Når forteller dere om graviditeten? Og hvordan?

Mammatil.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Snøkrystallene2021❄️
Når forteller dere at dere er gravide, og til hvem? Og hvordan har dere tenkt å fortelle det, eller hvordan har dere fortalt det?

Jeg fortalte det samme dagen jeg fant ut at jeg var gravid til min beste venninne, sendte henne et bilde av cbd Gravid 1-2, med teksten "tror ikke det er så lurt å fly nå". Hun ringte meg ganske raskt og var kjempeglad ;)

Vi har ikke fortalt det til noen andre enda, og litt usikker på når vi skal si noe. Tenkte kanskje å gi det i julegave på en eller annen måte til foreldrene og bestemødrene våre. :)

Jeg skal fortelle det til mamma i helga! Mest fordi jeg føler at mamma kan være god å ha nå! :) resten av den nærmeste familien skal få vite det i jula! :) tenkte å bestille tidlig ultralyd i uke 7/8 så vi er sikker på at det er noe der! :)

Siden jeg nettopp har opplevd å måtte ringe rundt til familie å venner etter å ha oppdaget på ultralyd at babyfrøet hadde ligget dødt i magen i 5 uker uten at kroppen hadde oppdaget det, kommer jeg ikke til å si noe denne gangen før jeg føler meg trygg på at det går bra... Har ikke planlagt å si det på noen spesiell måte, føreløpig.

Jeg skal fortelle det til mamma i helga! Mest fordi jeg føler at mamma kan være god å ha nå! :) resten av den nærmeste familien skal få vite det i jula! :) tenkte å bestille tidlig ultralyd i uke 7/8 så vi er sikker på at det er noe der! :)
Har aldri vært på tidlig UL, virker spennende og betryggende, er mye mer redd for å miste denne gangen enn sist... Skal du gi ultralydbilde i julegave da?

Siden jeg nettopp har opplevd å måtte ringe rundt til familie å venner etter å ha oppdaget på ultralyd at babyfrøet hadde ligget dødt i magen i 5 uker uten at kroppen hadde oppdaget det, kommer jeg ikke til å si noe denne gangen før jeg føler meg trygg på at det går bra... Har ikke planlagt å si det på noen spesiell måte, føreløpig.
Så trist :( skjønner godt du vil vente da, hvor langt var du på vei sist du fortalte det da?

vi skal nok vente til langt over uke 12. Jeg vil være helt sikker på at alt går bra :) Men jeg tenker å ta et bilde av meg, kjæresten min og lille arabella sine sko ved siden av hverandre og et par bittesmå fotavtrykk ved siden av skoene igjen, med teksten "kommer i august"
eller så skal vi sette sammen en film typ: coming soon, film trailer :P
Vi skal nok slå skikkelig på stortromma å være super kreative :D

Har aldri vært på tidlig UL, virker spennende og betryggende, er mye mer redd for å miste denne gangen enn sist... Skal du gi ultralydbilde i julegave da?
Litt usikker enda! Men bruker å dra til svigermor å feire resten av julaften der, så tenkte å knytte en rød sløyfe rundt magen å se hvordan de reagerer! :D

vi skal nok vente til langt over uke 12. Jeg vil være helt sikker på at alt går bra :) Men jeg tenker å ta et bilde av meg, kjæresten min og lille arabella sine sko ved siden av hverandre og et par bittesmå fotavtrykk ved siden av skoene igjen, med teksten "kommer i august"
eller så skal vi sette sammen en film typ: coming soon, film trailer :p
Vi skal nok slå skikkelig på stortromma å være super kreative :D
Så spennende :D Vi vil også gjøre noe gøy, men er ikke så kreative... Tenkte bare et eller annet med at jenta vår skal bli storesøster :)

Nå så er det bare meg, kjæresten min og bestevenninna mi (som også er kjæresten til bestekompisen til kjæresten min) som vet :) Hun er så baby syk selv, så hun håper at vi kan gå gravide sammen :D

Nå så er det bare meg, kjæresten min og bestevenninna mi (som også er kjæresten til bestekompisen til kjæresten min) som vet :) Hun er så baby syk selv, så hun håper at vi kan gå gravide sammen :D
Min bestevenninne er også babysyk men har bare vært sammen med kjæresten 1 mnd så litt tidlig å bli gravid, i tillegg bor de i forskjellige byer, hehe ;) Men håper ho blir gravid da, hvis det passer for de :D

Har kjempe lyst til å fortelle det til 2 av mine venninner, men kjæresten nekter meg! :P hehe! Skal på jentefest til hun ene imorgen da, å hun vet vi prøver! Aner ikke hva jeg skal si som unnskyldning! :P redd jeg kommer til å sprekke om hun spør!

Så trist :( skjønner godt du vil vente da, hvor langt var du på vei sist du fortalte det da?
Fortalte det til mange rundt uke 8 og 9. Og i 9+2 skulle jeg sniktitte på babyfrøet, men der var det bare en bitteliten prikk.. :( hadde fortalt det til mange venninner, noen kollegaer, foreldre, søsken og besteforeldre.

Jeg har fortalt det til en kollega som også er en god venninne. Far i huset jobber offshore og er borte 1 mnd av gangen og jeg syns det var greit å fortelle størstegutten i huset slik at han skjønner hvorfor jeg kan være i dårlig form og trøtt og sliten og kanskje få litt hjelp av ham mens sambo er borte :)
Familien får vite det i jula. Resten av verden får vite det etterhvert etter 12. uke. tenker jeg :)

Har kjempe lyst til å fortelle det til 2 av mine venninner, men kjæresten nekter meg! :p hehe! Skal på jentefest til hun ene imorgen da, å hun vet vi prøver! Aner ikke hva jeg skal si som unnskyldning! :p redd jeg kommer til å sprekke om hun spør!
Oi, oi, oi, spennende. Hadde nok heller ikke klart å holde meg, tror du de spør deg direkte da?

Fortalte det til mange rundt uke 8 og 9. Og i 9+2 skulle jeg sniktitte på babyfrøet, men der var det bare en bitteliten prikk.. :( hadde fortalt det til mange venninner, noen kollegaer, foreldre, søsken og besteforeldre.
Så forferdelig :( Håper virkelig ikke du må gjennom det flere ganger... Skal du på tidlig UL denne gangen da?

Vi har nokre som går og lurer veldig, foreldra våre, søstra mi og eit par venninner. Dei veit at vi hadde icsi, og når vi hadde det. Men, dei har fått beskjed om å ikkje spørre ;) Tenker vi må fortelle det til dei snart. Resten av familien får vite det i jula :) kor tid vi annonserar det til resten av verda kjem an på kor lenge magen let seg skjule.

Jeg gruer meg veldig til å fortelle det til foreldra mine.. huff. De er så vrange, at jeg tror det bare blir slit og skuffelser...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp