Når deler dere nyheten?

Har ikke bestemt oss enda.. Bare noen få av mine venninner som vet
 
Pga historie har me spurt jentene ka dei ønsker, hu minsta på 8år sa hu ville veta det sånn rundt uke 6, når eg hadde vært på første UL, hu på 9år ville finna ut av det sjøl :hilarious: men hu minsta sa idag at hu ombestemte seg og sa hu ville veta det med ein gong. Så om hCG prøvane på Tirsdag e ok så fortelle eg det til hu då. Sist holdt hu på hemmeligheten i 8 veker, då var hu 6år og var den som fekk fortella det til storesøster etter me hadde vært på utvida UL på KK sammen :happy:
Nokre venner veit allerede, men eg skal holde det skjult så lenge som overhode mulig tenke eg :hilarious:
 
Last edited:
Siden dette er nummer fem og vi har vært veldig bestemte på at vi ikke skulle ha flere, så skal vi prøve å holde det hemmelig så lenge som mulig denne gangen.. :happy:
 
Vi skal ta privat TUL når jeg er 7+5, og sannsynligvis fortelle det ifm familiebesøk rett etterpå. Hvis vi klarer å vente! Meeen vil helst vente så lenge som mulig med å si det på jobb, så da er det litt vanskelig å begynne å fortelle til noen. Sist fortalte vi det etter NIPT i uke 11/12, men da var det enklere å skjule pga lockdown og hjemmekontor:)
 
Vi har fortalt det til vårt nærmeste vennepar og en kollega på jobb. Vi mistet i uke 11 i desember i fjor og da satte jeg faktisk veldig pris på at enkelte på jobb visste, så det var veldig greit å fortelle denne gangen også. Men vi forteller det ikke til noen andre før i tidligst i uke 12 :happy:
 
Hei dere :) Har dere tips til kreativer måter å fortelle nyheten på? Tenker enda å vente en stund, men har en liten plan om å gi mamma og svigermor hver sin strikkeoppskrift med noe vi ønsker oss og en lapp «fra» den lille. Ellers er jo kopper kreativt, men de fleste i familien har besteforelder/oldeforelder kopper fra før. Fortell gjerne hvordan dere fortalte nyheten eller planlegger å gjøre det❤️
 
Hei dere :) Har dere tips til kreativer måter å fortelle nyheten på? Tenker enda å vente en stund, men har en liten plan om å gi mamma og svigermor hver sin strikkeoppskrift med noe vi ønsker oss og en lapp «fra» den lille. Ellers er jo kopper kreativt, men de fleste i familien har besteforelder/oldeforelder kopper fra før. Fortell gjerne hvordan dere fortalte nyheten eller planlegger å gjøre det❤️
Med vår første bakte jeg boller, og da de var ferdige tok jeg en av bollene inn i ovnen igjen og tok bilde av kun den ene bolla i ovnen og sendte bildet. Tror ikke jeg skreiv noe til. Bare bildet. En bolle i ovnen er ganske selvforklarende :hilarious:
Sendte det til søstrene mine.

Til våre foreldre sa vi at vi kanskje var litt tidlig ute, men at vi allerede hadde klar en ønskeliste til jul (dette var mnd-skiftet juni/juli:hilarious:) og ga de en ønskeliste med bare babyting på ❤️
 
Med vår første bakte jeg boller, og da de var ferdige tok jeg en av bollene inn i ovnen igjen og tok bilde av kun den ene bolla i ovnen og sendte bildet. Tror ikke jeg skreiv noe til. Bare bildet. En bolle i ovnen er ganske selvforklarende :hilarious:
Sendte det til søstrene mine.

