Når forteller dere nyheten?

Min mor fant ut av det i uke 6. Hun bare ser det på folk, før man får sagt noe:facepalm: Hadde regnet med det, siden det samme skjedde sist. Ellers hadde vi egentlig ikke tenkt å si det til noen før oul eller noen selv ser det:hilarious: Men nå vet jo min mor, min far og bror:confused: Så vi får se;)
Jeg er også sånn som bare ser det på folk. Er noe med øynene og ansiktet. Vanskelig å forklare. Har sett det på 5 venninner de siste årene :hilarious:
 
Jeg er også sånn som bare ser det på folk. Er noe med øynene og ansiktet. Vanskelig å forklare. Har sett det på 5 venninner de siste årene :hilarious:

Det er jo helt utrolig! Min mor har sett det på alle kusinene mine og. Tenkte denne gang skal jeg se hvor lang tid det tar. Hadde ikke sett hun på ett par uker, og første dagen jeg kommer innom spør hun rett ut:hilarious: Hun har kun spurt meg to ganger og begge gangene stemte det:woot: Skikkelig fascinerende.
 
Det er jo helt utrolig! Min mor har sett det på alle kusinene mine og. Tenkte denne gang skal jeg se hvor lang tid det tar. Hadde ikke sett hun på ett par uker, og første dagen jeg kommer innom spør hun rett ut:hilarious: Hun har kun spurt meg to ganger og begge gangene stemte det:woot: Skikkelig fascinerende.
Ja, det er ganske sprøtt! Jeg må kjenne de godt for å kunne se det da. Klarer ikke se det på fremmede :) Pappa så det på meg denne gangen, men han var litt i tvil så ville ikke si noe. Ser han så ofte og da er det vanskeligere å få med seg «endringen» :p
 
Ja, det er ganske sprøtt! Jeg må kjenne de godt for å kunne se det da. Klarer ikke se det på fremmede :) Pappa så det på meg denne gangen, men han var litt i tvil så ville ikke si noe. Ser han så ofte og da er det vanskeligere å få med seg «endringen» :p

Det er sant:happy: Din far faktisk, så morsomt!:hilarious: Som regel er det jo bare damer som ser sånt:woot: Kanskje det går i arv?:D
 
Har totalt sprekt. Ringte 2 venninner og søsteren omtrent ved positiv test. Og familien i uke 5. Så har det ballet på seg. Uke 9 i morgen og de fleste i nær omgangskrets vet dette nå. Jeg har vært i elendig form og har allerede fått mage (tredje runde). Så ikke noe poeng for meg å prøve å skjule dette, det har jeg ikke energi elle
r lysten til :)
 
Jeg har delt nyheten med min mor og en venninne som jeg deler alt med. Syns det er greit å ha en å snakke med om alt jeg tenker og føler på.
Så vet fysioterapauten min det da.

Ellers prøver jeg å holde det en stund til. Har ikke sunket helt inn enda, og tror egentlig ikke det er en levende baby der inne. Prøvde i to år før lillebror kom til verden. Før det mistet vi, så er liksom så innstilt på at det kan gå gale.
har foreløpig lite symptom også, så ikke så vanskelig å holde det skjult. Siden lillebror bare akkurat har blitt fem måneder så slipper jeg spørsmål også., heldigvis.. er håpløs på å lyge :hilarious:
 
Fortalte det til sønnen min på 6år i går, mest for han begynte å bli beskymret for meg. Kaster opp hver dag, så nå har det gått 2uker med det og han spør meg hele tiden om jeg noen gang blir frisk :shy: så nå følte jeg måtte, fikk bare vondt av han:Heartred så om han forteller det videre så går det greit :Heartred
 
Jeg har sagt det til sjefen og en kollega. Moren min og en venninne.
Når jeg forteller til kommende storesøster regner jeg med at hele verden får vite det :)
 
Har fortalt til mor og to venninner. Etter tul uke 11+3 forteller vi det til storesøster og resten av familien :)
 
Bare sjefen min vet det foreløpig. Har tenkt å fortelle moren min til helgen og resten av familien får vite det om 2 uker, da skal vi feire 3-årsdag. Da er jeg over 12 uker og har vært på tul :)
 
Eg er i veke 8+0 og me har fortalt det til foreldra våre då me begge er einige om at det er fint med støtten også om noko skulle gå gale *bank i bordet* :angelic: Ellers har eg også fortalt det til sjefen min, då arbeidet mitt må tilretteleggast pga fare for kjemikalieeksponering :eek:
 
Her fortalte vi det til foreldra våre rundt uke 5, noen dager etter positiv test. Forutenom det har jeg sagt det til to venninner og til sjefen.. Kjenner på samvittigheten at jeg gjerne skulle sagt det til kollegaene min, bare i tilfelle jeg en dag ikke skulle komme meg på jobb og de må ta støyten. Men, jeg skal prøve å komme meg igjennom dette til ut i uke 12, og fortelle det til dem da.
 
