Når fikk du vite hvem som skulle gå i klassen?

Siden det er bare en klasse på barneskolen pr trinn så er ikke "hvilken klasse" så spennende. Men hvem som skal være lærer er jo spennende.

Nå lurer jeg mer på opplegget første skoledag.

Når er det oppmøte for 1. Klasse? For 5. Klasse? Og for han som skal i 8?(regner med 8.30 for ham. Men på barneskolen begynner vanligvis resten av skolen litt etter første sånn at første klasse og foreldrene er i plana uten resten av skolen. Og så går vi inn i klasserommet og resten av skolen kommer da. En halvtime etter eller noe sånn.

Men jeg vet ikke 1)om foreldrene får være med inn 2)om det blir samling i gymsalen som det pleier og 3)når noen av ungene skal møte.

Ikke oppstart før 23. Her da, så jeg har sagt at jeg ikke skal stresse før bursdagen til eldste (torsdag) for da regner jeg med at vi har fått vite det
Vi vet oppmøte for 1. klasse, men det er på ettermiddagen. Vet at det varer ca. to timer og at vi sannsynligvis ikke kan være med inn, men kanskje, kanskje bare en av oss, men de vil ikke at vi skulle være der hele tiden, hvis ikke vi har veldig lyst, da :p

Vi vet oppmøte for 1. klasse, men det er på ettermiddagen. Vet at det varer ca. to timer og at vi sannsynligvis ikke kan være med inn, men kanskje, kanskje bare en av oss, men de vil ikke at vi skulle være der hele tiden, hvis ikke vi har veldig lyst, da :p

Jeg vet at der trolig er 8.30 eller 9 eller noe deromkring. Tror jeg.
For første klasse altså. Men venter på info fra skolen. Det kommer nok.

Her fikk vi en liste over hvem som skal gå sammen i dag, på 1.skoledag. Det er ikke faste klasser, men grupper som endres etter hvert. Vi fikk også vite hvem som er kontaktlærer for barnet vårt i dag, fikk vite på førskoledag i vår hvilke lærere som skal være på trinnet.

Her fikk de vite det rett før ferien - fikk tilsendt brev. Her starter de 09.30 første skoledag, og dagen ender 13.45.

Vi fikk vite det første skoledag i fjor.. Skolen ville ikke at foreldrene skulle blande seg og prøve å flytte rundt på barna…
Så vi fikk vite det i det de ropte opp barna (og vi måtte stå igjen, corona og strengt nivå i august 2020). Så da sendte jeg jenta på 5 1/2 (født i desember) alene inn i en klasse jeg akkurat hadde fått vite om eksisterte.

Hadde vært fint å få vite det litt før, ja!

Vi fikk vite det første skoledag i fjor.. Skolen ville ikke at foreldrene skulle blande seg og prøve å flytte rundt på barna…
Så vi fikk vite det i det de ropte opp barna (og vi måtte stå igjen, corona og strengt nivå i august 2020). Så da sendte jeg jenta på 5 1/2 (født i desember) alene inn i en klasse jeg akkurat hadde fått vite om eksisterte.

Hadde vært fint å få vite det litt før, ja!
Sårt.

Heldigvis. Når mi jente på 5,5 år, også født helt i slutten av desember, ei uke unna å være 6,5 ved skolestart, så fikk vi være med inn. Klassem var kjent. Det er bare en klasse på trinnet så alle vennene fra bhg og noen til.

Back
Topp