Når hadde/skal dere ha første time med lege/jordmor? :)

Jeg skal ha første legetime på fredag, da er jeg 4+6. Dette fordi jeg har lavt stoffskifte som må kontrolleres nøye nå. Også går legen min snart ut i ferie så vil innom hun før det :) Skal også få henvising til ul grunnet tidligere MA som endte med innleggelse og blødninger i siste svangerskap.
 
Har første legetime 20 juli, og er da 11+5. Tidligere sv.skap har jeg vært i uke 7.
Men legen mente det ikke var vits å komme før jeg var kommet rundt uke 12 denne gang.
 
Jm skulle ringe meg på fredag, så da avtaler vi time :) håper jeg får en ul om ikke så lenge. Bare for å bekrefte at det er noe der inni, siden jeg glemmer det til tider :p
 
Jeg har allerede hatt første time (5+0) da jeg trengte henvisning til Riksen. Da tok legen like gjerne første legetime også.
 
Sikkert et veldig dumt spørsmål, men hvordan kontakter jeg jordmor så tidlig? Ringer sykehuset? Vet ikke hvilken jordmor som skal følge meg opp jeg :p
 
Var hos jordmor på mandag (6+4) og lege tirsdag faktisk, men det var jordmor som mente jeg måtte ta en tur pga svimmelhet, og da fikk jeg pent hilsener hjemme fra jobb noen uker også siden jeg har litt ugunstig jobb når jeg er svimmel
 
Sikkert et veldig dumt spørsmål, men hvordan kontakter jeg jordmor så tidlig? Ringer sykehuset? Vet ikke hvilken jordmor som skal følge meg opp jeg :p
Ringe helsestasjonen kanskje? De hører vel til der?
 
Jeg var hos legen når jeg var 4+2 tok blodprøver og leverte urinprøve også fylte ut helsekort. Så neste gang blir i uke 12 trur æ. :happy: første jordmor time blir vell etter neste legebesøk trur jeg
 
Jeg skal til jordmor den 24. (5+4) og ul den 26. (5+6). Dette på grunn av sterke smerter.
 
Takk for mange svar! Ser det er ganske individuellt. Selv skal jeg når jeg er 5+3. Det fordi jeg har en jobb hvor jeg må gå ut i uke 12 :) Spennende tider vi har i vente damer!
 
I min kommune får man tidlige jm time. Så kan få i uke 7 om jeg vil. Men har kun vist at jeg var gravid i noen dager, så jeg venter litt med å kontakte jm. Dette er jo tredje, har jo vært igjennom dette før :p
 
Var hos jm i dag, 8+0. Fikk fylt ut helsekortet sånn at jeg kan ha det med på tidlig ultralyd i uke 11. Og fikk henvisning til OUL!

Skal ta blodprøver uten lege/jm time (standardprøver alle skal ta mellom uke 12 og 16, hiv, rubella, hep).

Skal ikke tilbake før etter oul
 
Sikkert et veldig dumt spørsmål, men hvordan kontakter jeg jordmor så tidlig? Ringer sykehuset? Vet ikke hvilken jordmor som skal følge meg opp jeg :p

Det jobber jordmødre som har svangerskapsoppfølging på helsestasjonene, så du kan ringe dit :)
 
Lurer på om det bare er meg som ikke har tenkt så langt som hverken legetime eller time hos jm enda. Er jo bare 4+3.
Forrige gang var jeg i kontakt med legen med det samme pga medisinbruk, men nå har vi ikke den usikkerheten. Vil ikke være paranoid heller... Tenkte å få time hos legen nærmere 10-12 uker på vei, er det for seint? Trodde det var det som var vanlig.
 
Lurer på om det bare er meg som ikke har tenkt så langt som hverken legetime eller time hos jm enda. Er jo bare 4+3.
Forrige gang var jeg i kontakt med legen med det samme pga medisinbruk, men nå har vi ikke den usikkerheten. Vil ikke være paranoid heller... Tenkte å få time hos legen nærmere 10-12 uker på vei, er det for seint? Trodde det var det som var vanlig.

Er vel det som er vanlig ja? Hadde ikke hatt legetime i morgen selv hvis det ikke hadde vært for MA i Mars. Fikk tilbud om UL i morgen pga det men ellers hadde jeg nok ventet til uke 10..
 
Back
Topp