Når fortelle om graviditeten til venner

Jeg lurer på når dere tenker å fortelle til venner at dere venter barn? :)
Er så usikker på hvordan jeg vil gjøre det, siden jeg er redd for å miste.. blir litt både og.. :)
Er bare jeg, mannen og mamma som vet så langt :)


Har sagt det til to av mine nærmeste venninner bare, og føler det er greit. Skulle det skje noe så har jeg ikke fortalt hele verden det, og de støtter meg jo:happy:
Er i uke 6+5.
 
min beste venninne vet om det - men også fordi vi har prøvd en stund samtidig :Heartred

jeg tenker å fortelle det til familien min etter TUL Dersom alt er som det skal være... Det er om en uke:Heartred

Det tenker vi også på gjøre - fortelle det til familien etter tul som også er om en uke :love7
 
kom akkurat på at jeg er jo 12 uker på 17.mai så hvis TUL er fin så kan jo venner få vite det på 17 mai :D
 
Fortalte nære venninner om graviditeten forrige gang. Opplevde det egentlig fint og støttende at de visste om det, da jeg mistet.
Fordi jeg har vært åpen om å prate om prøvingen og det at vi mistet, så vet de samme venninnene at vi venter desemberbebis nå :Heartred
 
Fortalte det til ei venninne som var veldig støttende når det endte i kjemisk sist.
Fortalte det til henne før jeg fortalte søstrene mine og Mamma.
Skal prøve å vente med resten til jeg har nådd 12 uker.
 
Jeg har fortalt det til to gode venner og sjefen
Forteller familie i løpet av uken, resten å venner og familie forteller vi nok etter uke 12
6+5i dag
 
min beste venninne vet om det - men også fordi vi har prøvd en stund samtidig :Heartred

jeg tenker å fortelle det til familien min etter TUL Dersom alt er som det skal være... Det er om en uke:Heartred
Godt å ha hverandre, i prøvingen og forhåpentligvis graviditeter for begge :)
 
Her vet 2 av bestevenninnene mine, mamma og tante + mannen min selvsagt at vi skal ha nr 3. Resten får vite det så fort vi har vært på ul i uke 18-20 tenker jeg.
 
Fortalte nære venninner om graviditeten forrige gang. Opplevde det egentlig fint og støttende at de visste om det, da jeg mistet.
Fordi jeg har vært åpen om å prate om prøvingen og det at vi mistet, så vet de samme venninnene at vi venter desemberbebis nå :Heartred
Godt å ha noen å støtte seg på :Heartred
 
Her er det allerede fortalt til en god del familie og venner. Blir fort sånn når man har vært åpen om prosessen:)
 
Jeg har planer om å fortelle min nære venninne det om jeg kommer i en situasjon som gjør at jeg må det. Hun vil gjerne på hytte med meg og da blir det sikkert en øl eller to, så da tenker jeg at jeg heller sier det enn å komme med en løgn hun ikke vil tro på :p Sånn for eksempel. :)
 
Jeg har planer om å fortelle min nære venninne det om jeg kommer i en situasjon som gjør at jeg må det. Hun vil gjerne på hytte med meg og da blir det sikkert en øl eller to, så da tenker jeg at jeg heller sier det enn å komme med en løgn hun ikke vil tro på :p Sånn for eksempel. :)
Sånn blir det nok for meg også :p jeg og min venninne møtes gjerne for et glass eller to, så hun skjønner det med en gang om jeg prøver å komme med en unnskyldning :p haha
 
Her er det kun et vennepar av oss som vet, siden de også visste at vi prøvde :) er 5+5 nå og forteller kanskje mamma til helga, men har ikke helt bestemt meg siden hun nok blir veldig glad og slitsomt beskyttende nå i disse koronatider :angelic: Resten av venner og øvrig familie blir nok etterhvert, har ingen spesiell plan her og tar det litt som det kommer. Fortelle jobb etter TUL i uke 11-12 :)
 
Forrige gang fortalte vi det til alle i uke 12, men fant ut at det var MA i uke 13. Jeg tenker at man er jo aldri 100 % sikker på noe, og hvorfor skal det være så hemmelig at man mister et barn? Eneste grunnen er for å skåne seg selv, og da må man selv bestemme når man er klar for å si at man er gravid - enten om det er i uke 5 eller 20 :) Jeg har fortalt det til to venninner og jobben, resten tar vi litt gradvis..
 
Forteller det til alle når vi vet at det går bra. Har vært gravid så mange ganger med dårlig utfall at reaksjonene føles bare som «åja, gravid igjen ja, gratulerer da». Uten glede. Denne gangen holder vi set for oss selv fordi det føles bra og fordi jeg føler at alt går bra. Vil heller overraske de med ul bilde eller noe :)
 
Forteller det til alle når vi vet at det går bra. Har vært gravid så mange ganger med dårlig utfall at reaksjonene føles bare som «åja, gravid igjen ja, gratulerer da». Uten glede. Denne gangen holder vi set for oss selv fordi det føles bra og fordi jeg føler at alt går bra. Vil heller overraske de med ul bilde eller noe :)
Nei, uff, da skjønner jeg godt dere vil vente :( Går an å glede seg selv om det ikke er garantert at det går bra
 
Nei, uff, da skjønner jeg godt dere vil vente :( Går an å glede seg selv om det ikke er garantert at det går bra

ja, men de er nok mest redd for meg, å hvordan jeg takler motgangen av å miste gang på gang
 
Back
Topp