Når ble dere henvist til ivf?

- hvor lang tid det tok fra dere begynte å prøve til dere oppsøkte hjelp?
1år
- hvor lang tid tok det fra dere ble utredet til dere ble henvist til ivf?
Samme dag
Vil gjerne høre hvorfor dere ble henvist også
Mulig tube problem hos meg

Når velger man å gjøre det ene eller det andre da? :p
Virker som offentlig foretrekker lang protokoll for å kunne styre uttak bedre. Altså for å unngå at det havner i helg eller på helligdag.
Jeg ble utredet privat og på den behandlingsplanen ble jeg satt på kort protokoll. Nå som vi skal offentlig skal jeg ha lang protokoll.

Jeg mistenkte dårlig sædkvalitet etter 2 mnd uten å bli gravid. Bestilte test etter 3 mnd. Var gravid med ICSI 7 mnd etter første samleie uten prevansjon.

Jeg mistenkte dårlig sædkvalitet etter 2 mnd uten å bli gravid. Bestilte test etter 3 mnd. Var gravid med ICSI 7 mnd etter første samleie uten prevansjon.
Glemte å skrive at etter å ha tatt sædanalyse henviste legen min oss til Rikshospitalet med en gang, men vi valgte å ta privat hos Hausken mens vi ventet. Regnet med det offentlige ville ta tid, men jeg hadde vel knapt rukket å begynne på sprøytene før vi fikk time offentlig. Utsatte den timen til etter graviditetstest på det private forsøke og da viste det seg at den kunne avbestilles. Tok mindre enn 3 uker fra legen min sendte henvisning til jeg hadde fått time, og den timen var ikke langt fram i tid.

Ut av nysgjerrighet lurer jeg på
- hvor lang tid det tok fra dere begynte å prøve til dere oppsøkte hjelp?
- hvor lang tid tok det fra dere ble utredet til dere ble henvist til ivf? :) Vil gjerne høre hvorfor dere ble henvist også :happy:
Prøvd i 3 år, før vi gikk til fastlege januar18, utredning og mye venting til henvisning til ivf ble sendt i november18. Oppstart samtale på Riksen februar19, oppstart april19. Fant ingen feil på prøvene hos meg eller mannen. Har ikke sjekket eggeledere eller endo, det blir gjort hvis vi ikke får treff nå før siste runde.

Jeg synes egentlig det er rart at hun mener hun skal vente på sædprøve nr 2.. vi hadde bare tatt en sædprøve hos Hausken som legen ikke engang hadde papirer på da hun henviste oss, hun hadde papirer på endometriose og at jeg manglet en eggleder og det var nok, var vel 8 mnd siden prøvestart..

Jeg synes egentlig det er rart at hun mener hun skal vente på sædprøve nr 2.. vi hadde bare tatt en sædprøve hos Hausken som legen ikke engang hadde papirer på da hun henviste oss, hun hadde papirer på endometriose og at jeg manglet en eggleder og det var nok, var vel 8 mnd siden prøvestart..
Ja det er vel for å kunne dokumentere at kontrollprøve er tatt da sædkvalitet kan variere litt. Likevel så er det vi som må sitte å vente, og nå syns jeg vi har ventet lenge nok for å bli henvist. Sædprøve kan han også ta samtidig som at vi venter på time.

Ja det er vel for å kunne dokumentere at kontrollprøve er tatt da sædkvalitet kan variere litt. Likevel så er det vi som må sitte å vente, og nå syns jeg vi har ventet lenge nok for å bli henvist. Sædprøve kan han også ta samtidig som at vi venter på time.
Jepp.. Jeg tror jeg hadde presset veldig på, jeg er et veldig utolmodig menneske :D

Hadde det ikke vært for at jeg selv skulle på ferie og vi ville unngå fødsel i fellesferien, så hadde jeg vært igang med medisiner allerede fra første mens etter sædprøve hos Hausken. Nå var riktignok vår prøve veldig dårlig. Lite håp om at naturlig variasjon kunne få den over i normal. Høres rart ut å måtte vente så lenge. Noen som ikke helt har forstått hvor plagsomt et par mnd ekstra kan være.

Back
Topp