Til våre foreldre sa vi at vi kanskje var litt tidlig ute, men at vi allerede hadde klar en ønskeliste til jul (dette var mnd-skiftet juni/juli:hilarious:) og ga de en ønskeliste med bare babyting på ❤️
Så gøy :laughing002 Hehe, ja bolle i ovnen skjønner nok de fleste:laughing001 Ja, tenkte som sagt skrive en lapp til bestemødrene og skrive at det er kaldt når «jeg» kommer i desember og at den derfor ønsker seg en strikket dress blant annet. Er jo litt billigere enn å feks kjøpe kopper til de nærmeste. Hadde vi bare klart å vente til vi har vært på ultralyd og vet kjønnet, så kan man jo gi bilder av ultralyden. Men det er jo ikke før i juli i følge appen:think005 Så tror nok vi må fortelle det før den tid:laughing002
 
Jeg har en drøm om å klare å skjule det i sommer. Og så kommer kulden, og store tykke gensere kommer på.
.....så da klarer jeg å skjule det til fødselen :hilarious:
 
Mine nærmeste venninner vet. Det er fordi de har vært med meg gjennom hele ICSI prossesen. Svigermor vet også fordi vi da var avhengig av barnevakt rundt denne tiden ☺️ vi venter til uke 12 til å fortelle det til guttene våres 7 og 9 år. Men tror vi velger å si det til familiene våres samme dag , bare litt før aner ikke hvordan. Men synes det er gøy å holde på denne hemmeligheten spesielt når to av svigerinnene mine også skal ha barn
 
Har ikke klart å vente så familien vet det, flere venninner og er par veldig nære kollegaer på jobben. Er første gang jeg er gravid og vet at 6 uker tidlig, men er så gira at jeg ikke klarte å la være :) <3
 
Har fortalt det til de nærmeste og koen på jobb pga det blir fravær og litt ymse form, men ellers venter vi til toul med å fortelle «alle» det ❤️
 
Noen som har barn fra før og som dere har sagt det til allerede? Har såå lyst til å fortelle, men så er det den der «vente til uke 12». Er det ikke slik at når man har vært på tul og sett at hjertet slår så er sannsynligheten veldig liten for at noe galt vil skje? Eller at prosenten for at det går bra er betraktelig større?
 
Noen som har barn fra før og som dere har sagt det til allerede? Har såå lyst til å fortelle, men så er det den der «vente til uke 12». Er det ikke slik at når man har vært på tul og sett at hjertet slår så er sannsynligheten veldig liten for at noe galt vil skje? Eller at prosenten for at det går bra er betraktelig større?
Her vet 6 åringen det, hun har alltid fått vite det tidlig ❤️ Vi har tenkt som så at hun har godt av å se alle livets sider, både de gode og de vonde (blir selvfølgelig spart for detaljer og det vondeste), og merker hun har vokst enormt mye på det ❤️
 
Vi fortalte det 1 april. Veldig tidlig, men klarte ikke vente lengre.. eneste kjedelige var at svigermor delte nyheten umiddelbart på Snapchat med annen familie og venner. Vi ga tydelig beskjed om at det kun var våre foreldre som fikk være med på reisen så tidlig.. ved en evt neste gang venter vi lengst mulig der med å fortelle...
Guud, dette er IKKE greit. :shifty:
 
Noen som har barn fra før og som dere har sagt det til allerede? Har såå lyst til å fortelle, men så er det den der «vente til uke 12». Er det ikke slik at når man har vært på tul og sett at hjertet slår så er sannsynligheten veldig liten for at noe galt vil skje? Eller at prosenten for at det går bra er betraktelig større?
Nei. Vi venter med å si det til guttene på 7 og 9 år da vi helst ikke alle i verdens land skal vite det etter vi har vært på iltralyd i uke 12 men det er jo ikke så lenge til nå uansett.
 
Noen som har barn fra før og som dere har sagt det til allerede? Har såå lyst til å fortelle, men så er det den der «vente til uke 12». Er det ikke slik at når man har vært på tul og sett at hjertet slår så er sannsynligheten veldig liten for at noe galt vil skje? Eller at prosenten for at det går bra er betraktelig større?
Her vet både 2-åringen og 4-åringen det. De fikk vite det allerede 4+6 fordi jeg var så kvalm. Jeg måtte spise på badet om morgenen, og løp på do med brekninger. Og 4-åringen heftet ikke med å fortelle "hele verden". Jeg var redd for å fortelle alle det så tidlig, men det har gått så fint, og nå som jeg hører hjertelyd med doppler, føles det tryggere.

Er så glad for at barna vet. De gleder seg stort, og er ordentlig nysgjerrige. De vil gjerne se på preggers-appen hvordan baby ser ut hver uke, hvor stor baby er og de kommer med navneforslag. Kjempekoselig! Angrer ikke på at vi delte med dem tidlig! ❤️
 
Back
Topp