Når forteller dere babynyheten til sjefen deres?

Avhenger nok litt av hvordan formen er fremover. Jeg er såpass ny i jobben at jeg håper jeg får ventet lengst mulig med å si no.
 
Kommer til å ta en test til på tirsdag eller onsdag, for å se etter stigning. Så lenge alt ser bra ut kommer jeg til å si det med en gang, ettersom det er definert som et høyrisikosvangerskap :)
Ho kommer til å søke om støtte så jeg får avlastning når det trengs, like greit å komme i gang med det.

Til dere som utsetter å si noe pga vikariat; de har ikke lov til å ikke ansette på grunn av svangerskap.
Litt oppløftende, jeg fikk tilbud om fast stilling en uke etter at jeg fortalte sjefen at jeg var gravid :happy:
 
Vurderer å informere sjefen etter ultralyd om en uke. Men er ikke heeeeelt sikkert. Vil vite hvor langt jeg er på vei, at det utvikler seg fint osv.
 
Kommer til å ta en test til på tirsdag eller onsdag, for å se etter stigning. Så lenge alt ser bra ut kommer jeg til å si det med en gang, ettersom det er definert som et høyrisikosvangerskap :)
Ho kommer til å søke om støtte så jeg får avlastning når det trengs, like greit å komme i gang med det.

Til dere som utsetter å si noe pga vikariat; de har ikke lov til å ikke ansette på grunn av svangerskap.
Litt oppløftende, jeg fikk tilbud om fast stilling en uke etter at jeg fortalte sjefen at jeg var gravid :happy:

Ja, jeg er i et 2 års vikariat- men vi har litt manko på bemanning- vet de sliter en del for å fylle opp- også er min far sjefen min i tillegg- så venter litt til for min egen del - men så deilig å få fast stilling etter graviditet, du må være ekstremt lettet![emoji1373]
 
Her kommer det helt an på formen. Jobber som lærer på barneskole så det er jo en veldig hektisk hverdag.. Underviser i mat og helse to dager i uken så det kan jo bli interessant hvis kvalmen kommer hehe :)
 
Ja, jeg er i et 2 års vikariat- men vi har litt manko på bemanning- vet de sliter en del for å fylle opp- også er min far sjefen min i tillegg- så venter litt til for min egen del - men så deilig å få fast stilling etter graviditet, du må være ekstremt lettet![emoji1373]
Nå er det jo over to år siden, men ja ble veldig lettet :)
Endte jo opp i en lengre sykemelding ganske snarlig etterpå pga senaborten, men sjefen (og resten av kollegaene) mine har vært helt utrolig støttende etterpå.
Selv om det betyr permisjon og vikar så har sjefen kryssa fingrene lenge for at det skal skje noe, så ho blir nok bare glad når jeg deler det :happy::Heartred
 
Har ikke lyst å si d det hele tatt :laughing025 er allerede 2 stk som går ut i perm ila våren /tidlig sommer. Men kommer til å vente til kanskje rett før sommerferien. Men spørs hvor lenge jeg kan klare å skjule magen mtp det blir event nr 4. Har heldigvis litt å gå på fra før da. :cool:
 
Fant ut på fredag at jeg er gravid 1-2 uker, håper å kunne vente lengst mulig til mellom uke 10 og 12 en gang, men kjenner kvalmen allerede begynner å snike seg innpå og gikk litt i forrige uker med bekkensmerter så er nok en sjans for at jeg må si noe før uke 10 slik at vi evt kan tilrettelegge for meg så jeg kan være i jobb lengst mulig. Ganske fysisk tungt på jobb hos oss nå for tiden
 
Back
Topp