Når hadde/skal dere ha første time med lege/jordmor? :)

Har ikke bestilt ennå. Men tenker sånn i siste uka av juøi/begynnelsen av august en gang
 
Har fått legetime 18. aug, er da 12+5. Hvis legen nekter å forholde seg til annet enn menstermin vil hun mene jeg er kommet endel lenger. Men jeg vet med sikkerhet at februarbabyen ble laget på dag 23 i syklusen og at jeg hadde eggløsning samme dag.

Jordmor er nok aktuelt tidligst på kontrollen i uke 24. Men tar vel kontakt med helsestasjonen ila få uker for å komme i systemet, kan tidvis være kapasitetstrøbbel her hvor jeg bor.
 
Ringe helsestasjonen kanskje? De hører vel til der?

Sniker fra august
Ring helsestasjonen din. Er det fler der du bor og du ikke vet hvilken du hører til - så vet de det basert på adressen dln. Det kan være lang ventetid for å få jm, ihvertfall her jeg bor, så greit å være tidlig ute.
 
Jeg fant ut at jeg var gravid hos legen, da jeg allerede hadde tatt en test som var negativ, og ikke hadde begynt å blø. Gikk til legen for å sjekke om noe var galt, og vips, der kom to streker med en gang! Ble ganske tatt på senga kan man si, men var jo greit å få stilt noen av de 1000 spørsmålene som dukket opp i hodet.

Første kontroll hos jordmor skal vi på 28.07. Gleder oss, men er og litt nervøs!
 
Hadde da jeg var 7+4 (?) Ca. :) Pga ho skulle på ferie, og jeg ikke var klar over jeg var gravid før det jadde gått noen uker. Ville sjekke opp:) Neste kontroll er ved OUL i September :)
 
Hadde første legetime i uke 6/7 for å få henvisning til tidlig UL. Skal på ul i uke 9/10 og svangerskapskontroll til lege i uke 10/11. Jeg skal ha tett oppfølging av både lege og sykehus under hele svangerskapet, det er derfor jeg har vært så tidlig ute.
 
Jeg har frotsatt ikke bestilt time jeg :p Det er vel på tide snart nå, er 9+5.. ;)
 
Første legetime i uke 14 og første jordmortime i uke 17 mener jeg det var. Ikke bare bare å få det til når det er ferieavvikling. Men vært på en tidlig u.l. siden de andre timene kommer litt seint. Så da slår jeg meg til ro med det.
 
Jeg har nå fått time hos jm, 14.08. Da er jeg 12+2.
 
Back
Topp