det beste svaret på dette er vel at man er englemamma når man føler man er en englemamma...
men jeg må innrømme at jeg synes det er rart om man ser på seg selv som englemamma om man tar abort eller mister veldig tidlig... jeg har aldri opplevd dette,så jeg kan jo egentlig ikke uttale meg om det...
jeg har mistet - ikke i sv.skapet,men etterpå... gutten vår ble 3 dager gammel - født til termin,så dette var ikke i sv.skapet...
2 uker etter at han døde,traff jeg ei i butikken.. hun lurte på hvordan det gikk,hun hadde hørt om hva som hadde skjedd,og hun fortalte meg da at hun visste hvordan jeg hadde det - for hun hadde mistet i uke 9... og da lurer jeg virkelig på om dette kan være tilfelle?? er det så vondt å miste så tidlig? er det den samme sorgen,smerten og savnet???
Ikke misforstå,jeg er fullt klar over at det er vondt,trist og urettferdig å gjennomgå en spontan abort.... at man har sterke følelser til dette ,ja det forstår jeg... jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke har opplevd dette...
men når man mister senere i sv.skapet eller senere etter fødsel må man jo faktisk føde babyen,man får sett babyen og man får et helt annet forhold til denne babyen...
det er sikkert mange som er uenige med meg...og det er greit...
det er ikke om å gjøre å ha den største sorgen, og føler man seg som en englemammma om man mister i uke 9 så er det greit,men jeg hadde nok ikke sett på det slik...
å miste er uansett kjempe trist[:(]