Når forteller dere til hvem?

Hei :) jeg er helt fersk her på gruppa. Her så vet samboer,min mamma å ett parr veninner av meg at jeg er gravid. Jeg er helt elendig på å hålde hemmeligheter. Også går jeg jo rundt å er kvalm og sliten hele tida. Litt vanskelig å skjule da, spes for dem som vet at vi planlegger ett til barn :hilarious:
Gøy! :Heartred Er vanskelig å holde på en sånn hemmelighet hvertfall… Men hvis flere vet at dere har prøvd, så er det jo også deilig å dele det med de sikkert :happy:

Fortalte det med engang til nærmeste venninner og samboer :hilarious: familien på min side vet det også, jeg syns det er liksågreit å fortelle det tidlig. Sist gang mistet vi og fant det ikke ut før i uke 18. jeg har bestemt meg for at denne gangen skal det gå bra:hilarious::hilarious: åsså slipper jeg maset i påsken angående alkoholholdig drikke! Er ufattelig godt å slippe og finne på unnskyldninger for at man ikke kan ta seg en øl :happy:
Heheh ja for et mas med én gang du sier neitakk til alkohol :hungover: Jeg er så usikker på selv om vi skal fortelle det tidlig eller ikke. I høst hadde jeg SA i uke 7 og da var det kun min samboer som visste, det var egentlig veldig greit. Men jeg gleder meg sånn til å fortelle foreldrene våres fordi det er første barnebarn som er STERKT ønsket fra alle :nailbiting::love7

Fortalte det til min mamma å pappa da jeg fikk posetiv test pga vi har slitt mye med å få det til. Å samboer da selfølgelig men man tar det litt tungt for han er veldig redd for å bli pappa så han er veldig opp å ned så snakker ikke så mye om det her i hus. Ellers vet nå plutselig alle i familien min det. Å sjefen min fikk vite det tidelig pga arbeidssituasjonen min. Så da er det bare hans side som ikke er bevist på det, men han snakker ikke med dem heller så litt vanskelig situasjon her i gården.
Uff ja skjønner at det er litt vanskelig situasjon :sorry: Men det er jo viktig å tenke positivt :Heartred Høper alt går bra :Heartred

Jeg er så heldig at alle er vant til at jeg ikke drikker :hilarious: dermed blir det aldri noe spørsmål :rolleyes:

Nå vet nærmeste familien det både på min og hans side, sjefen min vet det, og har fortalt det til to vennepar. Venter nok med å gå mer "offentlig" til etter TUL :)

Forteller det til søstrene med det samme:Heartred det er fint å ha de ved sin side i opp og nedturer.
Øvrig familie venter vi litt med å fortelle til

Har fortalt det til nærmeste venner som vet at vi har prøvd en stund.
Div familie og barna får vente til etter uke 12. Skal ha TUL rundt uke 7 og 12 før vi sier noe:p Det er plana ihverfall:hilarious:
Men spørs hvor lenge det holder, har en meget oppmerksom tenåring i hus:bag:

Er 5+4 nå. Skal på tidlig ul i morgen . Hvis vi får sett litt da og alt er ok, forteller vi barna det til påske( påskerebus) Foreldre og nærmeste vennet vet siden det er ivf og litt mer styr rundt. Spent på morgendagen!!

Hvordan gikk d på TUL?
Litt nysgjerrig på hvordan du tenker å lage påskerebusen? Syns det var genialt, høy sannsynlighet for at jeg låner den ideen ❤️

Har fortalt nærmeste venner. Venter noen uker til med familie:happy090

Nærmeste familie og noen venner vet det. Klør ikke etter å fortelle det, så det går greit egentlig!

Har sagt det til noen få venninner. Kommer til å vente til etter 12 uker før jeg forteller det til andre

Her vet bare en nær kollega og samboer, er 10+4, men venter med å fortelle til familie etc til vi har tatt nipt-testen. Synes det egentlig er litt deilig å få ha det for meg selv en stund, før alle råd og spørsmål begynner. Men, har planlagt å besøke mamma på bursdagen hennes som er rett etter svaret på nipt kommer og gi henne en kopp med mormor på. Hun er allerede farmor, men tror hun blir veldig glad for å få være mormor også, så gleder meg til det.

Mannen først, så sjefen min grunnet svangerskapspenger. Deretter ringte vi hver vår side av familien ettert tul. Så absolutt ikke noe hemmelighet for andre her der folk fort uansett hadde tatt det på formen min :dead:

Jeg er 7+3, trodde først jeg var en uke lengre, men hjerterytme på veldig tidlig UL indikerte noe annet. Hadde da allerede sagt det til noen, siden graviditeten både er uplanlagt og uventet. Hvor tidlig har dere sagt noe til andre enn partner og nærmest familie (om de vet)?

Ringte venninne da jeg tok testen, trodde den skulle være negativ, siden partner var på jobb - måtte si det til noen og få litt ro i hodet. Var da det jeg trodde var 6+4, men kanskje mer 5+4.

Min for fikk vite det nesten med en gang.

Ellers skal jeg fortelle det til sjefen rundt 12 uker, tror jeg. Kvir meg voldsomt, fordi jeg nettopp er begynt i ny jobb og ble gravid 3 dager etter at jeg begynte:dead: Når det er overstått, så forteller vi nok til "alle".

Lurer på hva dere tenker: svigerforeldre fikk vite forrige helg, men med beskjed om at det er tidlig (uke 8 nå) og at vi ikke ønsker at de skal fortelle videre. Får så melding fra svigerinne i dag, som gratulerer med dagen og graviditeten. Jeg er opprørt. Krisemaksimering eller berettiget? TUL og NIPT i uke 12.

Back
Topp