Når dele nyheten?

Jeg sniker inn en liten anekdote - fortalte det ikke til "alle" før i uke 35 sist gang! Covid ga litt spesielle muligheter der gitt :p
Omtrent som med min mellomste for 21 år siden. Jeg var ung mamma og fikk mitt første barn som 19 åring. Når første barn var 9 mnd ble jeg gravid med nr 2 uplanlagt. Jeg klarte ikke å si noe til noen og ikke klarte jeg å glede meg over graviditeten. Hadde veldig liten mage i svangerskap nr 2 og ingen så noen ting. Når jeg var 6 mnd på vei fortalte vi det til familien og 7 mnd på vei ble barnet født 9 uker for tidlig. Så folk rakk nesten ikke å få vite det før ungen var født :laughing002
 
Jeg vil vente lengst mulig! Mistet I uke 12+2 i Desember, og noe av det verste etterpå var å måtte fortelle at det ikke ble noe baby likevel. Håper jeg klarer det! Men kjenner jo at jeg tripper allerde etter å dele det med noen.
 
Vi har 1 vennine som vet. Tror alle andre må vente ca 10 uker til når vi er i ca uke 16. :D
 
Her skL vi på veldig tidlig ultralyd på mandat. Forteller nok familie etter det. Da jeg trenger at folk vet pga sa i desember.
Har fortalt det til to veninnen, og noen på jobb pga bekymring og viste jeg kanskje ble sykemeldt litt. Skal prøve meg på jobb igjen i morgen og torsdag så får vi se hvordan det går. Har en på 11 måneder sonm plages av tenner itillegg til å være veldig sliten og kvalm.
 
Her visste "alle" det veldig tidlig, pga. alder (folk lurer fælt når en har vært sammen i 15 år), og IVF med tilhørende sykmeldinger (ble sykmeldt hele forløpet siste runde både for jeg var utslitt og for å maksimere sjansene), og så fikk jeg kvalme og utmattelse tidlig i graviditeten. På en måte er det greit, lettere å være borte fra jobb så lenge når folk vet grunnen. Samtidig er jeg litt privat av meg og det føles litt invaderende at folk vet. Tanken på å brette ut til fjern og nær hvis det ikke går likevel, er ekstra stressende, men sikkert også bra med støtte da...
 
Vi er 9+0 i dag og vi har fortalt det til være tre beste venner + foreldre og min storesøster (som er veldig nær). Det skal sies at vi sa det etter en super tidlig ultralyd i slutten av uke 7 (7+6), der vi så hjertet slå :love017 Resten får vite det etter uke 12. Vi kommer ikke til å dele noe på sosiale medier.
 
Vi har delt med foreldrene og min lillesøster.:love7 Føltes riktig å dele med dem uansett utfall. Men jeg var også så spent da jeg fant ut at jeg er gravid (førstegangsgravid), at jeg endte opp med å fortelle spontant en kollega samme dagen. Angret litt på det senere, men det viste seg å være positivt, for jeg har trengt støtte på jobben pga. symptomer. :hungover:
 
Jeg har fortalt det til mange på jobben og flere av vennene våre. Mistet i MA uke 16 i november og har blitt fullt sykemeldt pga alder nå. Magen står allerede rett ut, så dette er mulig å se Håper det går veien nå! Uke 5+4.
 
Er bare uke 7 (6+1), men har fortalt det til mine venninner og samboer har fortalt det til en kompis. Vi har også fortalt det til foreldrene våre, så skal vi på veldig tidlig ultralyd i uke 8-9 for å se at hjertet slår. Det er første graviditet ❤️ Klarer ikke å holde det hemmelig, men går det ikke så går det ikke - ingen skam tenker jeg. Da er det også fint med støtte og forståelse.
 
Vi hadde bestemt oss for å dele nyheten så fort vi fikk bekrefta liv. Det skulle skje på privat ul 7+3. Men nå ble det en ekstra ul i dag på 6+1.
Vi har veldig lyst å dele, og vil gjerne ha støtte dersom det skulle gå skeis. Nå som det er påske og vi får mye besøk så kjennes det fint ut å kunne dele nyheten.

Men jeg tviler siden sønnen er 7,5 år. Han kommer selvsagt til å si det til alle, som er helt greit. Men da er det både søskenbarn og andre som evt må "lide" i tilfelle vi mister, ikke bare han og de nærmeste.

Hva gjør dere med søsken?
 
Her vet søster det, og et par venninner. Tenker å fortelle søsken og familie etter UL i uke 10. er det fortsatt liv da, så har jeg trua på at det fortsetter å vokse❤️
 
Klarer ikke å holde det hemmelig, her deler vi gleder og eventuelle sorger. Har delt det med aller nærmeste familie og et par venninner, er 7+4
 
Er 7+1 og kløøør etter å dele nyheten, men er i utgangspunktet en innesluttet og lukket person, og kjenner jeg ikke helt «orker» å forholde meg til å måtte si det ikke blir baby likevel dersom det går galt.. er veldig redd for SA og klarer enda ikke å glede meg helt eller slå meg til ro med at det går bra. Litt dum måte å tenke på, men klarer ikke helt å snu på det :rolleyes:
Har dog måttet fortelle det til en god kollega, da jeg kom i en kinkig posisjon på jobb her en dag og ikke hadde noen bortforklaring. Så kjenner det er litt godt at det er én annen som vet:Heartpink
 
Jeg MÅTTE fortelle foreldrene mine nesten med engang, vanskelig å vente! Også måtte jeg fortelle det på jobb da det er flere ting jeg ikke kan gjøre der lengre (sykehus). Foreldrene til partneren min vet det også. Venner forteller vi når det passer seg - typ, hvis de inviterer på spekemat :nailbiting: :hilarious: Ellers forteller vi alle når det er over uke 12:Heartbigred
 
Endte opp med å fortelle det på jobben i uke 9, på grunn av personalkabalen etter sommeren. 2 vennepar fikk vite det omtrent likt som oss, kjekt å ha noen å prate med:Heartred. Så tok sjansen på å fortelle det til søsken og svigerfar denne uken, før de fikk høre det på gata :smiley-ashamed004.. Så får vi satse på at det går fint. Forteller til resten etter OTUL når jeg er 13+5
 
Fortalte det til unga, foreldrene mine og noen av de nærmeste venninnene mine. Og sjefen da. Men ellers venter jeg til første ultralyd.
 
Back
Topp