Når fortelle jobb og familie?

Vi kommer nok til å fortelle det tidlig til hans nærmeste familie, da hans mor kommer innom titt og ofte med mat hun har laget til oss i Tupperware, og det ofte er da retter med spekeskinke, tunfisk, etc som jeg ikke kan spise nå. Pluss at vi er hos dem på middag hver søndag og da har de alltid serranoskinke og annen spekemat, vin, etc som forrett, det er umulig å skjule det... :hilarious: tenkte å gi de sånne skrapekort som det her hvor de må skrape bort et hjerte og det står "dere skal bli besteforeldre, igjen":
Vis vedlegget 406586

Min familie blir det nok å vente litt med da jeg er usikker på om nyheten blir vel mottatt, så vil vente til det er sikrere først.

Har sååå lyst til å fortelle det til min beste venninne, men mannen min har spurt pent om ikke vi kan holde det for oss selv nå sånn helt i starten, men jeg sprekker nok snart :laughing002

Også veldig fan av å ikke vente til uke 12, jeg forstår godt at det kan være praktisk, men er også ensomt å stå helt alene hvis det værste tenkelige skulle skje...
Så fin idé med skrapekort! Inspirert!
 
Kommer nok til å vente noen uker til, hvis jeg klarer ☺️ Jobber i barnehage, så jobber tett med ansatte så mulig jeg ikke klarer å holde meg så veldig mye lengre ☺️ Men med nr.1 sa vi det til arbeidsgiver og nærmest familie ganske tidlig, men det var fordi jeg var så veldig dårlig
Samme her, jobber i barnehage. Jeg har allerede sagt det til leder og de to jeg er på samme gruppe med, slik at de skjønner hva som er greia hvis formen er dårlig.
 
Jeg har lyst til at datteren vår skal få vite først. Så jeg tenker vi venter til privat ultralyd i uke 8 eller etter ultralyd på sykehuset ca uke 12. Det blir vanskelig å holde ting hemmelig for familie og venner i sommerferien, siden jeg er sliten osv, så om alt ser fint ut i uke 8 er det godt mulig vi forteller henne det da.

Vi har lyst til at hun skal få dele nyheten selv med besteforeldre osv. :Heartred

Jeg er lærer, så jeg forteller det til rektor etter sommerferien. Da er jeg ca uke 16.
 
Jeg har lyst til at datteren vår skal få vite først. Så jeg tenker vi venter til privat ultralyd i uke 8 eller etter ultralyd på sykehuset ca uke 12. Det blir vanskelig å holde ting hemmelig for familie og venner i sommerferien, siden jeg er sliten osv, så om alt ser fint ut i uke 8 er det godt mulig vi forteller henne det da.

Vi har lyst til at hun skal få dele nyheten selv med besteforeldre osv. :Heartred

Jeg er lærer, så jeg forteller det til rektor etter sommerferien. Da er jeg ca uke 16.
Samme her. Eldste er 15 år og hu er SÅ klar for å bli storesøster igjen.
Hu tror ikke vi skal ha før om 1år + så dette kommer nok veldig overraskende!

Men! Så klarer ikke hu å holde dette for seg selv, så vi må være forberedt på at alle får vite det etterpå :laughing001
 
Jeg har lyst til at datteren vår skal få vite først. Så jeg tenker vi venter til privat ultralyd i uke 8 eller etter ultralyd på sykehuset ca uke 12. Det blir vanskelig å holde ting hemmelig for familie og venner i sommerferien, siden jeg er sliten osv, så om alt ser fint ut i uke 8 er det godt mulig vi forteller henne det da.

Vi har lyst til at hun skal få dele nyheten selv med besteforeldre osv. :Heartred

Jeg er lærer, så jeg forteller det til rektor etter sommerferien. Da er jeg ca uke 16.
Jeg er og lærer! Tenker å fortelle det til avdelingsleder etter ferien, da er jeg mellom 14 og 15 uker. Så har han god tid til å finne ut hvordan de får timeplanen til å gå opp over jul, siden jeg underviser i et fag det ikke er så lett å få vikarer i…

Ellers er det bare min mor og en nær venninne som vet. Tenker å vente med å dele det med svigers til rundt 12 uker, for svigermor er skikkelig på barnebarn-tuppa og det maset orker jeg ikke å forholde meg til før jeg må. Heldigvis er ikke dette første barnebarnet hennes laughing6

Deler nok med noen flere venninner før uke 12, - har et par venninner som har født relativt nylig, så regner med de tåler litt graviditets-gnål fra meg!

Hverken jeg eller mannen er veldig offentlige personer, så vet ikke om vi kommer til å gidde å «annonsere» det på sosiale medier.
 
Samme her, jobber i barnehage. Jeg har allerede sagt det til leder og de to jeg er på samme gruppe med, slik at de skjønner hva som er greia hvis formen er dårlig.
Vi jobber ganske tett i barnehage så tenker det er lurt å allerede gi beskjed tidlig slik at de er klar over det :) Måtte si det til de jeg jobber med på avdeling idag da jeg var en del kvalm og orket ikke lukt eller tanke på å skifte bæsje bleier
 
Veldig usikker når vi ønsker å dele nyheten. På en måte ønsker vi å holde nyheten for oss selv så lenge som mulig denne gang.. men så var det jo om vi faktisk klarer det da :nailbiting:Redd vi røper oss fort om vi blir tilbydt glass vin i sommer:woot:
 
