Når fortelle?

Jeg tenker at hvis det går galt når man har kommet så langt, så er det et så stort tap at jeg ville delt det med de nærmeste uansett. Og når de merker at det er noe annerledes nå, så vil de vel også merke sorgen om det skulle gå galt? Og da er det kanskje fint å kunne fortelle hva det er, heller enn å holde dem utenfor? Husk at barn er fantasifulle, og flinke til å finne på egne historier og årsaker når noe virker unormalt for dem.
Fortalte det, gutten var bare sånn: gratulerer så kjekt. Også ikke så mye mer.(typisk gutt haha) Jenta fikk sjokk og løp opp på rommet og begynte og gråte og ville være i fred :dead: Må nok få fordøye dette at storesøster skal ha baby.

Fortalte det, gutten var bare sånn: gratulerer så kjekt. Også ikke så mye mer.(typisk gutt haha) Jenta fikk sjokk og løp opp på rommet og begynte og gråte og ville være i fred :dead: Må nok få fordøye dette at storesøster skal ha baby.
Det var jo ganske ulike reaksjoner!
Hyggelig å dele da :Heartred Får håpe de begge synes det er stas når barnet kommer. Mine søsken er nære meg i alder. Men det har vært veldig hyggelig for alle hver gang det har kommet et nytt barn i familien :joyful:

Det var jo ganske ulike reaksjoner!
Hyggelig å dele da :Heartred Får håpe de begge synes det er stas når barnet kommer. Mine søsken er nære meg i alder. Men det har vært veldig hyggelig for alle hver gang det har kommet et nytt barn i familien :joyful:
Ja blir nok stas etterhvert, men må nok venne seg til tanken på og dele på oppmerksomheten med noen :love7

Ja blir nok stas etterhvert, men må nok venne seg til tanken på og dele på oppmerksomheten med noen :love7
Her tok det en dag før ungdommene i huset landet etter at de fikk vite om graviditeten :Heartpink Det var ikke ellevill glede for dem å skulle dele oss med enda et nytt familiemedlem. Men etter at vi fikk forsikret dem om at de kommer til å få like mye oppmerksomhet og tid fra oss, så gikk det bedre. Og nå er de glade og spente, heldigvis :Heartpink De minste barna jublet, så det var forskjellige reaksjoner for å si det sånn:p

Her tok det en dag før ungdommene i huset landet etter at de fikk vite om graviditeten :Heartpink Det var ikke ellevill glede for dem å skulle dele oss med enda et nytt familiemedlem. Men etter at vi fikk forsikret dem om at de kommer til å få like mye oppmerksomhet og tid fra oss, så gikk det bedre. Og nå er de glade og spente, heldigvis :Heartpink De minste barna jublet, så det var forskjellige reaksjoner for å si det sånn:p
Godt og høre at tid hjelper. Hun elsker jo barn så vil bli favoritt tante. Men det ser hun ikke nå, nå har jeg ødelagt livet hennes og dette er helt forferdelig for henne :angelic:

Godt og høre at tid hjelper. Hun elsker jo barn så vil bli favoritt tante. Men det ser hun ikke nå, nå har jeg ødelagt livet hennes og dette er helt forferdelig for henne :angelic:
Bare å gi henne litt tid:Heartpink Venner seg nok fort til tanken og får snudd tankegangen litt etterhvert som hun lander :)

Vi fikk betryggende svar på NIPT i dag og nå føltes det endelig trygt å dele, så i dag ble det deling i alle kanaler. Jeg er helt overvelda over fine gratulasjoner og tilbakemelding, og plutselig føles alt mye mer ekte! … og hjernen begynner å kverne på mye av det praktiske som må ordnes de neste månedene :nailbiting: :happy::hilarious:

Tenkte og vente til svar fra nipt test kommer :)

Vi fortalte til våre nærmeste venner, familie og kollega fra pos test, også har jeg fortalt til litt fler etter første offentlige ultralyd og nipt. Men nå synes jeg det er en litt sånn rar situasjon der omtrent halvparten av kollegaene mine vet og har visst lenge, mens resten, som jeg i og for seg ikke har noe behov for å dele det med, ikke vet. Føles så rart ut å skulle annonsere det liksom. Hvordan har dere andre gjorr det? Har enn så lenge bare sagt at folk godt kan snakke om det nå.

Vi fortalte til våre nærmeste venner, familie og kollega fra pos test, også har jeg fortalt til litt fler etter første offentlige ultralyd og nipt. Men nå synes jeg det er en litt sånn rar situasjon der omtrent halvparten av kollegaene mine vet og har visst lenge, mens resten, som jeg i og for seg ikke har noe behov for å dele det med, ikke vet. Føles så rart ut å skulle annonsere det liksom. Hvordan har dere andre gjorr det? Har enn så lenge bare sagt at folk godt kan snakke om det nå.
Jeg har i begge svangerskapene fortalte det tidlig til noen kollegaer. Resten har fått vite i sånn uke 22 :hilarious: På det punktet er det ikke mulig å skjule, så da prøver jeg ikke å skjule det heller.

Fortalte det sist graviditet på ukens teammøte (i uke 22), og sa at nå er det åpent for alle. Ble snakket om i lunsjen samme dag, og sånn sett spredde det seg raskt.

Nå er jeg 14+2 og begynner å bli vanskelig å skjule, så kommer ikke til å gjøre det heller. Driter litt i om andre spekulerer, det får de bare gjøre.

Delte på sosiale medier med «alle». Så nevnte jeg det på et seksjonsmøte noen dager seinere.

Er litt i samme situasjon selv. Usikker på hvilke kolleger som vet og ikke :hilarious: Men planen min er å nevne det til «sladrekjerringa» (en mann) på kontoret, da vet jeg at alle andre kommer til å vite det i løpet av en dag eller to. Da trenger jeg ikke tenke mer på det.

Brukte samme strategi da det ble slutt med eksen for mange år siden, det funka fjell :hilarious:

Vi gortalte nærmeste familie på jilaften siden fotmen min var så dårlig. Ellers fortalte vi etter uke 12 til andre

Back
Topp