Når er dette ok å gjøre?

synes absolutt at det er ALT for ungt! hadde sldri gjort det!"

Jeg har fireåring, og hun får være ute alene, og inne alene mens jeg er rett utenfor. Men jeg hadde ikke kjørt fra henne nei. Har ikke større unger heller, så vet ikke når det passer heller. Kanskje andre klasse?

Hele livet må vi tenke "hvis om atte"!
Det er det 4 åringene ikke kan, og vi voksne må kunne. Det heter konskvenser.

jeg synest iallefall skolealder er greit, klarer ikke helt se for meg en fireåring, men du ser jo an barnet.

Her hadde aldri min snart 4 åring fått lov til å være alene hjemme. Guttungen på 10 år begynte å være alene hjemme i 3 klasse. Nå som han er10 kan han være hjemme alene noen timer av gangen. Men i 3 klasse måtte han faktisk kjøres til en gutt i klassen på morran, da han syns det var skummelt å være alene når det var mørkt ute.

Etter skoletid var det greit, for da var det lyst.

Her er det ei som blir 4 år i april, og eg kan aldri tenka meg at ho tørr å vera åleina i 5-10 min.. [8|][:)]

Gutane mine var 5-6 år, når dei var heima åleina i 5-10 min. Men dei var 2 stk, og den eldste var og er fortsatt veldig ansvarsfull.

Så eg reknar med at jentene ikkje kjem til å vera heima åleina før dei er 5-6 år også.. [:)]
Men vi er så mange i huset, at det er sjeldan at huset er tomt.. [8D]

Her har ingen av mine barn vært alene før de har vært over skolealder.

Jeg kunne gått med søppel eller henta posten, ikke noe lenger vekke. Men hadde ikke behøvd å konstant være på stua sammen med meg heller.

Dog så aner jeg ikke hva jeg EGENTLIG kommer til å føle for jenta mi er bare 1 år enda [;)] Jeg selv gikk alene til søndagsskolen da jeg var 4 (3-400 m, men likevel) men det er andre tider nå og jeg vet ikke hvordan jenta mi kommer til å være når hun er 4. [:)]

Back
Topp