Når forteller dere om graviditeten? Og hvordan?

Vi har nokre som går og lurer veldig, foreldra våre, søstra mi og eit par venninner. Dei veit at vi hadde icsi, og når vi hadde det. Men, dei har fått beskjed om å ikkje spørre ;) Tenker vi må fortelle det til dei snart. Resten av familien får vite det i jula :) kor tid vi annonserar det til resten av verda kjem an på kor lenge magen let seg skjule.
Da blir de nok veldig glade når dere sier det til dem, så gøy :D

Jeg gruer meg veldig til å fortelle det til foreldra mine.. huff. De er så vrange, at jeg tror det bare blir slit og skuffelser...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Oi, hvorfor det? Hvordan tror du de reagerer da?

Oi, hvorfor det? Hvordan tror du de reagerer da?
De ser fortsatt på meg som den lille jenta.
De kommer til å si at jeg og kjæresten ikke har vært sammen lenge nok.. de ttor de har rett til å leve livet for meg og bestemme. De kommer til å si at vi ikke har råd til å ha barn og de kommer til å presse meg til abort. Derfor skal vi ikke si noe før etter ultralyd i mars.

De ser fortsatt på meg som den lille jenta.
De kommer til å si at jeg og kjæresten ikke har vært sammen lenge nok.. de ttor de har rett til å leve livet for meg og bestemme. De kommer til å si at vi ikke har råd til å ha barn og de kommer til å presse meg til abort. Derfor skal vi ikke si noe før etter ultralyd i mars.

Høres ikke mye hyggelig ut :( Reagerte de på den måten da du ble gravid med nr 1?
Jeg er også ganske bekymret for hvordan min mamma og mormor kommer til å reagere. De sier hele tiden at vi MÅ vente med nr 2... Så gruer meg ja...

Jeg må vel fortelle det til mamma i dag, selv om jeg ikke har lyst.
Hun jobber ved siden av der jeg jobber og så jo det at jeg ikke var på jobb i dag. Å da hagler det jo inn meldinger om hvem som er syk og hva som feiler og ditt og datt....Blir så drittlei av maset!!! :mad:
Og hormonene slår til igjen
:p

Høres ikke mye hyggelig ut :( Reagerte de på den måten da du ble gravid med nr 1?
Jeg er også ganske bekymret for hvordan min mamma og mormor kommer til å reagere. De sier hele tiden at vi MÅ vente med nr 2... Så gruer meg ja...

med nr 1, så ignorerte de meg i flere uker etterpå. jeg var da 17 år og kjempe lei meg.. Jeg er redd for at det blir slik denne gangen også..
hvorfor må dere vente med nr 2 da?

Her blir det ikke å fortelle før jeg er bikket 12 uker! Kanskje 13 uker til og med... :P Men det blir vel i slutten av januar en gang, hvis jeg i det hele tatt kommer så langt! :)

med nr 1, så ignorerte de meg i flere uker etterpå. jeg var da 17 år og kjempe lei meg.. Jeg er redd for at det blir slik denne gangen også..
hvorfor må dere vente med nr 2 da?
Høres ut som en lite hyggelig opplevelse, det er jo lov å håpe de skjønner du er voksen og dette er noe dere virkelig vil og kan klare!
Holder fortsatt på med utdanningen min, og jeg MÅ bli ferdig med den ifølge de. Men jeg synes bare det er greit å få barn i studietiden, mulighet til å levere sent og hente tidlig i barnehagen f.eks. og mye fritid utenom i eksamenstiden da. Og vi har jo stabil økonomi, mannen jobber 100 % og jeg jobber også litt. For oss er det viktig å tenke på fremtiden og ikke bare her og nå. Studiene blir jeg ferdig med, er halvveis nå uansett, så har bare ett år igjen når jeg er ferdig med permisjonstiden.

Jeg må vel fortelle det til mamma i dag, selv om jeg ikke har lyst.
Hun jobber ved siden av der jeg jobber og så jo det at jeg ikke var på jobb i dag. Å da hagler det jo inn meldinger om hvem som er syk og hva som feiler og ditt og datt....Blir så drittlei av maset!!! :mad:
Og hormonene slår til igjen
:p
Ser den, har du sagt noe nå da? Hormoner ja :smiley-angry002

Her blir det ikke å fortelle før jeg er bikket 12 uker! Kanskje 13 uker til og med... :p Men det blir vel i slutten av januar en gang, hvis jeg i det hele tatt kommer så langt! :)
Må jo håpe alle her kommer så langt <3

Her skal jeg fortelle det til Jul:) litt tidlig men sist sa vi det samme dagen som vi teste med cbd, tror og håper det går like bra denne gangen:)
usikker på hvordan vi skal pakke det inn men enten skal snuppa tegne en tegning og skrive "jeg skal bli storesøster" ellers får de et innrammet bilde der det står "jeg skal bli storesøster" på genseren:)

