Når fortelle sjefen?

Skoen92

Elsker forumet
MayDay2021
Novemberfnuggene 2023
Når har dåke andre tenkt og fortelle sjefen om graviditeten?

Vi skal snart ha samtale på jobb og tenker at det hadde vert perfekt og ta det opp der. Men kun om det er frå midten av oktober :hilarious:
 
Jeg må straks.. fysisk yrke, og det er visse ting jeg må være forsiktig med. Så må si det denne uka. Selv om jeg egentlig ikke vil :( . Sist gikk det galt når jeg var lenger på vei enn nå, og vil ikke at alle skal vite det helt enda, i tilfelle.
 
Jeg fortalte det til sjefen i forrige uke :)
Må en del tilrettelegging til, og er tatt av nattevakter. Skal ha møte med sjefen og bedriftshelsetjenesten på tirsdag, spent!
Sjefen ble glad og gratulerte. Hadde jeg ikke trengt tilrettelegging og slik hadde jeg nok venta litt.
 
Jeg også skal si snart. Må nok bli rundt 80 % sykemeldt :sorry: veldig fysisk krevende og stressende jobb i tillegg til ustabile arbeidstider og plutselig nattevakter:hungover:
 
Jeg venter så lenge som mulig fordi jeg vet sjefen ikke blir glad.. 72 år gammel mann som kun ansetter unge kvinner og ikke forstår at vi trenger permisjon og sykedager..
 
Jeg venter så lenge som mulig fordi jeg vet sjefen ikke blir glad.. 72 år gammel mann som kun ansetter unge kvinner og ikke forstår at vi trenger permisjon og sykedager..
Nei fy er det mulig? For en fyr.. Min sjef er en mann med mange barn selv, ansetter også mest unge kvinner og sier selv at da er det alltids noen som er gravide og i permisjon, viktigste er jo at man kommer tilbake :joyful:
 
Jeg venter så lenge som mulig fordi jeg vet sjefen ikke blir glad.. 72 år gammel mann som kun ansetter unge kvinner og ikke forstår at vi trenger permisjon og sykedager..

Ehe, det gir jo meining :confused: Unødvendig av sjefar å uttrykke seg så negativt og sjå ned på gravide. Det er folk som burde revurdere sjefsyrket, meinar no eg.
 
Prøver å vente så lenge som mulig, men har et fysisk krevende yrke så får bare se hvordan det går. Med førstemann fortalte jeg sjefen med en gang, men da hadde jeg en annen sjef som jeg hadde bedre forhold til :)
 
Nei fy er det mulig? For en fyr.. Min sjef er en mann med mange barn selv, ansetter også mest unge kvinner og sier selv at da er det alltids noen som er gravide og i permisjon, viktigste er jo at man kommer tilbake :joyful:
Ehe, det gir jo meining :confused: Unødvendig av sjefar å uttrykke seg så negativt og sjå ned på gravide. Det er folk som burde revurdere sjefsyrket, meinar no eg.
Jeg er nå vandt til at han er sånn, og klarer fint å si ifra om han er teit eller urimelig. Men jeg synes jo det er morsomt at han ikke blir fornøyd da siden han har sagt han skulle pensjonere seg i fem år :p dette blir liksom straffen hans
 
kommer ikke til å si noe til noen på jobb før uke 13, da har vi vært på 2 UL og fosterdiagnostikk. trenger ikke tilrettelegginger på jobb, og styrer dagene mye selv, så er veldig heldig med det :)
 
Mulig jeg sier det før uke 12, så lenge alt ser bra ut på TUL. Risikosvangerskap her, så det er mulig jeg blir helt eller delvis sykmeldt en stund før ordinær permisjon starter. Jeg synes det er greit å spille med åpne kort. Tror han er grei sånn sett, også.
 
Jeg kommer til å si det etter uke 12:) ønsker å si fra så fort som mulig etter det slik at de har god tid til å planlegge før jeg går ut i permisjon.
 
Jeg tror jeg må si det så fort jeg trenger tilrettelegging. Jobber på småbarnsavdeling i bhg, så det er mye løfting, lukter og stress. Er konstant underbemannet, og det går ikke i min situasjon.
 
Jeg er i prosess med å få fast jobb og har flere tilbud jeg må vurdere. Føler meg skikkelig råtten, men må bare holde maska minst til uke 12. Håper magen ikke spretter frem, er jo nr. tre :eek: Sjefen min er helt super, men redd de går for noen andre om de finner det ut
 
Om jeg kan venter jeg til uke 12...
Sist ble jeg så dårlig at jeg var nødt til å si det i uke 7, da jeg også ble sykemeldt. Håper jeg slipper det denne gang
 
Venter så lenge som mulig fram mot 12 uker i alle fall. Hadde en SA i april, og hadde heldigvis ikke sagt noe enda da. Men med de to andre har jeg måtte sagt det i uke 7-8 pga kvalme og sykmelding.
 
Da jeg har kontorjobb nå og ikke behov for tilrettelegging så venter jeg så lenge som mulig er planen denne gang. De andre gangene måtte jeg si det tidlig pga tilrettelegging på jobb.
 
Har sagt det til min nærmeste leder, og det er jeg glad for. Er en del oppgaver jeg vil slippe pga belastning /kvalme, og da hjelper det at han vet :) Tenker på å si det til sjefen om et par uker hvis jeg skal fortsette å være like dårlig, kan fort bli nødvendig med sykemelding eller mer tilrettelegging
 
Back
Topp