Når fortelle nyheten til arbeidsgiver?

Jeg tenker masse rundt dette allerede nå, siden jeg er hjemme i permisjon til slutten av september.

Når har du tenkt å dele nyheten med sjefen/arbeidsplassen? Og hvordan skal du si det?:joyful:
Jeg er i ikke helt men nesten samme båt. Skal tilbake på jobb etter permisjon nå på mandag :wtf: Føler jeg skal vente så lenge jeg kan. Hvertfall til I juli/august. Men vil jo ikke at arbeidsgiver skal høre det fra andre enn meg først heller... Er litt dilemma dette da jeg vet det er veldig sterkt behov for at jeg kommer tilbake nå da det har vert vanskelig å fylle stillingen min... :sorry: så min tanke er å kanskje fortelle det når magen begynner å synes :rolleyes:
 
Jeg er i ikke helt men nesten samme båt. Skal tilbake på jobb etter permisjon nå på mandag :wtf: Føler jeg skal vente så lenge jeg kan. Hvertfall til I juli/august. Men vil jo ikke at arbeidsgiver skal høre det fra andre enn meg først heller... Er litt dilemma dette da jeg vet det er veldig sterkt behov for at jeg kommer tilbake nå da det har vert vanskelig å fylle stillingen min... :sorry: så min tanke er å kanskje fortelle det når magen begynner å synes :rolleyes:
Det er så gøy at det er flere med tette småbarn her:love7 trodde nesten jeg splitte pine galen og tok vann over hodet med to så tette:hilarious:
Det går nok veldig bra å fortelle :Heartred en arbeidsgiver har jo ikke lov til å bli sur for en graviditet :wav
 
Aner ikke... gruer meg igrunnen til å si det. Kom tilbake på jobb 1 april etter permisjon. Også skal jeg liksom ikke være på jobb ett helt år engang før ny permisjon :oops:
Vil i alle fall vente til etter uke 12, om jeg klarer å skjule magen så lenge. Håper også å få tatt en TUL før jeg sier noe :shy:
 
Siden vi har gått gjennom IVF har jeg hatt en åpen dialog med sjefen min om prosessen, og hun var faktisk en av de første som fikk vite om graviditeten. Er igrunn veldig glad for at jeg fortalte det såpass tidlig, for hun har vært helt super til å tilrettelegge for meg mens kvalmen har holdt på. Det gjør det også lettere å planlegge høsten ved at hun er klar over at jeg blir borte ved desembertider siden jeg jobber i barnehage :p
 
Jeg fortalte det til sjefen i dag. Hun begynte å gråte, hun sa (og jeg håper) at det var av lykke:laughing002
Hun er alltid veldig støttende og snill, så var ikke engstelig for å fortelle det. Mine nærmeste ledere har nok gått å ventet på det ei stund, så det kom vel ikke som et sjokk. Ubehagelig å si det likevel, vet jo at det kan bli litt stress å finne en erstatter for meg. Ikke det at jeg er uerstattelig, men der jeg jobber må vi kunne mange ting innenfor forskjellige fagområder. Og vi sliter allerede stort med bemanninga.:oops:
 
Jeg skal ikke fortelle det før etter 12 uker vært fall. Har mistet både i SA og MA tidligere, så gidder ikke fortelle det hvis det ikke blir noe av likevel :p
 
Så seint som overhodet mulig etter uke 12. Blir plassert på kontor i det sekundet det blir kjennt. Og det vil jeg ikke
 
jeg vil egentlig vente til etter sommerferien, men er redd magen vil vise før det. I tillegg skal vi flytte på et anna bygg, og bæring blir ikkje veldig aktuelt for min del. Så må vurdere det :)
 
Jeg er på jobbsøkeren. Veldig usikker på om jeg skal si det eller ikke på et evt intervju. Jeg sikter på en jobb nå med oppstart i august. Dvs at jeg får evt knappe 5 mnd der før perm. Men kan jo være jeg ender med noe annet og, så umulig å si enda.
 
Fortalte det ganske fort fordi jeg slet så mye med ryggen sist, derfor sa jeg i fra da jeg veldig ofte har brukere som er tunge for kroppen så ville skåne meg mye. Og fikk tilrettelegging på grunnlag av dette :)
 
Var nesten vanskelig å ikke røpe seg til sjefen i dag, han satt og pratet om at han var blitt bestefar igjen nemlig (med hjerter i øynene hehe), og det er ikke så lenge siden sist heller. Men klarte å holde igjen. :p

Syns egentlig det er litt godt at de ikke vet enda, at det ikke er noe fokus på det. :)
 
Var nesten vanskelig å ikke røpe seg til sjefen i dag, han satt og pratet om at han var blitt bestefar igjen nemlig (med hjerter i øynene hehe), og det er ikke så lenge siden sist heller. Men klarte å holde igjen. :p

Syns egentlig det er litt godt at de ikke vet enda, at det ikke er noe fokus på det. :)
Åh:love7 da tror jeg nesten ikke at jeg hadde klart å holde igjen:hilarious:
 
Jeg fortalte det til sjefen i dag. Gikk kjempe bra , hun gratulerte og var like overrasket over nyheten som jeg ble da jeg leste av testen:knegg:
Hun viste om at vi fikk avslag på ivf i april og at å klare dette på egenhånd var noe vi ikke så for oss lenger. Så hun tenkte på høsten og plasseringen av meg så det knaket:)
 
Jeg fant ut at jeg var gravid samme dagen jeg startet i ny jobb, altså 2.Mai !! Og jeg vikarierer for ei som skal ut i svangerskap . Så jeg gruer meg så forferdelig til å fortelle det til sjefen :( De bruker jo så mye tid og ressurser for å lære meg opp nå, for de skal jo ha meg der i over ett år...

Men jeg må jo bare fortelle det <3 når aner jeg ikke, men om jeg ikke begynner å kaste opp osv på jobb så blir det nok etter tidlig UL vi har bestilt <3

Er i helt lik situasjon som deg! Min jobb er deltid da. Jeg tror jeg venter med å si det til jeg faktisk må.
 
Tenker å fortelle det når jeg er 12 uker. Midt i sommerferien, så mulig jeg sier det rett etter ferien eller er så feig at jeg sender en mail:p
 
Jeg kommer til å fortelle det sent som mulig, siden jeg mistet i uke 22 sist og ikke orker så mye oppmerksomhet rundt graviditeten. Heldigvis er sykehusuniformen perfekt for å skjule gravidmagen:)
 
Back
Topp