Veldig usikker når vi ønsker å dele nyheten. På en måte ønsker vi å holde nyheten for oss selv så lenge som mulig denne gang.. men så var det jo om vi faktisk klarer det da :nailbiting:Redd vi røper oss fort om vi blir tilbydt glass vin i sommer:woot:
Tell me about it.. vi skal på en bursdagsfest i morgen. Mannen er naturlig avholds, og jeg skal ha en operasjon neste uke - så jeg kommer til å informere om at kirurg anbefalte null alkohol én uke før :laughing021 :angel4
 
Har fortalt det på jobb da jeg ikke tør å løfte så mye lengre og har en viss sjanse for å miste igjen.
Skal fortelle til kidsa når dem kommer til oss igjen på ferie etter å hatt tidligferie med dem andre foreldrene❤️ gubben skal ta med bonusen på telttur å fortelle, for han er den som kommer til å ta det hardest. Også skal jeg da fortelle det til mine når dem er på telttur, blir nok rundt 12+2❤️
2 uker etter skal vi på ferie til bodø hvor min familie bor, så blir nok å fortelle det til resten av familien da :love7
Har på følelsen at dem blir å se det med én gang, for har allerede fått litt mage og sist så jeg 6mnd på vei ut når jeg var i uke 15:hilarious:

Fadern er på besøk nå, og har lyst til å si det, men han sa det videre sist når jeg ba han ikke si noe. Og da gikk det ikke bra heller, så føler det er dumt hvis han treffer på mamma og forteller det til henner før vi får gjort det.
 
Vi har fortalt det ganske tidlig før, men denne gangen skal jeg prøve skjule det til Oktober Spennende å se om man greier det
 
Planen er å dele med foreldrene mine rundt uke 6 siden de skal passe på katten vår mens vi er i Budapest, og da hadde det vært gøy å overraske dem med å legge ut et kort og et par babysokker til dem. Har fortalt det til to venninner, ellers har jeg ferie frem til uke 10, så kan hende jeg deler det med de nærmeste kollegaene rett før jeg skal tilbake på jobb Mulig jeg deler med et par nære venninner til i uke 6 siden jeg da skal i to bryllup med dem. Har ingen planer foreløpig om å dele offentlig.
 
I dag skjedde det helt store. Vi skulle vente 8-10 dager til med å fortelle det til noen, til etter første tidlige ultralyd i hvertfall.
Fikk SMS av 11-åringen med bilde av en positiv graviditetstest og spørsmål om den var min. :wideyed:
Kunne ikke lyge, men ville heller ikke svare på telefon, så kjørte hjem i full fart for å bekrefte. Lurer virkelig på hvordan hun klarte å finne den i mange rørdeler fra oppussing osv. Hadde aldri tenkt at det var et alternativ at hun kunne finne den engang o_O.
Så da ble det tur til svigerforeldre etter middag for å avsløre det for dem, og så ser vi hvor lenge hun klarer å holde på hemmeligheten videre. Litt fint at noen vet også da! :wtf:
 
Forresten 15 dager til TUL, men jeg vet såvidt hva jeg heter om dagen, så det er jo ikke så nøye. :laughing002
 
I dag skjedde det helt store. Vi skulle vente 8-10 dager til med å fortelle det til noen, til etter første tidlige ultralyd i hvertfall.
Fikk SMS av 11-åringen med bilde av en positiv graviditetstest og spørsmål om den var min. :wideyed:
Kunne ikke lyge, men ville heller ikke svare på telefon, så kjørte hjem i full fart for å bekrefte. Lurer virkelig på hvordan hun klarte å finne den i mange rørdeler fra oppussing osv. Hadde aldri tenkt at det var et alternativ at hun kunne finne den engang o_O.
Så da ble det tur til svigerforeldre etter middag for å avsløre det for dem, og så ser vi hvor lenge hun klarer å holde på hemmeligheten videre. Litt fint at noen vet også da! :wtf:
Oida! Haha litt glad for at mine er så små at de ikke vet hva en graviditetstest er enda. Da ville vi vært avslørt for lenge siden. Har uansett fortalt det til foreldrene våre da, slik at noen vet.
 
Har ikkje særlig ønske om å dela det i det heile denne gongen, men fleire venninner veit det allerede fordi dei følger reisen min eller fordi eg i halvpanikk trengte noko fra dei :hilarious: minsta jento veit detog eldsta jento vil finna det ut sjølv. Mamma leser mennesker som åpne bøker og veit sikkert allerede at eg er gravid:hilarious: men ellers blir det ikkje å sei noko sånn offentlig. Kanskje til jul:rendeer

Det som er litt morsomt er at etter eg fødte minstemann har eg hatt ein del mage, sånn typisk gravidmage faktisk, ser ut som eg e 15-20 veker på.vei liksom. Så mange har spurt om eg e gravid og brent seg, så eg lure fælt på kor langt det går med magen før folk tør å spør:cool:
 
PXL_20230606_110420747.jpg
Da var skrapekortet klart, tenker å fortelle i løpet av denne uken :happy: når man skraper hjertet står det "dere skal bli besteforeldre", og inni kortet står det "igjen! Januar 2024" (menstermin 30.jan, eggløsnings 4.feb)
 
Vis vedlegget 407130
Da var skrapekortet klart, tenker å fortelle i løpet av denne uken :happy: når man skraper hjertet står det "dere skal bli besteforeldre", og inni kortet står det "igjen! Januar 2024" (menstermin 30.jan, eggløsnings 4.feb)

Så gøy! Hvor har du kjøpt? :)
 
Back
Topp