Når dele nyheten?

Jeg har lyst til å vente til etter OUL denne gangen. Fortalte det i uke 10 sist. Kunne tenkt meg å ha det for oss selv lenger denne gangen, eneste er at nå som jeg faktisk er gravid så vil jeg bare rope det ut:joyful:
 
Jeg har lyst å holde det for oss selv til etter den tidlige ultralyden, evt litt lengre om det er mulig :)
 
Har fortalt det til svigers av praktiske årsaker og min søster. Ellers vil vi vente, helst til OUL hvis jeg/vi klarer det.
 
Bare samboer som vet det foreløpig her. Hans første og mitt tredje barn. Jeg vil gjerne fortelle det til nærmeste familie for å ha støtte. I de to andre svangerskapene ble jeg skikkelig dårlig, og var kvalm frem til uke 20… Vi får jo bare se hvordan det går denne gangen, er lov å håpe på mindre kvalme ihvertfall :)
 
Har fortalt det til noen få aller nærmeste - resten vil jeg vente med til etter OUL hvis jeg kan.
 
Vi ønsker å vente til etter vi har fått resultatet på nipt-testen og hatt ultralyden i uke 12. Skriver "ønsker", for magen kom på slutten av uke 3 (jeg vet, helt sykt, men må være veldig oppblåst), og siden jeg vanligvis har naturlig flat mage og ingen av buksene passer lenger, er det ganske synlig
 
Kommer til å vente til uke 12 sålenge formen tilsier det og magen ikke popper for tidlig. Av hensyn til kommende storesøster på 12 år som er veldig sensitiv for følelser og skuffelser så vil vi helst være mere trygge på at det går bra før vi sier noe.
Men jeg har alltid fått tidlig store bekkensmerter og kvalme så ikke sikkert det er så lett å skjule det i lengden.
 
Er 7+2 og et par venninner og nærmeste kollegaer vet det, ingen av foreldrene våre enda.
Jeg fortalte det også tidlig sist (i januar) og mistet det en uka etterpå - og var faktisk glad jeg hadde fortalt det så de skjønte hvorfor jeg hadde det kjipt.

Jeg syns det er vanskelig å ikke dele spennende ting, og fint å ha noen å snakke med! Også er det første :p.
 
Har delt med ett par venner allerede :)
Men neste uke deler vi med 6 åringen da formen min er skikkelig dårlig er det like greit at hun forstår hvorfor det er som det er :)
Så vil vi at hun skal vite det før besteforeldre også ❤️
 
Bare samboer som vet her. Har lyst til å dele med de nærmeste etter TUL når jeg er 7+4, men er litt delt. Har jo lyst til å rope det ut allerede nå, men det blir så lenge for folk å vite mtp bekymringer for at det ikke skal gå. Og det er jo fortsatt tidlig i 7+4, så vi får se hva vi føler for om noen uker :)
 
Jeg har delt med to nære venninner, og selvfølgelig samboer. Men har egentlig ikke tenkt å dele det før nærmere sommer/høst med andre. :)

Sist delte vi det med familie og venner etter OUL, ellers så fortalte jeg det ikke til noen. De man møter ser det jo etterhvert.
 
Vil vente til etter resultatet av NIPT-testen. Meeeen det er vanskelig når man bare har lyst å rope det ut :happy090
Kommer nok til å fortelle det til noen, som feks hun jeg jobber tettest med på jobb.
 
Jeg har fortalt det til foreldre (og svigers) og noen venninner. Fortalte det også på jobb nå denne uka grunnet jeg er så kvalm, så ønsker litt forståelse fra dem om at jeg ikke er 100% for tiden. Veldig glad jeg sa det, for alle hadde skjønt det likevel :laughing001
 
Er 7+2 og et par venninner og nærmeste kollegaer vet det, ingen av foreldrene våre enda.
Jeg fortalte det også tidlig sist (i januar) og mistet det en uka etterpå - og var faktisk glad jeg hadde fortalt det så de skjønte hvorfor jeg hadde det kjipt.

Jeg syns det er vanskelig å ikke dele spennende ting, og fint å ha noen å snakke med! Også er det første :p.
Jeg mistet også rett etter vi hadde fortalt det til foreldre og svigers (dagen etter). Da var jeg 7+1. Var glad for at jeg hadde mamman min å snakke med, det hjelp veldig den gangen.
Nå bare krysser jeg alt jeg har for at jeg skal komme meg forbi den datoen og at alt går bra videre! Vet ikke helt når vi skal fortelle, men alle vet jo nesten av vi har prøvd siden.
 
Jeg mistet også rett etter vi hadde fortalt det til foreldre og svigers (dagen etter). Da var jeg 7+1. Var glad for at jeg hadde mamman min å snakke med, det hjelp veldig den gangen.
Nå bare krysser jeg alt jeg har for at jeg skal komme meg forbi den datoen og at alt går bra videre! Vet ikke helt når vi skal fortelle, men alle vet jo nesten av vi har prøvd siden.
Høres veldig likt ut som her. Jeg mistet samme dag som vi skule fortelle hans foreldre.. Så jeg satt der i sofaen på besøk mens det skjedde. Vi fortalte det til dem litt etterpå da, for å inkludere dem i hva som skjer med oss. For meg er det bare fint at folk rundt vet hva som skjer og at jeg ikke trenger å late som! Har ikke så veldig pokerfjes uansett, hehe!
 
Har time hos legen min mandag 3 April, hun gjør også ultralyd - så om alt ser bra ut da sier vi det til foreldre og svigerforeldre den påske uken! Er da ca 10+2
 
Venter til ultralyd i uke 7 for å se at hjertet slår. Da tror jeg vi sier det til foreldrene våre :happy: skal møte min nærmeste venninne neste uke, vet ikke om jeg greier holde tett :laughing002
 
Deler det ikke før etter ultralyd i uke 12+ eller senere :hilarious: Sist delte vi det i uke 18:smiley-bounce015
 
Har jo lyst til å vente til etter første ul eller uke 12 . Men føler at formen min må fortelle det til de nærmeste , hvis den blir dårligere noe den av erfaring har blitt før sprekker jo etter å si det til alle . Ho minste som ble 4 nå har gått i flere uker å sagt at ho er storesøster og ingen her har sagt noe som helst .
 
Jeg har allerede sagt det til store deler av min familie, skal feire påske med mannen sin familie på hytten og vi tenkte å si det da :Heartpink Vi skal på tidlig ultralyd rett før påske, så krysser selvfølgelig fingrene for at alt går fint!
 
Back
Topp