Når fortelle jobb og familie?

Vis vedlegget 407130
Da var skrapekortet klart, tenker å fortelle i løpet av denne uken :happy: når man skraper hjertet står det "dere skal bli besteforeldre", og inni kortet står det "igjen! Januar 2024" (menstermin 30.jan, eggløsnings 4.feb)
Så gøy!
Jeg har faktisk kjøpt helt like på Etsy. Bestilte de for 2 uker siden, og de kom uken etter. :blob7 Nå må jeg bare finne på hva jeg skal skrive.
 
Jeg synes dette er litt vanskelig jeg Er sååå glad at jeg holder på å sprekke, men samtidig sååå redd for at det ikke skal gå bra. Også er jeg generelt veldig åpen da. Mer eller mindre alle viste at vi skulle starte opp med IVF i juli… Men så har jeg heldigvis (bank i bordet) endt opp med tidenes mest skreddersydde graviditet ut i fra behov…

Er rett før ferie som lærer, så kan bare drøye over sommerferien helt naturlig uten å måtte skjule noe som helst. Bor på gård med svigers og vi skal på ferie i slutten av juni og de førte halvdel av juli så da er man plutselig 12 uker på vei da

Men så langt har jeg i pur gledesrus sendt bilde positiv-testene over de siste ukene til mine 2 beste venninner og 2 på jobb som også har drevet med «prosjekt baby» over lang tid. Liten gjeng liksom, og etter mye opp og ned er alle gravide. Så får se om jeg sprekker alle veier

Tenkte å gi svigermor et strikkesett til baby og si jeg ønsker meg sånn. Men mange gode ideer her. Offentlig sett tenkte jeg å ta bilde med hesten som skal bedekkes nå i juni, og si at vi venter henholdsvis føll og baby.. Evt ramse opp at i 2024 venter gården drøyt 60 kalver, 250 lam, 1 føll og 1 baby

 
Sist var det godt og fint å få ha alt det nye for oss selv så lenge som mulig, men livet er veldig annerledes nå.

Det var korona forrige gang. Vi traff jo ingen likevel, og jeg kunne hvile så mye jeg ville.

Nå har vi en 1-åring uten barnehageplass og kontakt med familien på jevn basis. Jeg er helt slått ut og kunne trenge litt ekstra støtte, også hadde det vært godt å slippe å skylde på 1-åringen for at mamma er helt vrak :hilarious:.

Vi blir jo mer isolert og avhengige av hverandre når ingen vet. Jeg må tenke litt på det. Mulig jeg angrer når formen er fin igjen om noen uker.
 
holder på å sprekke her.. har fortalt det til to nære venninner, men vi prøver å holde det over sommeren.

Men begynner å bli vanskelig når jeg
1) plutselig ikke klarer å drikke kaffe
2) får brekninger av de fleste lukter

Og her er alle barna i huset store nok til å skjønne tegninga
 
Vi har vært veldig åpne med venner og familie gjennom prøving, MA og hele prosessen. Så vi kommer nok til å si det når vi treffer på de nå også. Veldig glad vi hadde delt det sist, var en god støtte å ha når det dessverre ikke gikk bra.

Jobben derimot tenker jeg å vente så lenge det går an. Begynner i ny jobb i juli, så er fint at jeg ikke starter med å fortelle det første uken liksom :hilarious:
 
Vi har vært veldig åpne med venner og familie gjennom prøving, MA og hele prosessen. Så vi kommer nok til å si det når vi treffer på de nå også. Veldig glad vi hadde delt det sist, var en god støtte å ha når det dessverre ikke gikk bra.

Jobben derimot tenker jeg å vente så lenge det går an. Begynner i ny jobb i juli, så er fint at jeg ikke starter med å fortelle det første uken liksom :hilarious:
Hahah, begynner i ny jobb i august og har allerede fortalt det til min nye leder. Men jeg var ikke bekymret for hvilken reaksjon jeg ville få. Har jobbet på samme plass tidligere. Likevel føles det litt rart å starte i ny jobb vel vitende om at man skal ut i permisjon etter 6 mnd. :hilarious:
 
Då fant eldste ut av at eg er gravid, det gjekk ALT for kjapt. Har vært litt i ørska nå når eg har vært sjuk, så hadde mista eit etui til blodfortynnende sprøyter på golvet.. i tillegg låg hu aktuella sjuk på rommet mitt ein dag, og det er der sprøytebosset står (gjort siden sist), så eg gjømte sprøyta på toppen av skapet på badet og glemte den. Eldste fant først etuiet, men hu yngsta overbeviste hu at det var eit tannkostetui :hilarious: men så var hu å klatra på badet av alle ting, og såg då sprøyta på toppen av skapet og då spurte hu rett ut om eg hadde baby i magen og hu minsta måtte innsjå at hemmeligheten var ute!:hilarious: Så då spørs det berre kor lenge dei klare holda det hemmelig sjølv ;) skal utfordre dei til å holde på hemmeligheten lenge ;)
 
Fikk denne meldingen av søstra mi i dag:

«Om du er gravid?
Eg har hatt mistanke om d men tenkt å vente å se om du forteller selv før det blir helt obvious av seg selv liksom.. Men nå klare eg ikkje å vente lengre»

