Når fortelle vordende storeøsken?

Hadde ungene vært store nok til å skjønne noe så ville jeg nok ventet til jeg følte meg trygg. Gjerne etter ultralyden i uke 13+0. Men eldste ble 2år i dag og skjønner ingenting, så jeg prater fritt om emnet :p
 
Hadde ungene vært store nok til å skjønne noe så ville jeg nok ventet til jeg følte meg trygg. Gjerne etter ultralyden i uke 13+0. Men eldste ble 2år i dag og skjønner ingenting, så jeg prater fritt om emnet :p

Haha, det er også en vri ;)
 
Vil vente en god stund. Siden vi mistet trillinger sist så venter vi så lenge som mulig med å fortelle.
 
Last edited:
Vår er så liten så han skjønner ikke noe av det uansett :)
 
Hadde ungene vært store nok til å skjønne noe så ville jeg nok ventet til jeg følte meg trygg. Gjerne etter ultralyden i uke 13+0. Men eldste ble 2år i dag og skjønner ingenting, så jeg prater fritt om emnet :p

Haha :) jeg tror de forstår mer enn du tenker. Jeg fortalte det til datteren min på 2,5 og hun ble kjempe glad, gjenfortalte det til de hun så og prater ofte om bebien og sier hun vil ha en lillebror. Og hun sier til meg at jeg må være forsiktig med magen siden bebien er i magen. :Heartpink
 
Haha :) jeg tror de forstår mer enn du tenker. Jeg fortalte det til datteren min på 2,5 og hun ble kjempe glad, gjenfortalte det til de hun så og prater ofte om bebien og sier hun vil ha en lillebror. Og hun sier til meg at jeg må være forsiktig med magen siden bebien er i magen. :Heartpink

åååh så koselig! De er absolutt store nok til å forstå :) men jeg kommer til å vente leeeeenge før jeg sier noe :p
 
åååh så koselig! De er absolutt store nok til å forstå :) men jeg kommer til å vente leeeeenge før jeg sier noe :p

Ja, skikkelig kos. Nå har jeg fortalt henne om reisen hennes inni magen min og hvordan det var når hun kom ut mange ganger siden hun var en liten bebi, så hun kan kanskje mer om bebier i magen og hva som skjer enn andre på hennes alder :p Men de forstår det meste vi forteller de :Heartpink
 
Ja, skikkelig kos. Nå har jeg fortalt henne om reisen hennes inni magen min og hvordan det var når hun kom ut mange ganger siden hun var en liten bebi, så hun kan kanskje mer om bebier i magen og hva som skjer enn andre på hennes alder :p Men de forstår det meste vi forteller de :Heartpink

Jeg har snakket en del i det siste om at min har ligget inni magen, og fortalt hva som er inni magen til gravide og minnet på hvor de kom fra når vi endelig møter babyen. Min mamma snakker ENDA om hvor jeg kommer fra, sukk, guilt-trip :p
 
Min gutt på 8 kom å spurte meg i går om jeg har baby i magen, slet litt med å ikke fortelle sannheten, men greide å servere en hvit løgn. Tenker å fortelle han når vi har passert 12 uker, da er det ikke helt krise lenger om han forteller det videre[emoji4]

Samme her, var egentlig vanskelig å si «nei», barnet her sa at «jeg vet at du lyver bare fordi du vil holde det hemmelig», søren ikke lett da man bare er i 6 uke.. [emoji53][emoji16]
 
Usikker. Vi vil fortelle det til storebrødrene først. Skulle gjerne ventet til fosterdiagnostikken er gjennomført, men det får vi ikke gjort før i uke 12, så trolig at det synes før det. I tillegg vil vi gjerne at de skal venne seg til tanken før vi drar på ferie. Vi forteller det derfor trolig rundt uke 9.
 
Haha jeg sa at min var 9 men har er da altså 8 [emoji849] Fortalte det på mandagen som var, fordi jeg er så dårlig og vi er hjemme alene denne uken. Ingen som kan distrahere han eller avlaste meg. Han ble veldig glad og er veldig omsorgsfull og ville ikke dra på skolen fordi han ville være hjemme å pleie mamman sin [emoji28] fikk han til å støvsuge stua og [emoji41]
 
Minste får vente til hun tar ferie fra bhg, dette for å unngå at hun forteller det til hele barnehagen :p
Da ser de det heller naturlig når hun kommer tilbake fra ferie :)
Eldste vet det, han har spurt ettersom jeg har vært så dårlig form. Så han synes det er så gøy at vi har en hemmelighet :)
 
Minste får vente til hun tar ferie fra bhg, dette for å unngå at hun forteller det til hele barnehagen :p
Da ser de det heller naturlig når hun kommer tilbake fra ferie :)
Eldste vet det, han har spurt ettersom jeg har vært så dårlig form. Så han synes det er så gøy at vi har en hemmelighet :)

God ide å vente til ferien. Det tror jeg faktisk vi også skal gjøre. Og da er jeg tre mnd på vei også [emoji106]
 
I går fortalte eldste at han ikke ønsket flere småsøsken :bag: er vel en grunn til at jeg ikke klør i hele kroppen etter å fortelle det til dem. :p
 
Her spurte 4-åringen idag om han kunne få en baby. Jeg sa at det kunne han når han blir voksen, hvis han får en kjæreste å få baby med. Da sa han, nei, han mente om han kunne få en baby mens han var barn! Håper det lover godt for at han blir en omsorgsfull storebror:) Fikk litt lyst til å fortelle, men skal vente i det lengste. Ikke klar for at hele barnehagen får vite helt ennå:p
 
Tror kanskje jeg skal fortelle storesøster neste uke etter tul hvis alt ser fint ut :)
 
Back
Topp