Her skal jeg fortelle det til Jul:) litt tidlig men sist sa vi det samme dagen som vi teste med cbd, tror og håper det går like bra denne gangen:)
usikker på hvordan vi skal pakke det inn men enten skal snuppa tegne en tegning og skrive "jeg skal bli storesøster" ellers får de et innrammet bilde der det står "jeg skal bli storesøster" på genseren:)
Fortelle til foreldre og svigerforeldre da? Eller hele familien og venner?

kun foreldrene våres men de som feirer jul sammen med oss og mamma og de (skal være hos svigers i år) får der jo med seg, blir jo onkler /tanter og oldeforeldre så det går fint:)
har sagt det til de nærmeste venninnene allerede. Klarer ikke holde meg, er så glad :D måååårh ha noen å snakke med om det:p

kun foreldrene våres men de som feirer jul sammen med oss og mamma og de (skal være hos svigers i år) får der jo med seg, blir jo onkler /tanter og oldeforeldre så det går fint:)
har sagt det til de nærmeste venninnene allerede. Klarer ikke holde meg, er så glad :D måååårh ha noen å snakke med om det:p
Spennende :D Jeg skal si det til søstrene mine 22. eller 23. des, da kommer ho eldste hjem fra Italia :) Så tenkte vi å si det til foreldrene våre på julaften. Fortsatt litt usikker på hvordan vi skal si det, men kanskje gi de kalender også ring rundt termindato + bilde med skrift/plakat/t-skjorte "jeg skal bli storesøster" i august mnd :)
Har sagt det til bestevenninna mi, skal på shopping med ei veldig god venninne i morra, men har lovet mannen at vi skal si det til ho når vi begge er der... Vanskelig! Er så deilig å ha noen å dele det med :D

Spennende :D Jeg skal si det til søstrene mine 22. eller 23. des, da kommer ho eldste hjem fra Italia :) Så tenkte vi å si det til foreldrene våre på julaften. Fortsatt litt usikker på hvordan vi skal si det, men kanskje gi de kalender også ring rundt termindato + bilde med skrift/plakat/t-skjorte "jeg skal bli storesøster" i august mnd :)
Har sagt det til bestevenninna mi, skal på shopping med ei veldig god venninne i morra, men har lovet mannen at vi skal si det til ho når vi begge er der... Vanskelig! Er så deilig å ha noen å dele det med :D

Ja de har "mast" en god stund nå:P blir jo nesten 5 år mellom!
til 4 årsdagen fikk snuppa en pakke med en barbiefamilie.
"det er et lite hint og i pakken" sier svigermor.
det var barbiebrud, barbiebrudgom ei jente på ca 8-10 og ei på ca 3-5 hehehe :P

Ja, jeg trenger å prate med mine nærmeste venninner, ikke bare babyverden:)
Trenger å juble til noen in real life :P
har såååååååå lyst til å fortelle det til snuppa!! men må nok vente litt der:)

så gøy å fortelle det til venninnen din på shopping i morgen da :D Blir nok glad da:)

Jeg har allerede fortalt det til bestevenninna mi :) har planer om å si det til søsteren min også, siden hun vet at vi prøver :) men resten får iallefall ikke vite det før etter uke 12 en gang, i min første graviditet mistet jeg nemlig i uke 13...

Blir nok å fortelle etter ordinær ultralyd i alle fall. Med nr 4 fortalte vi det ikke før i uke 32/33 :p

Ja de har "mast" en god stund nå:p blir jo nesten 5 år mellom!
til 4 årsdagen fikk snuppa en pakke med en barbiefamilie.
"det er et lite hint og i pakken" sier svigermor.
det var barbiebrud, barbiebrudgom ei jente på ca 8-10 og ei på ca 3-5 hehehe :p

Ja, jeg trenger å prate med mine nærmeste venninner, ikke bare babyverden:)
Trenger å juble til noen in real life :p
har såååååååå lyst til å fortelle det til snuppa!! men må nok vente litt der:)

så gøy å fortelle det til venninnen din på shopping i morgen da :D Blir nok glad da:)
Blir gøy å si det til de da :D
Ja, viktig å ha noen en dele det med. Det skjønner jeg, når skal dere si det til ho da?
Ble ikke å fortelle noe til ho i dag i og med at det ikke ble noe shopping, skal si det til ho i morra da ;)

Jeg har allerede fortalt det til bestevenninna mi :) har planer om å si det til søsteren min også, siden hun vet at vi prøver :) men resten får iallefall ikke vite det før etter uke 12 en gang, i min første graviditet mistet jeg nemlig i uke 13...
Så trist :( Skjønner dere vil vente med å si det, men gøy å dele det med noen få, søsteren din blir sikkert kjempeglad :D

Back
Topp