:hilarious::hilarious::hilarious:

Jeg forstår IKKE hvordan hu kom frem til det. Vi har knapt snakket sammen siste måneden omtrent. Det må være den rusha forlovelsen og giftemålet som har røpt oss :banghead::hilarious::Heartred
 
Då fant eldste ut av at eg er gravid, det gjekk ALT for kjapt. Har vært litt i ørska nå når eg har vært sjuk, så hadde mista eit etui til blodfortynnende sprøyter på golvet.. i tillegg låg hu aktuella sjuk på rommet mitt ein dag, og det er der sprøytebosset står (gjort siden sist), så eg gjømte sprøyta på toppen av skapet på badet og glemte den. Eldste fant først etuiet, men hu yngsta overbeviste hu at det var eit tannkostetui :hilarious: men så var hu å klatra på badet av alle ting, og såg då sprøyta på toppen av skapet og då spurte hu rett ut om eg hadde baby i magen og hu minsta måtte innsjå at hemmeligheten var ute!:hilarious: Så då spørs det berre kor lenge dei klare holda det hemmelig sjølv ;) skal utfordre dei til å holde på hemmeligheten lenge ;)
Jeg trenger litt forklaring her.. hvorfor er sprøytene = baby?? :dance008
 
Hahah, begynner i ny jobb i august og har allerede fortalt det til min nye leder. Men jeg var ikke bekymret for hvilken reaksjon jeg ville få. Har jobbet på samme plass tidligere. Likevel føles det litt rart å starte i ny jobb vel vitende om at man skal ut i permisjon etter 6 mnd. :hilarious:
Hehe ja! Men må være deilig å «spille med åpne kort» :happy:
 
Me har så smått begynt å fortelja det til nærmaste familie.. Samt at eit par stk på jobb veit det pga hensyn. Hadde tenkt å venta med å fortelja det til sjefane mine til vertfall etter ferien.. Reknar med jungeltelegrafen vil begynna å gå når eg er rundt v.12☺️
 
Jeg trenger litt forklaring her.. hvorfor er sprøytene = baby?? :dance008
Fordi eg mista i uke 15 og 19 så går eg på blodfortynnende heile svangerskapet, dei blei veldig vande med at mamma tok sprøyter daglig sist svangerskap, så derfor det var heilt synonymt med graviditet for dei☺️
 
Fordi eg mista i uke 15 og 19 så går eg på blodfortynnende heile svangerskapet, dei blei veldig vande med at mamma tok sprøyter daglig sist svangerskap, så derfor det var heilt synonymt med graviditet for dei☺️
Skjønner! Tusen takk for svar :love017
 
Var forberedt på at det kom til å bli naturlig å fortelle det til familie som er på besøk denne helgen, og selv om vi kunne klart å holde det skjult ble det mest naturlig å si noe. Lettere å få sympati for at jeg ligger på sofaen mens de andre rydder bordet, når de vet hvorfor ;)
 
Kjenner faktisk jeg har mindre behov for å fortelle det denne gangen enn første. Litt deilig å bare ha det for seg selv, på en måte? :love7 Tenker også det kommer til å bli mange kommentarer av typen «det blir to tette», «det blir travelt» osv. og det er jeg ikke så motivert for heller.
 
Familie og venner får vite det når det føles riktig, men nærmest mulig halvgått svangerskap er håpet. Her er det femte barn hvis alt går bra, så forventer nok en del reaksjoner av typen "enda en?", "har dere hørt om prevensjon?", "hva skal dere med så mange barn?" osv.

Er i utgangspunktet åpen for å dele "når som helst", men har tenkt litt de siste to svangerskapene og innsett at jeg ikke hadde ønsket å dele en evt SA/MA med så veldig mange, så da føles det riktig å vente.
 
Familie og venner får vite det når det føles riktig, men nærmest mulig halvgått svangerskap er håpet. Her er det femte barn hvis alt går bra, så forventer nok en del reaksjoner av typen "enda en?", "har dere hørt om prevensjon?", "hva skal dere med så mange barn?" osv.

Er i utgangspunktet åpen for å dele "når som helst", men har tenkt litt de siste to svangerskapene og innsett at jeg ikke hadde ønsket å dele en evt SA/MA med så veldig mange, så da føles det riktig å vente.
Nr 5 :woot: så gøy! Digge at det er så mange her inne som er gravid med nr 3,4 eller 5!:love017
 
Familie og venner får vite det når det føles riktig, men nærmest mulig halvgått svangerskap er håpet. Her er det femte barn hvis alt går bra, så forventer nok en del reaksjoner av typen "enda en?", "har dere hørt om prevensjon?", "hva skal dere med så mange barn?" osv.

Er i utgangspunktet åpen for å dele "når som helst", men har tenkt litt de siste to svangerskapene og innsett at jeg ikke hadde ønsket å dele en evt SA/MA med så veldig mange, så da føles det riktig å vente.
Superkvinne! Så herlig for barna med så mange søsken og stor familie.

Her er det kun nr 3 i rekken for hver av oss.. men tilsammen blir det fem selv om de to eldste nå er på vei ut av redet
 
Back
Topp