magen.. er bare 11+4, men livmora er meget godt over skambeinet.. og det er ikke tarmene mine som spretter rundt for å si det sånn.. er andregangs gravid. Kjente med første i uke 16.

Men det jeg kjenner i magen nå ØNSKER jeg er mini, men det kan jo ikke stemme så tidlig?? Snåle bevegelser, bølger om det kan gi mening? :woot:
Kjenner det jeg også, men ganske sikker på at det er luft :smug:
 
Kjenner det jeg også, men ganske sikker på at det er luft :smug:
Føles ikke som luft, ikke sånn jeg kjenner det til vanlig.. men vet ikke om det kan endre seg med tanke på at alt av innvoller blir trøkt rundt over alt inni der? :arghh::hilarious:
 
Jeg og er veldig spent på når jeg kan kjenne bevegelser :) Nå er jeg andregangs, første gang kjente jeg ikke noe før uke 20 ca, men da lå morkaken foran, så da kjenner man det jo gjerne ekstra sent.
Spent på hvordan det blir denne gang :) Men ser den at det fort kan forveksles med luft og tarmbevegelser, så hvordan vet man liksom forskjellen helt sikkert.
 
Første gang en gang mellom uke 14-16. Alle steder sto det at det var for tidlig å kjenne bevegelse så tidlig, men jeg gjorde nå det. Det var samme følelse som ved bevegelse senere i svangerskapet.
 
Kjente i uke 17 sist, ikke kjent noe enda (er 12+2 nå). Har hatt litt leamus i magen, som sist også, gynekologen min sa det var ganske vanlig. Spent på når jeg kjenner noe denne gangen!
 
Første gang uke 18-19 mener jeg. Andre gangen kjente jeg denne fiskehalen tydelig en gang i uke 12 allerede, men det tok en uke eller så før jeg kjente noe neste gang. Spent på når det blir denne gangen. Foreløpig har det nok bare vært luft som har flytta seg rundt.
 
Jeg er uke 12+2, men ikke kjent noe enda. Det er nok litt tidlig! :)
 
Med første kjente jeg første tydelige «spark»/dult når jeg var 17+0. Da var det ingen tvil om at det var bebisen. Men kjente aldri noe til den fiskehalefølelsen/boblinga. Eller kan hende jeg gjorde det, men hadde så mye luft i magen, så det «boblet» titt og ofte der inne :hilarious:
 
Med første kjente jeg lille i uke 14, det var faktisk ingen tvil! Både kjente og så bevegelsene fra utsiden i uke 17. Trodde ikke det var mulig, men jordmor bekreftet at det var fullt mulig.
Er nå snart i uke 12, og jeg har den samme «kjile fiskehalefølelsen» noen ganger akkurat på den siden hvor baby ligger nå, på nøyaktig samme plass hvor jeg finner hjertelyden med doppler. Kjennes helt likt ut som med første, men får meg ikke til å tro at det går ant å merke noe så tidlig.. Å spør man her inne så er fasit svaret «tarmbevegelser» uansett:bag:
 
Her trodd jeg har følt det tidligere enn jeg har følt det hver gang, og trodd mye som ikke er baby var baby. For etter fødslene har jeg fortsatt å kjenne babyen :woot:
Men rundt uke 15 tror jeg er det tidligste. I 16-17 har jeg kjent det helt tydelig og uten tvil.
 
Med tanke på hvor mange fantomspark jeg har kjent i årene jeg ikke har vært gravid, så tenker jeg at det nok er mange som ønsker det mer enn det er realistisk. :)

Men jeg er jo selv der at jeg var helt hundre prosent sikker på at jeg kjente denne fiskehalen innimellom fra uke 14 sist gang. Når jeg kjente helt tydelige bevegelser er jeg litt usikker på, for den første opplevelsen av at "dette har jeg seriøst aldri kjent før!!!" var såpass overveldende at den gikk over i min historie som første gang jeg kjente baby bevege på seg i magen.

Foreløpig kjenner jeg bare etter livmoren. :p
 
Her er ein fin artikkel som omhandlar når det er vanleg å kjenne liv i svangerskapet :Heartpink
 
Her trodd jeg har følt det tidligere enn jeg har følt det hver gang, og trodd mye som ikke er baby var baby. For etter fødslene har jeg fortsatt å kjenne babyen :woot:
Men rundt uke 15 tror jeg er det tidligste. I 16-17 har jeg kjent det helt tydelig og uten tvil.
Oi, så pussig med "falske" spark. Her har jeg ikke vært i tvil de første gangene jeg har kjent det. Men det har vært relativt sent da, ikke sånn i uke 12 liksom.
 
I første svangerskap - ca. uke 17. I andre svangerskap (endte dessverre i MA) - kjente små rykk og napp fra uke 13-14.
 
Oi, så pussig med "falske" spark. Her har jeg ikke vært i tvil de første gangene jeg har kjent det. Men det har vært relativt sent da, ikke sånn i uke 12 liksom.

Ikke bare sparkene, men den fiskehale-/boblefølelsen og. For min del er det iallfall mye av det jeg tar for gitt at er baby som ikke er det :joyful:
Det er så rart for man tenker ‘ja der kjente jeg bevegelse ja, det var garantert babyen’, og så ser man bort på babyen som er sånn ca 7mnd og bare ‘øh’.
Det har skjedd alle jeg kjenner som har barn, så det er ikke bare jeg som er rar :bag:
 
Er 11 uker idag, og innbilte meg at jeg kjente noen bevegelser tidligere i uken, men vet at det er altfor tidlig:p
 
Første gang kjente jeg første tydelige bevegelse fra babyen i uke 17, var ikke i tvil, så kjente kanskje noe ukene før også, men det var mer diffust liksom.
 
Hm, trooor kanskje jeg jeg kjenner noe nå. Er ikke helt sikker, men det er sånn tidvis bobling nederst i magen liksom. Er 13+3 i dag.
 
Back
Topp