Når begynte dere med gravidklær?

Er lang og slank fra før av og har ikke lagt på meg et gram enda. Er 7+3. Så bruker de vanlige jeans og bukser til jeg blir tvingende nødt å kjøpe nye. Trener endel og spiser sunt, så hjelper nok på nå. Blir spennende å se hvor lenge jeg kan holde det gående før graviditeten endrer mine rutiner ;-)

Gjerne litt på siden av tråden, og kanskje vanskelig å svare på pga det er så individuelt, men: Jeg er 8 uker på vei og syns allerede at jeg er blitt noe større i kroppen. Har lagt på meg mellom 1,5-2 kg fra før graviditeten, men er derimot ei litt kraftigere/kompakt jente kroppslig sett... Når er det "normalt" å legge på seg + (som det spørs om her:) gå med type "mamma"-klær?
Jeg vet ikke når det er normalt å legge på seg. Kanskje hvis du lager en ny trå om det så er det flere som svarer:) Er nok flere som lurer på det samme, som meg f.eks ;)

Med nr en og to gikk jeg i vanlige klær til etter ordinær ultralyd, minst. Valgte ikke de strammeste buksene da, men kunne skjule graviditeten så lenge. Nå har jeg ingen bukser som ikke er vonde. Handlet mammaklær på ellos i går, blir nok ikke lenge til jeg tar de på;)
Hvor langt er du på vei nå da? :)

9+2 med tvillinger:)

Jeg jubler smått for at jeg fortsatt får bruke jeansen min haha :) Tidligere har det gjort litt vondt ganske tidlig, for det har presset på feil sted, men nå har jeg jo high waist og får dratt det goooodt over magen :D

For første gang peker vektnåla mi nedover i en graviditet, men har likevel problemer med vanlige bukser da de strammer. Har heldigvis noen bukser med strikk og snøring som jeg kan bruke lenge tipper jeg.

Jeg har gått opp 10,3 kg (!!) siden jeg ble gravid, så jeg begynte med mammabukse i dag :) er 9+1

Er så sykt oppblåst og blir så uvell hvis buksene strammer så her er det kun en olabukse som funker nå + at det går i joggebukser. Heldigvis deilig med uniformsklærne på jobb (sykepleier).
Magen begynner nok å komme nå, 11+4 og mitt 3 svangerskap. I tillegg bare 10,5 mnd siden forrige fødsel.
Må gå til innkjøp av noen gravidbukser snart, de er jo så fantastiske! Gav bort mine fra de forrige SV.skapene i oktober for vi skulle jo vente noen år med nr 3.. Hehe..

I uke 5 :laughing002
Vanligvis er jeg en str s, men var så oppblåst og fikk stor mage at jeg ikke hadde noe valg enn å kjøpe mamma bukser :love017
Nå i uke 10+ er det så synlig at folk har begynt å spørre og gratulere. Så vi valgte å fortelle familien om lille spira etter tul i uke 7. Måtte sjekke hvor mange spirer det var :love017 Var bare en, og vi fikk høre hjerteslag og se bilder :Heartpink

Gjerne litt på siden av tråden, og kanskje vanskelig å svare på pga det er så individuelt, men: Jeg er 8 uker på vei og syns allerede at jeg er blitt noe større i kroppen. Har lagt på meg mellom 1,5-2 kg fra før graviditeten, men er derimot ei litt kraftigere/kompakt jente kroppslig sett... Når er det "normalt" å legge på seg + (som det spørs om her:) gå med type "mamma"-klær?

Det er normalt å legge på seg 2-3 kg de første 3mnd. Det forde du får mer væske i kroppen, brystene vokser osv. Kroppen skal lagre fettreserver til ammingen. Etter uke tre er det normalt å legge på seg 200-800g i uken. Er man overvektig har kroppen mer å "gå"på og trenger ikke gå opp så mye som "anbefalt". Gravidklær begynner du med når du selv ønsker. Jeg er så oppblåst at det ser ut som jeg er halvveis i svangerskapet :-p kan ikke gå med vanlige bukser nå, så her er det mammabukser og tights som fungerer :-) (uke 7+2)

Begynte med større bukser i uke 6, og en mammabukse i uke 7. Sliter med de vanlige buksene selv om de er for store, bare mammabuksen og joggebukser som er behagelig. Barn nummer 3, så magen er begynt å komme allerede, 8+4 i dag.

Er 7 uker i dag og jeg var på jakt etter gravidbukser i går. Typisk nok hadde ikke hm på senteret endelig for mammaklær!!!! Og jeg orker da ikke å dra til byen heller for tiden :/ da handler man på nett ;)

Back
Topp