Når begynte dere med gravidklær?

Emiliepia

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Når begynte dere med mammabuksa osv.? :p

Jeg er 5+5 i dag men det er nok i tidligste laget selv om buksene mine begynner å bli strame. Lurer på om jeg må kjøpe noen større bukser før jeg går på mammabukse?
 
Har byttet ut jeans med jeggings! Er I uke 8 men synes det er litt tidlig med mammabukser!
 
Når begynte dere med mammabuksa osv.? :p

Jeg er 5+5 i dag men det er nok i tidligste laget selv om buksene mine begynner å bli strame. Lurer på om jeg må kjøpe noen større bukser før jeg går på mammabukse?


Er 8+3, fikk en pakke med gravidklær her om dagen. Tenker å bruke treggingsene allerede til uka. Bare fordi jeg er så oppblåst og plaget med treig mage at jeg orker ikke presse meg inn i de vanlige buksene, det føles ubehagelig ut. Gidder ikke kjøpe ekstra bukser i større størrelse først, for så å kjøpe gravidbukser i tillegg. Kun utebukse jeg har kjøpt i større størrelse :happy:
 
Har byttet ut jeans med jeggings! Er I uke 8 men synes det er litt tidlig med mammabukser!
Hehe ja. Jeg bruker jeans på jobb men med en gang jeg kommer hjem bytter jeg til joggebukse :p Men kjenner det begynner å stramme litt, men kanskje jeg burde kjøpe en som er litt større først ;)
 
Er 8+3, fikk en pakke med gravidklær her om dagen. Tenker å bruke treggingsene allerede til uka. Bare fordi jeg er så oppblåst og plaget med treig mage at jeg orker ikke presse meg inn i de vanlige buksene, det føles ubehagelig ut. Gidder ikke kjøpe ekstra bukser i større størrelse først, for så å kjøpe gravidbukser i tillegg. Kun utebukse jeg har kjøpt i større størrelse :happy:
Jeg er også oppblåst og treg mage. Men er redd for å bli ferska med gravidbukse før jeg har sagt noe på jobben, så er jeg jo bare i uke 6..
 
Jeg er også oppblåst og treg mage. Men er redd for å bli ferska med gravidbukse før jeg har sagt noe på jobben, så er jeg jo bare i uke 6..

Har heller ikke sagt noe på jobben enda, men bruker såpass lange og L øssittende overdeler at det vises ikke. Men ser den, du må gjøre det du føler blir best :happy:
 
Første svangerskap: rundt uke 16-17, nå er jeg i uke 7, men tror jeg må tu til noen av mammabuksene om ikke mange ukene. Bytter til tights eller knepper opp bukseknappen på denimbuksene så fort jeg komme hjem etter jobb :)
 
Er 8+3 og på søndagsturen, tok jeg på meg gravid buksa for første gang. Superdeilig!
 
Har heller ikke sagt noe på jobben enda, men bruker såpass lange og L øssittende overdeler at det vises ikke. Men ser den, du må gjøre det du føler blir best :happy:
Ja må tenke litt på hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg burde gå over til tights en periode først. Må se litt ann når jeg drar på butikk om jeg finner noe jeg har lyst på som ikke koster alt for mye :p Synes 6-7 uker er litt tidlig..
 
Første svangerskap: rundt uke 16-17, nå er jeg i uke 7, men tror jeg må tu til noen av mammabuksene om ikke mange ukene. Bytter til tights eller knepper opp bukseknappen på denimbuksene så fort jeg komme hjem etter jobb :)
Ja jeg har også løsnet knappen noen ganger ;)
 
Første svangerskap: omtrent fra positiv test (oppblåst) og kvalm viss noe presset på.
Andre svangerskap fra ca uke 13-14, hadde gått ned en del i vekt og var mye mindre dårlig
 
Tror jeg begynte litt før OUL sist.

Tips: HM og sikkert andre butikker har et "plagg", en tøytube man har over buksa og under genser/topp, så det ser ut som nederst på en singlet. Under den har jeg kneppa opp knappen og satt i hårstrikk, så det holdes sammen men ikke så stramt. Da kan jeg bruke vanlige bukser lenge.
 
Tror jeg begynte litt før OUL sist.

Tips: HM og sikkert andre butikker har et "plagg", en tøytube man har over buksa og under genser/topp, så det ser ut som nederst på en singlet. Under den har jeg kneppa opp knappen og satt i hårstrikk, så det holdes sammen men ikke så stramt. Da kan jeg bruke vanlige bukser lenge.
Da skal jeg se etter det! :) Finnes den der mammaklær er?
 
Da skal jeg se etter det! :) Finnes den der mammaklær er?
Jeg fant mine på mammaavdelingen på HM for litt over 3 år siden, har ikke sjekka nå, men leste i den andre mammaklær-tråden her at noen fant det på Zalando nå.
 
Ikke begynt enda. Sist begynte jeg rundt 7 mmd.
I mellomtiden brukte jeg mine vanlige jeans med hårstrikk som nevnt ovenfor:)

Ikke noe mage enda, så regner meg det er en stund til jeg skal finne frem mammabuksen, men man vet jo aldri...;)
 
Jeg tør ikke ta på mammabukse ennå, synes den fremhever magen, og det er det litt for tidlig til synes jeg. Men jeg bruker sjelden bukse, nesten bare kjole og strømpebukse - og dette er behagelig uansett:) Veldig glad for det siden jeg er så oppblåst at jeg ikke orker tanken på bukse;)
 
Jeg er snart 10 uker på vei og har begynt med mammabukse. Er så oppblåst og har hatt litt ubehag i magen i det siste så syns det er deilig å ha på mammabukse. Ellers går jeg med vanlige klær.
 
Går kun med tights og strømpebukser her. Dvs Når jeg er ute av huset. Bor i romslig pysjbukser i 6 av 7 dager i uken (sykemeldt), og det er ca kun en dag i uken jeg kommer meg ut pt:)

Alle buksene mine satt tight (liker det sånn) før graviditeten (kremt: før jul.. :p) så det skulle ikke så mye til før de ikke passet. Har lagt på meg endel rundt lår og rumpe så tror det blir vanskelig med strikk-trikset.

Tenker kjøpe mammatights og strømpebukse snart, tror ikke det er så dyrt:) liker ikke at det strammer rundt magen mer
 
Back
Topp