Når dele nyheten?

Hyttelitu

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Hvor langt på vei er dere ved deling av nyheten med venner, familie og jobb?:)

Er 4+6. Noen få vet det allerede. Foreløpig plan er å vente til uke 12. Men dersom smertene jeg har er bekkenløsning trenger jeg tilpasninger på jobb, og må si det til sjefen før. Det gjør ingen ting, jeg har allerede vært åpen om ivf (som nå forhåpentligvis ikke blir noe av) og jeg gleder meg til å kunne fortelle, men hadde håpet å kunne vente. :)

Hele familien vet det alt, sjefen også. Fikk vite det ved 5 uker og noen dager, men noen i familien fikk vite ved 6 uker.

Noen venner vet, men ikke alle. De vi ikke typisk møter eller kjenner så godt at det er naturlig å snakke om at det gikk galt med venter vi med så lenge vi kan, men forteller det hvis det kommer opp. Er så kvalm så kan ikke skjules face to face

Jeg hadde tenkt å vente så lenge som mulig før jeg sa noe til sjefen min, men nå er jeg sykemeldt og da må jeg kanskje si det likevel. Må se det an over helga, kanskje jeg ikke trenger sykemeldingen likevel.

Vi har sagt det til foreldrene våre. Venter nok til jeg er 12 uker på vei med å fortelle til alle andre. Kun en venninne som vet det. :)

Jeg klør etter å fortelle, men samtidig er jeg litt bekymra dersom det ikke går bra. Sist sa jeg det til ei venninne, som sa det til barna sine som er like gamle som jenta mi. De hadde lyst å si det til jenta mi, men jeg sa at de ikke fikk lov. Bra var jo det, ettersom at d ikke gikk så bra.

Vi sier det til nære venner når det passer sånn, gidder ikke å ljuge om hvorfor jeg ikke skal ha vin etc. Også er det jo gøy å fortelle :D Vi har ikke fortalt det til kommende beste- og oldeforeldre enda, tenker at de får vite det når jeg er mellom 10 og 12 uker på vei.

På jobb venter jeg så lenge som mulig med å si noe. Jeg har en midlertidig stilling i jobben jeg er i nå, og ønsker meg kanskje fast der. Har en fast jobb i bakhånd som jeg har permisjon fra. Tenker at det ikke blir mer fristende å gi meg fast jobb på den nye plassen når de vet jeg er gravid, så jeg venter så lenge jeg kan med å si ifra.

Vi var på ferie med svigerfamilien når jeg begynte å kaste opp. Jeg var ca 5 uker da, og visste ikke jeg var gravide. Tok test og fortalte svigerfamilien samme dag, siden jeg ble sengeliggende. Og da måtte jeg ringe min familie også, ellers hadde det vært urettferdig :whacky011 så ble jeg sykemeldt fra jobben etter ferien, så da måtte jeg fortelle sjefen også ganske tidlig. Og barna fikk vite det tidlig siden de trengte å vite hvorfor jeg plutselig ble så dårlig..

Jeg husker jeg delte veldig tidlig med jobb og familie. Jeg var så sinnsvakt dårlig og trøtt. Dessuten skulle vi i ikke mindre en 5 konfirmasjoner den mnd jeg fant det ut. Sendte det vel på facebook i uke 15 tror jeg.

Sniker litt, sist svangersksp ville jeg ikke si noe før uke 12, dette angrer jeg på nå. For i uke 8 gikk det galt,og det endte med SA, men da hadde jeg ingen andre enn sambo å dele "sorgen" med. Så skulle sånn sett ønske vi fortalte det tidligere..

Jeg husker jeg delte veldig tidlig med jobb og familie. Jeg var så sinnsvakt dårlig og trøtt. Dessuten skulle vi i ikke mindre en 5 konfirmasjoner den mnd jeg fant det ut. Sendte det vel på facebook i uke 15 tror jeg.
Fem konfirmasjoner! Det hørtes slitsomt ut, gravid eller ei! :hilarious:

Sniker litt, sist svangersksp ville jeg ikke si noe før uke 12, dette angrer jeg på nå. For i uke 8 gikk det galt,og det endte med SA, men da hadde jeg ingen andre enn sambo å dele "sorgen" med. Så skulle sånn sett ønske vi fortalte det tidligere..
Jeg har delt med tre stykker som jeg vet holder tett. Og det er veldig deilig! Da kan jeg snakke med noen fler enn mannen. Både jeg, mannen og venninne mine jobber på samme plass, så da kan jeg klage litt om elever som har på parfyme i klasserommet og sånn til dem, og de skjønner greia.

Jeg har delt med flere, siden de vet at jeg har prøvd. Men har også vært klar på et jeg er fullt klar over at det kan gå galt. Når det kommer til jobb tenker jeg å vente så lenge som mulig. Helst til jeg er sikker på at barnet er friskt. Men kommer vel an på om det blir synlig eller ei. Dette er mitt andre, så vil vel synes før.

Her vet nærmeste familie og nærmeste venner, er 9+3! Og så vet sjefene mine☺️ Resten blir å vente til etter uke 12!

Er 5+3 og sier det til familie og venner fortløpende når jeg treffer dem, så er en del som vet det allerede :) sjefen venter jeg en god stund med.

Her vet nærmeste familie, venner og arbeidsgiver(+noen nære på jobb) det.
Fortalte det etter ultralyd i uke 7. Noen gode venninner fikk vite det like raskt som samboeren ❤️

Her er det kun samboer og et vennepar vi var på ferie med tidligere i mnd som vet det :) hvis alt er fint på neste TUL når jeg er 9+5 så får nærmeste familie vite det. Arbeidsgiver får nok også vite det da eller hvertfall før uke 37, da vi egentlig skulle hatt uttak :)

Back
Topp