Har lyst til å ta opp denne litt for å høre hvordan progresjonen deres er på denne fronten.

Jeg er selv førstegangsgravid og har blitt ganske usikker på hvordan jeg skal gripe det an. :shy: Til nå vet både foreldre og svigerforeldre, i tillegg til noen nære venner av oss begge. Jeg når den magiske 12+0 i morgen og har da begynt å tenke på om vi skal dele det med flere. Jeg kjenner at jeg gjerne kunne delt med for eksemple kolegaer og flere venner, men jeg føler fremdeles en slags trang til å ville "beskytte" megselv om noe fremdeles skulle gå galt. Hvordan har dere tenkt rundt dette?
 
Samboer var der da jeg tok testen, så han var vel den første å vite! Vi venta til tidlig uktralyd i uke 9 til å si det til familie, nærmeste venner og på jobb. Skal vente til rundt uke 16 eller når vi får bekrefta kjønn til å poste noe på facebook/sosiale medier.

Jeg tenker at det er bra at flere vite det. I tilfelle noe går galt, er det bare gull å ha noe å snakke med og få støtte fra!
 
Har lyst til å ta opp denne litt for å høre hvordan progresjonen deres er på denne fronten.

Jeg er selv førstegangsgravid og har blitt ganske usikker på hvordan jeg skal gripe det an. :shy: Til nå vet både foreldre og svigerforeldre, i tillegg til noen nære venner av oss begge. Jeg når den magiske 12+0 i morgen og har da begynt å tenke på om vi skal dele det med flere. Jeg kjenner at jeg gjerne kunne delt med for eksemple kolegaer og flere venner, men jeg føler fremdeles en slags trang til å ville "beskytte" megselv om noe fremdeles skulle gå galt. Hvordan har dere tenkt rundt dette?
Finnes ikke noe fasit her ☺️ Du må gjøre det som kjennes rett for deg og dere, men sjansen for at noe skal gå galt etter 12+0 er veldig, veldig liten. Den lille i magen din er ferdig utviklet. Den skal bare vokse og modnes frem til fødsel. Med første delte vi på Instagram i uke 14 tror jeg og med nære venner på Snapchat etter ultralyd 12+3 eller noe. Da hadde nærmeste familie vist om det i 2-3 uker allerede. Denne gangen fortalte vi nærmeste familie tidlig fordi jeg var såpass dårlig. Nære venner fikk vite ila uke 11 og 12 på melding hvis det passet seg. Har ikke lagt ut noe på FB eller Instagram enda, men tenker kanskje vi gjør det når vi får vite kjønn :)
 
Har lyst til å ta opp denne litt for å høre hvordan progresjonen deres er på denne fronten.

Jeg er selv førstegangsgravid og har blitt ganske usikker på hvordan jeg skal gripe det an. :shy: Til nå vet både foreldre og svigerforeldre, i tillegg til noen nære venner av oss begge. Jeg når den magiske 12+0 i morgen og har da begynt å tenke på om vi skal dele det med flere. Jeg kjenner at jeg gjerne kunne delt med for eksemple kolegaer og flere venner, men jeg føler fremdeles en slags trang til å ville "beskytte" megselv om noe fremdeles skulle gå galt. Hvordan har dere tenkt rundt dette?

Har tenkt mye på akkurat det samme. Vi har blitt så vant til at det er vår lille hemmelighet at det føles så rart å nå skulle dele det med resten av verden.
 
Har bare fortalt det til sjefen, søsteren og ei venninne. Men i dag var det ei på jobb som lurte på om det bodde noen der «inne» (magen). Jepp, magen har begynt å vokse og det er på tide å fortelle. Bare meg som synes det er en smule skummelt å fortelle? Selv om dette er barn nr 3, så er det skummelt på en måte :oops:
 
Her har jeg fortalt det til et par venninner til, og eldste i flokken. Syns det er veldig greit å fortelle det til vennene mine det face to face med litt jevne mellomrom, så kan det bli snakket om flere ganger :hilarious: da synker det litt mer inn hos meg og jeg fordeler gleden med å dele det litt utover :rolleyes:

er 11+2 i dag og venter enda litt lengre før jeg deler det med de fleste rundt meg. Har det ikke travelt med å dele denne gangen siden det er sjette og vet jo at det er en sjans for mindre hyggelige tilbakemeldinger fra noen.

med første så visste vel alle rundt meg det før jeg var 13 uker på vei :hilarious: og det trengte jeg dengang.
Ellers er jeg enig med det bamsemums skriver over :thumright Gjør som du/dere føler er rett for dere:thumleft
 
Back
Topp