Vi er under utredning privat, og har påvist nedsatt sædkvalitet (i tillegg til at jeg ikke har el hver mnd uten letrozol). Men likevel vil gynekologen vente med henvisning til sædprøve nr 2 er tatt, og det er ikke før uti september. Det er allerede gått over ett år![]()
Det synes jeg er tullete!
Vi oppsøkte hjelp 10 mnd ut i prøvingen og fikk henvisning som la til rette for oppstart med hjelp etter 13 mnd prøving. Vi ble henvist pga min tubar faktor (egglederen som jeg mistet ved EXU), og gyn var heller proaktiv og satte i gang systemet så det lå til rette enn å vente. De prøvde ikke letrozol eller sånne ting på meg, da jeg har stabile sykluser og eggløsning hver mnd. Mitt problem var således mer en fysisk begrensning i underlivet, for å si det sånn. Men uansett tar det jo tid å få etablert kontakten med det offentlige og IVF-systemet, så at dere må vente synes jeg er ganske dårlig...
Vi ble henvist av privat gyn på Jessheim for øvrig. Han tok alle nødvendige prøver av meg, mannens prøver ble rekvirert til riksen. Da begges prøver var klare ble henvisningen sendt inn til riksen tvert.