Når forteller dere nyheten?

Førstegangs98

Flørter med forumet
Vårspirene 2021
Vi har bestemt oss for å vente til fullgått uke 12 med å fortelle nyheten. Vi har ikke fortalt det til NOEN.
Dette er nok fordi vi er så redde for at det skal gå galt da jeg hadde en SA i juni.

Når forteller/fortalte dere nyheten og til hvem? Kjenner at det er skikkelig vanskelig å ikke fortelle til de nærmeste!:p
 
Jeg fortalte det til mi bestevenninne og mi søster- ellers t det ingen som vet det. Vi tenkte å ta ul etter 12 fullgåtte uker og fortelle det ved å gi ul bilde:happy: Håper bare vi kommer så langt.. er vanskelig å vente! Men er uaktuelt å fortelle noe før vi er over den kritiske grensen...
 
Planen var å vente til etter oul, eller ca halvgått svangerskap - men har funnet ut at vi må si det før, for ellers blir vi nok avslørt:bag:.. Jeg er i dårlig form, så må melde avbud på noe med lang reisevei, føler vi må oppgi grunn da.. Også skal vi på planlagt hyttetur med flere om et par uker, da klarer vi ikke å skjule det, både mtp alkohol og at jeg er liggende nesten hele dagen.. Så vi sier det etter ul på torsdag - hvis alt ser bra ut da.
 
Jeg har fortalt det til flere venner, men det har ikke vært noen "hurra, vi venter barn". Jeg har hatt tre SA (kjemiske), så jeg tenker ikke at jeg venter barn før jeg er trygt over 12-ukersgrensen. Da kan vi annonsere det for andre utover de nærmeste. For min del hadde jeg ikke klart å gå med dette alene, men jeg har jo bare sagt det til de som jeg vet vil være der for meg om det går galt, og som er der for meg når jeg går med mine bekymringer nå. Jeg vil ikke risikere at noen sier gratulerer, så jeg lar være å si det til noen som tror jeg jubler inni meg fordi jeg venter barn. Jeg venter ikke barn, jeg er bare gravid. Om 6-7 uker kan folk gratulere meg hvis jeg fortsatt er gravid. Da skal jeg senke skuldrene og juble selv :)
 
Har fortalt det til nærmeste familie, ei venninne og noen på jobb. Er bare 8+5, men er i så dårlig form at hvis vi ikke hadde sagt noe så hadde de skjønt det likevel. Var så dårlige forrige gang også og da syns jeg det var kjipt å måtte holde det hemmelig så lenge og ikke ha noen å snakke med det om, annet enn mannen.
 
Vi har bestemt oss for å vente til fullgått uke 12 med å fortelle nyheten. Vi har ikke fortalt det til NOEN.
Dette er nok fordi vi er så redde for at det skal gå galt da jeg hadde en SA i juni.

Når forteller/fortalte dere nyheten og til hvem? Kjenner at det er skikkelig vanskelig å ikke fortelle til de nærmeste!:p

Jeg har fortalt det til et par på jobben, blant annet til prosjektleder, som jeg har et tett forhold til og som merker at jeg er dårlig på jobb. Har også sagt det til mamma (hun bor hos oss en gang i uka og leser meg som en åpen bok) og noen venninner. Jeg har også mistet tidligere, og har som policy at hvis vi mister igjen, kommer jeg til å ha behov for at de samme personene jeg vil dele gleden med, kan være der som støtte. Det har vært veldig godt for meg å være åpen om å miste, men der er man jo veldig forskjellig :)
 
Her vet noen få venner og samboer.
men vil avvente med og involvere besteforeldrene til lille i magen før vi vet mer at alt er fint. :angelic:
jeg er utmattet og dårlig form fra før. Så her mistenker de nok ingenting uansett da de vet jeg er syk:hilarious::hungover:
 
Ved nr 1 og nr 2 fortalte vi det til foreldrene våre Ganske tidlig, type uke 6-7. Med nr 2 måtte jeg si d siden jeg var Så dårlig... nå, med nr 3, hr jeg ikke sagt d til noen, bortsett fra mannen og gynekologen ;) er straks 9 uker på vei. Skal på KUB om noen uker, så har lyst å vente til etter det med å si d til foreldrene våre hvis alt ser ok ut. Så tar vi d derfra når resten av verden får vite d..
Har vært enkelt å skjule d denne gangen, INGEN forventer at jeg er gravid, så kommer nok som et sjokk på mange!!
 
