Når fortelle om graviditeten til venner

Eki93

Elsker forumet
Juligull2021
Maisløyfene 2024
Jeg lurer på når dere tenker å fortelle til venner at dere venter barn? :)
Er så usikker på hvordan jeg vil gjøre det, siden jeg er redd for å miste.. blir litt både og.. :)
Er bare jeg, mannen og mamma som vet så langt :)
 
(Beklager om det finnes en slik tråd allerede, jeg fant ikke i hvertfall :) )
 
Forrige gang delte vi etter 8 uker. Føler ikke noe særlig behov for det denne gangen, kan godt hende vi venter så lenge som det er mulig å skjule. Er egentlig ikke fordi at jeg er redd, bare har ikke like lyst til å dele nå :p Kanskje det endrer seg
 
Jeg har fortalt det til ei venninne alt. Tipper jeg venter til tidligst uke 12 til andre.
 
Forrige gang delte vi etter 8 uker. Føler ikke noe særlig behov for det denne gangen, kan godt hende vi venter så lenge som det er mulig å skjule. Er egentlig ikke fordi at jeg er redd, bare har ikke like lyst til å dele nå :p Kanskje det endrer seg

Samme tenker jeg, jeg har ikke så lyst til å dele det tidlig. Dessuten har jeg forumet hvor jeg kan dele bilder og tanker:smiley-bounce012
 
Men må bare si at jeg synes det er supert å dele tidlig for de som vil!
Jeg hadde veldig lyst sist, og opplevde at flere virket negative til det. Fikk noen kommentarer på det, og ser for meg flere tenkte «hva var det vi sa?» da jeg mistet. Ble skikkelig irritert på dem som mente vi sa det for tidlig :p
 
Men må bare si at jeg synes det er supert å dele tidlig for de som vil!
Jeg hadde veldig lyst sist, og opplevde at flere virket negative til det. Fikk noen kommentarer på det, og ser for meg flere tenkte «hva var det vi sa?» da jeg mistet. Ble skikkelig irritert på dem som mente vi sa det for tidlig :p
Jeg var veldig i tvil den gangen her, da det er tredje gang på kort tid. Sendte bilde av digital m 2-3 og skrev noe ala «Jaavel, alle gode ting er tre eller??». Hun lurt bare på hvordan dette skal håndteres. :) Fra min side hadde jeg egentlig tenkt å drøye det, i alle fall til etter tul. Men med historikken min vet jeg at det er fint at andre enn bare mannen min vet.
 
Men må bare si at jeg synes det er supert å dele tidlig for de som vil!
Jeg hadde veldig lyst sist, og opplevde at flere virket negative til det. Fikk noen kommentarer på det, og ser for meg flere tenkte «hva var det vi sa?» da jeg mistet. Ble skikkelig irritert på dem som mente vi sa det for tidlig :p
Uff :( ja synst absolutt alle må få fortelle når de vil selv!
Er jo både fordeler og ulemper ved at folk vet, når man evt mister.. :):Heartred
 
Jeg var veldig i tvil den gangen her, da det er tredje gang på kort tid. Sendte bilde av digital m 2-3 og skrev noe ala «Jaavel, alle gode ting er tre eller??». Hun lurt bare på hvordan dette skal håndteres. :) Fra min side hadde jeg egentlig tenkt å drøye det, i alle fall til etter tul. Men med historikken min vet jeg at det er fint at andre enn bare mannen min vet.
Artig måte å gjøre det på! Har ei ganske nær venninne jeg tenkte å gjøre noe lignende til :)
Hun er jo ei jeg evt vil trenge om jeg mister, eller på den andre siden kan være grei å ha til hjelp når jeg må velge alkoholfritt :p (om koronasituasjonen forsvinner)
 
Artig måte å gjøre det på! Har ei ganske nær venninne jeg tenkte å gjøre noe lignende til :)
Hun er jo ei jeg evt vil trenge om jeg mister, eller på den andre siden kan være grei å ha til hjelp når jeg må velge alkoholfritt :p (om koronasituasjonen forsvinner)
Ja, veldig greit med medsammensvorne. :) da har man noen å sutre litt til om kvalmen eller trøttheten tar overhånd også. ;)
 
Her vet de fleste om det allerede nære venner og familie. Om det går gæli, så får jeg bare være et ansikt for SA tenker jeg.
 
Her vet de fleste om det allerede nære venner og familie. Om det går gæli, så får jeg bare være et ansikt for SA tenker jeg.
Det føler jeg at jeg har blitt, og det går helt fint :hilarious: Jeg tror sjeldent noen synes det verste med å miste er at andre visste om det :p Synes egentlig det var greit at alle visste det, for det er ikke noe jeg har tenkt å late som aldri skjedde
 
Sendte en av mine beste venninner film fra ultralyd av tredje arvingen idag :) hun har visst det siden jeg tissa på pinnen da. Ellers er det bare mannen og mamma som vet det her også foreløpig.

Aner ikke når vi kommer til å fortelle andre om det. Føler ikke noe behov for det ennå :) venter nok mange uker til!
 
Blir nok rett etter vi har fortalt familie på 17 mai. Da er jeg 11+5 så blir vel først i uke 12 tenker jeg :joyful:
 
Eg fortalte det til mine nermeste Veninner 1.april, de trodde ikke på meg :woot: ingen familie vet noe enda. Er 8+2 i dag. De 2 andre gangene eg har vert gravid har vi fortalt det veldig tidlig til familie og venner. Denne gangen blir nokk ikke mottagelsen like god, så vi venter :angelic:
 
Jeg lurer på når dere tenker å fortelle til venner at dere venter barn? :)
Er så usikker på hvordan jeg vil gjøre det, siden jeg er redd for å miste.. blir litt både og.. :)
Er bare jeg, mannen og mamma som vet så langt :)

min beste venninne vet om det - men også fordi vi har prøvd en stund samtidig :Heartred

jeg tenker å fortelle det til familien min etter TUL Dersom alt er som det skal være... Det er om en uke:Heartred
 
Back
Topp