Når fortelle sjefen?

Bli nok mellom uke 12 og OUL tenker jeg. Gjorde det sist også og syns det var fint tidspunkt å si det på, så etter TUL en gang. Har kontorjobb så ikke noe stort behov for tilrettelegging :)
 
Jeg tror jeg må si det om 1-2 uker. 7+2 nå. Jeg er fryktelig kvalm og løper på do når jeg kjenner jeg er nær å brekke meg. Er også så utrolig sliten at kroppen verker i slutten av arbeidsuka. Selv om det kun er kontorjobb. Noen flere som kjenner slik verking i kroppen? :/
 
Jeg tror jeg må si det om 1-2 uker. 7+2 nå. Jeg er fryktelig kvalm og løper på do når jeg kjenner jeg er nær å brekke meg. Er også så utrolig sliten at kroppen verker i slutten av arbeidsuka. Selv om det kun er kontorjobb. Noen flere som kjenner slik verking i kroppen? :/

Huff, ikkje noko kjekt. Kjenner ikkje på noko verking, men er utruleg trøtt og sliten. Jobbar på eit kjøkken i matbutikk og går mellom 10-11.000 skritt i løpet av ein normal arbeidsdag, ikkje mykje energi til husarbeid og den slags når eg kjem heim, for og sei det slik.
 
Huff, ikkje noko kjekt. Kjenner ikkje på noko verking, men er utruleg trøtt og sliten. Jobbar på eit kjøkken i matbutikk og går mellom 10-11.000 skritt i løpet av ein normal arbeidsdag, ikkje mykje energi til husarbeid og den slags når eg kjem heim, for og sei det slik.

Oi! Så flink du er! Ikke energi til mye husarbeid her heller dessverre, men krysser fingrene for at energien kommer snikende tilbake til 2.trimester! Håper du også slipper å føle deg så trøtt og sliten så lenge!
 
Jeg venter så lenge som mulig... iallfall til rundt 2. trimester (midten av nov) tenker jeg.
 
Jobber ikke nå, skal snart inn på Fønix for å få hjelp til ny jobb med mye tilrettelegging fra før av:p

Sa ifra til fysioterapeuten min i dag da :rolleyes:
 
Jeg får allerede vondt i bekkenet/ryggen på jobb så kommer ikke til å drøye det så lenge. Har fått meg legetime på fredag og skal be om tidlig ul, så mulig jeg forteller etter ul om alt er bra
 
Jeg tror jeg må si det om 1-2 uker. 7+2 nå. Jeg er fryktelig kvalm og løper på do når jeg kjenner jeg er nær å brekke meg. Er også så utrolig sliten at kroppen verker i slutten av arbeidsuka. Selv om det kun er kontorjobb. Noen flere som kjenner slik verking i kroppen? :/

Her verker det i ryggen etter endt arbeidsdag :/
 
Har fortalt det nå, er i uke 8. Måtte fortelle pga risiko jobb og tilrettelegging :)
 
Skal fortelle det i neste uke om TUL viser et hjerte som slår, da vil jeg være 7+4-8+1 litt avhengig av når jeg får mulighet til å snakke med han på enmannshånd. Jeg må både ha litt tilrettelegging på jobb for å ha mulighet til å ferdigstille doktorgrad og hjelp til å søke ny jobb sånn at jeg ikke står uten jobb i uke 32ish. Mye som må på plass i løpet av de neste månedene... :woot:
 
Jeg venter til uke 12. Med mindre jeg blir dårlig, kommer jeg til å si det. Var sykmeldt fra uke 6 til 11 sist.
 
Uff jeg har vært tilbake på jobb etter forrige permisjon i to uker i dag og sjefen er såååå fornøyd med at jeg er tilbake og eier har nevnt i styremøte at jeg ikke må få flere med en gang. Så har ikke lyst å si noe noen gang....Venter så lenge som overhodet mulig vertfall:)
 
Fortalte det til andre jobben i dag og de var så glad for meg og gratulerte alle sammen ☺️ Veldig kjekt å få en positiv reaksjon fra arbeidsgiver for en gang skyld da sjefen på andre jobben ble nærmest forbannet for at jeg var gravid igjen
 
Så lenge som mulig frem mot 12 uker. Kommer helt ann på formen. Med de to andre har kvalmen kommet for fullt i uke 7...Men hvis jeg skulle være heldig å ikke få det denne gangen så klarer jeg kanskje å holde ut til 12. Jobber som sykepleier i hjemmesykepleien, så er avhengig av at bekkenet funker og. Kjenner murringer der allerede og er bare 5+3. Så må si jeg er litt spent:rolleyes:
 
Jeg lurer på om jeg bør si fra til sjefen nå (jeg er 7+2). Jeg var nemlig borte fra jobb et par dager, og når jeg skal registrere fraværet mitt, så kan jeg huke av om det er svangerskapsrelatert. Bør jeg si fra og huke av der, eller bare registrere det som egenmeldingsdager?
 
Jeg lurer på om jeg bør si fra til sjefen nå (jeg er 7+2). Jeg var nemlig borte fra jobb et par dager, og når jeg skal registrere fraværet mitt, så kan jeg huke av om det er svangerskapsrelatert. Bør jeg si fra og huke av der, eller bare registrere det som egenmeldingsdager?
Utgjør det en forskjell mtp lønn om det er svangerskapsrelatert? Du kan jo bruke egenmelding nå også heller bruke svangerskapsrelatert senere om det er mer komfortabelt ☺️
 
Har sagt fra til en kollega på hver arbeidsplass (har 2), men ikke til sjefene ennå. Uke 5 nå, tenker å vente minimum til TUL i uke 8+0, eller helst til uke 12 hvis jeg ikke blir dårlig/trenger tilrettelegging og må si fra.
 
Utgjør det en forskjell mtp lønn om det er svangerskapsrelatert? Du kan jo bruke egenmelding nå også heller bruke svangerskapsrelatert senere om det er mer komfortabelt ☺️

Jeg spurte hun som har ansvar for fraværsføring i dag, og hun ville at jeg skulle krysse av for svangerskapsrelatert fravær, så da gjorde jeg det. Hun ble veldig glad, men lovte å holde det hemmelig
 
Back
Topp