Jeg har fortalt det til de jeg jobber med pga tilrettelegging.. skal på ultralyd 11+4 er alt bra da skal familien få vite det:happy:
 
Her har vi sagt det av nødvendighet. Er nå 40% sykemeldt. Føler det er rart å sykemelde seg uten å fortelle sjefen hvorfor. Vi har også en ettåring med en veldig nært forhold til sine besteforeldre. De er her flere ganger i uka og til slutt blir det mer slitsomt å skulle skjule det enn å bare si det som det er så jeg kan gå å legge seg igjen. Ellers vet et par venninner nå. Klarer ikke juge om det og når man blir spurt rett ut....
 
Jeg har sagt det på jobb, først til nære kollegaer og ledelsen. Men siden jeg nå snart er sykemeldt pga kvale/oppkast på tredje uka, valgte jeg i samtale med rektor, at hun informerte resten av personalet på morgenmøtet i går. Jeg bor et steinkast unna skolen, og treffer jo kollegaer og elever/foreldre så fort jeg beveger meg utenfor døra ‍♀️
 
Her vet kun forrige forumgruppa mi fra bv og mannen da! Tenker å holde det skjult til det synes :) mulig sjefen og nær familie får vite i uke 12.
 
Vi fortalte det til ganske mange, ganske tidlig. De som er nære nok til at det kjennes ok ut å dele en eventuell sorg med. Resten av verden får vente til vi får lyst. Kanskje 12 uker, kanskje de får oppdage det selv fordi det synes (foreløpig ser det bare ut som jeg har spist veldig mye middag) :p
 
Mine nærmeste venner vet det nå. det samme gjør sjefen til samboer pga litt ekstra fravær med 2-åringen jeg rett og slett ikke orker å dele nå..

Sjefen min og et par til får vite det i uke 13 etter TUL om alt er bra der.

verden får nok ikke vite det før etter OUL. Mest fordi at ord sprer seg og jeg er kontaktlærer. Jeg gidder ikke sladringen før jeg har sagt noe selv - og jeg vil aller helst vente lengst mulig med å fortelle det for elevene sin skyld...
 
Vi har "måttet" si ifra til nærmeste familie og venner. Har vært diverse sosiale aktiviteter og formen er så skall at alle skjønner hva som er fatt. Har også sagt ifra på jobb siden jeg er delvis sykemeldt pga hyperemesis. Hvis det ikke går veien, så tenker jeg at det er fint at folk vet det også. Hvertfall de nærmeste.
 
Vi har fortalt til besteforeldrene, mine søsken, ei venninne, og så har min mor fortalt det til sin søster, som sikkert har fortalt det videre til andre kjente.. Så nå er vi i gang 
Jeg må nok fortelle sjefen og resten av lederteamet til uka, jeg er mye kvslm og sliter med å skjule magen faktisk (kun 8 uker og vet det bare er en inni der). :wideyed: Jeg er slank fra før så det viser fort når jeg plutselig har mage. Skiftet plutselig klesstil til "baggy" klær liksom :hilarious:
Gleder meg til neste ul er over i uke 10/11. Da kan egentlig alle vite det, hvis alt er bra selvfølgelig :cat:
 
Jeg har sagt det til nærmestr familien + de jeg jobber tett sammen med på jobb fordi jeg er så dårlig at jeg er 50% sykemeldt.

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å si noe på jobb før ihvertfall etter uke 12, men med så dårlig form måtte jeg nesten bare gi beskjed..
 
Kun noen på jobben min som vet det. Barna får vite det hvis alt er greit på tul i uke 11+5 så får bare de fortelle det videre :D
 
Min mor fant ut av det i uke 6. Hun bare ser det på folk, før man får sagt noe:facepalm: Hadde regnet med det, siden det samme skjedde sist. Ellers hadde vi egentlig ikke tenkt å si det til noen før oul eller noen selv ser det:hilarious: Men nå vet jo min mor, min far og bror:confused: Så vi får se;)
 
Back
Topp