Når fikk du vite hvem som skulle gå i klassen?

Apekatter

Elsker forumet
Sønnen min begynner i 1. klasse onsdag neste uke, og vi har ventet spent på å få vite hvem han skal gå i klasse med. Det ble sagt at de skulle komme med informasjon i dag, men i dag er det ikke klart, og de vet ikke når de vil kunne gå ut med informasjonen. Jeg vil gjerne forberede barnet mitt på hvem som skal være der, spesielt hvis det blir skuffelser. Jeg vil også lære han hva læreren heter, fordi han lett glemmer navn. Det løser seg selvfølgelig uansett, men jeg skulle gjerne visst det før. Er det vanlig hos dere at en ikke får vite navn på læreren og medelevene før første skoledag?

Vi fikk brev for flere uker siden med klasselister. Med de fem første var det bare en klasse, så der visste vi jo hvem klassekameratene var hele tiden.

Vi fikk brev for flere uker siden med klasselister. Med de fem første var det bare en klasse, så der visste vi jo hvem klassekameratene var hele tiden.
Her har det vært flere foreldremøter der de sier at det ikke er klart, men vi vet det blir tre klasser og ca hvor mange elever det blir totalt. Det må være klart til neste onsdag, så snart vet vi det her også :)

På foreldremøter sier de at de ikke har det klart :( men første skoledag er vel siste frist, så får en bruke kvelden på å snakke om det.
Åh, det er litt kjipt å ikke få forberede i forkant :confused: Ble en del skuffelser på min lille, da alle kompisene havnet i den andre klassen og de som har plaget han i barnehagen kom i hans klasse, så er glad vi fikk litt tid på oss til å forberede før skolen starter.:hungover:

Åh, det er litt kjipt å ikke få forberede i forkant :confused: Ble en del skuffelser på min lille, da alle kompisene havnet i den andre klassen og de som har plaget han i barnehagen kom i hans klasse, så er glad vi fikk litt tid på oss til å forberede før skolen starter.:hungover:
Ja, det er litt sånne ting jeg tenker på, men han er ganske tilpasningsdyktig så det går jo alltid greit :)

Ja, det er litt sånne ting jeg tenker på, men han er ganske tilpasningsdyktig så det går jo alltid greit :)
Gjør heldigvis som regel det, barna er flinke til å tilpasse seg, avogtil tror jeg nesten det er verre for oss voksne :p

På førskole - dagen før ferien

Ikke noe sånn stor overraskelse, det er en klasse pr trinn på skolen, så det er de 14 fra førskolegruppa og 7 barn fra andre barnehager.

Læreren fikk vi også vite da, det er dne lærerne eldste hadde i fjor

Eldste begynner i 8. I år og vi fikk klaseliste og hilse på lærerne på et foreldremøte før ferien der også.

Mange skoler har sluttet å fortelle det, rett og slett fordi mange foreldre klager og vil bytte klasse osv.
Evt får man vite det ett par dager før,, har barnet spesielle behov så får man jo også vite om man tar kontakt.

Vi fikk vite det like før ferien

Vi har ikke fått vite noe på forhånd. Tror ikke vi får vite det før vi kommer første skoledag.

Syns det er litt dårlig. Her vet vi ikke engang sikkert hvilken lærer fjerdeklassingen skal ha. Vet hvem førsteklassingene skal ha og er en liten skole så vet at det kullet blir én klasse. Men syns det er dårlig med skriftlig info. Vet bare sånn ca hvilken lærer niåringen skal ha fordi jeg jobber i bygget.

Mange skoler har sluttet å fortelle det, rett og slett fordi mange foreldre klager og vil bytte klasse osv.
Evt får man vite det ett par dager før,, har barnet spesielle behov så får man jo også vite om man tar kontakt.
Vi ble fortalt at det var derfor vi ikke fikk høre noe før ferien, men nå etter at sfo åpnet sier de at de ikke vet lenger og at de har gjort om på gruppene, de skal også ha skoleforberedende aktiviteter flere dager før i tilfeldige grupper med de lærerne som er tilgjengelige.

da hadde jeg prøvd å bytte klasse:/

Vi ble fortalt at det var derfor vi ikke fikk høre noe før ferien, men nå etter at sfo åpnet sier de at de ikke vet lenger og at de har gjort om på gruppene, de skal også ha skoleforberedende aktiviteter flere dager før i tilfeldige grupper med de lærerne som er tilgjengelige.
Jq det også er grunner som brukes for det er vanskelig å endre etter man har sendt ut lister.

Vi fikk klasselista et par uker før fellesferien. Frøkna går på SFO nå og der går de også etter klasselistene.

Back
Topp