Når dele nyheten?

9+3 i dag ☺️ Har fortalt det til noen venninner (og kommer nok til å fortsette å fortelle det til venninner jeg uansett ville delt det med hvis det ikke hadde gått bra), men planen per nå er å vente med familie til etter tidlig ultralyd i hvert fall. Pga ok nok form har det heller ikke kjentes nødvendig å fortelle det på jobb, så det tar jeg nok også senere en gang.
 
kommer til å dele om alt er bra på supertelefon ultralyd, er da 8+1, jeg er ganske dårlig så vanskelig å holde det skjult mye lenger nå
 
Delte det med familien mellom uke 10 og 11. hadde da vært på 2 ul ❤️
 
Venter bare på TOUL (tror det blir neste uke eller uke etter) og da skal vi fortelle alle. Er litt vanakelig å finne klær som passer til jobb nå. Har gått opp i velt pga kvalem (eneste som hjalp var å spise). Men også magen er større. Ingen babymate ennå men jeans er litt tight.

Er 11+4. Så kommer å fortelle i uke 13-14.
 
Trodde først at vi skal vente til uke 16 men jeg tror at det blir alt for synlig alt for tidlig. Så etter OTUL.
 
Jeg fortalte til sjefen etter OTUL, og det var en kjempepositiv opplevelse :Heartpink Familien har visst i noen uker etter privat UL i uke 9.:) Gleder meg til alle vet. Det er første barn og jeg ønsker ikke å skjule lenger:Heartpink
 
Vi delte med jentene om morgenen 1. april, og lot dem ringe rundt til familie med videosamtale for å fortelle. Eldste startet hver samtale med "i dag er det luredagen og mamma har en baby i magen" :hilarious: Vi bekreftet at det var sant med å vise positiv test og helsekort etter en liten stund.

Eldste fortalte i barnehagen, og nå sprer det seg i bygda. Men regner med vi annonserer på Facebook enten etter ordinær TUL eller OUL.
 
Her har bestevenninne visst fra jeg testet, fordi hun også er gravid så syns det var kjekt å dele med henne og ha noen å prate med. Av en elr annen grunn sa jeg det til en nabo nylig, det bare datt ut av meg ha ha. Hun er super hyggelig og omsorgsfull, gir litt bestemor vibber (jeg har mistet min mor så liksom det nærmeste jeg kommer for tiden) og hun reagerte med å si «ååå da kan jeg strikke!» Altså… :Heartbigred
Pga erfaring med sen MA venter jeg nok til passert den tiden (uke 15/16) med å si det til flere. Har fått litt stor mage siste halvåret så tror det går greit å skjule.
 
Jeg er nå 12 uker. Og har ikke fortalt noe til de to barna vi har. 9åringen hadde fortalt hele jordkloden på 2 min så når hun ikke klarer å holde noe hemmelig så ble konklusjonen at vi venter til etter TUL.

Min bror og hans samboer vet det. Samt en del venner av meg. Ellers får vi bare fortelle det som en overraskelse til familie litt nå og da. Blir nok ganske synlig at jeg er gravid nå så går egentlig å venter på å bli avslørt
 
Vi fortalte det til storebror etter TUL. Hadde egentlig tenkt å vente en god stund til med å fortelle det, men har begynt å få så tydelig mage at samboeren mener at jeg ikke kommer til å klarer å skjule det særlig mye lengre:facepalm:
 
Jeg fortalte det til min ene søster uka etter positiv test( 4+3). Bestevenninna mi fikk bilde av positiv test samme dag jeg tok den(3+3). Barna våre fikk vite det 16.mai (12+6) og resten av familien fikk vite det på 17.mai (13+0)når vi traff dem. Hadde ordinær tidlig ultralyd 12+6 så når alt var ok der så var det liksom ingen grunn for å holde det hemmelig lenger.
 
På 17.mai sendte vi avslørende hilsen til familien og nærmeste typ "Gratulerer med dagen mormor" fra knøttet i magen :love017Etter fin TUL 16 mai og mage som nesten er umulig å skjule var det på tide. Så nå blir det geavidbukser på jobb på mandag, blir godt :dance018
 
Back
Topp