Når forteller dere til hvem?

Lurer på hva dere tenker: svigerforeldre fikk vite forrige helg, men med beskjed om at det er tidlig (uke 8 nå) og at vi ikke ønsker at de skal fortelle videre. Får så melding fra svigerinne i dag, som gratulerer med dagen og graviditeten. Jeg er opprørt. Krisemaksimering eller berettiget? TUL og NIPT i uke 12.

Syntes det er trist å få gratulasjon fra noen du selv ikke har fortalt nyheten til. Eller som du ikke har samtykket at nyheten skal gies videre :sorry: forstår du er opprørt:Heartred tenker alt vil nok gå bra, men det skal skje på dine premisser (tenker jeg da)

Syntes det er trist å få gratulasjon fra noen du selv ikke har fortalt nyheten til. Eller som du ikke har samtykket at nyheten skal gies videre :sorry: forstår du er opprørt:Heartred tenker alt vil nok gå bra, men det skal skje på dine premisser (tenker jeg da)
Ja, det er liksom det. En ting er risiko for SA, men også hva vi gjør etter NIPT. Takk

Hadde blitt veldig lei meg om jeg ikke fikk delt nyheten selv med så nær slekt, så forstår godt at du er opprørt! :Heartred

Hadde blitt veldig lei meg om jeg ikke fikk delt nyheten selv med så nær slekt, så forstår godt at du er opprørt! :Heartred
Takk! Følte meg litt smålig i går, så godt å vite at jeg kanskje ikke var det likevel. Som jeg sa til mannen, "Dette er vår nyhet, ikke deres".

Vi fortalte det nesten med en gang til foreldre på begge sider, så fortalte vi søsken noen uker senere, rundt uke 9. Det er fint å ha disse til støtte uansett om det skulle gå galt. Jeg fortalte det av samme grunn til to av mine næreste venninner rundt samme tid.

Noen av damene på jobb fikk litt ufrivillig vite det veldig tidlig, da vi skulle på jobbreise sammen med 5 timer i bil. Det gikk fint på vei bort, men på hjemveien var jeg så kvalm og dårlig at jeg måtte gi beskjed. Har alltid «skrytt» av at jeg aldri blir reisesyk, så jeg kunne ikke skylde på det, hehe.. Men de hadde jo merket at jeg ikke drakk vin til maten, drakk unormalt lite kaffe til meg å være, og ikke spiste det røde viltkjøttet som ble servert til middag, så de var ikke så overrasket. Egentlig har det vært fint at noen på jobb har visst om det, de har de hjulpet å avlaste meg litt og passer litt ekstra på, som er veldig trivelig.

Forteller nok ikke til «folk flest» etter tidligst uke 12, skal til legen da og håper han gir meg en ekstra ultralyd, som ved sist besøk ❤️

Lurer på hva dere tenker: svigerforeldre fikk vite forrige helg, men med beskjed om at det er tidlig (uke 8 nå) og at vi ikke ønsker at de skal fortelle videre. Får så melding fra svigerinne i dag, som gratulerer med dagen og graviditeten. Jeg er opprørt. Krisemaksimering eller berettiget? TUL og NIPT i uke 12.
Forstår godt du reagerer, man vil jo helst fortelle selv, og få styre hvem som får vite om det når. Her fikk vi vite av svigerfar i går at han har fortalt det til mannens besteforeldre, så da mistet vi liksom gleden av å få fortelle dem at de skal bli oldeforeldre, som kjennes litt leit. Han har garantert ikke ment noe dumt med det, han er en veldig trivelig svigerfar, men litt kjipt likevel.

Fortalte det til svigers i går:) Har ikke sagt noe til min familie enda, så får se hvordan vi gjør det. Mulig jeg får eldste til å si det, så slipper jeg kommentarer.

Når det kommer til andre/offentlig kommer vi ikke til å annonsere noe. Syns det er best. Da ser de vi møter det etterhvert og de vi ikke ser er det ikke så nøye med:hilarious:

Back
Topp