I går fikk mine skikkelig kjeft. På stranda. Høylytt. Så mange hørte det og snudde seg. Og pekte. Og hvisket.
Ene barnet mitt kastet stein på det andre. I vannet. De hadde kranglet en stund og jeg prøvde å skille dem først. Så kastet den ene stein. Da sprakk det for meg og h*n ble tatt i armen, dratt opp av vannet mens jeg kjeftet høyt.
Vi satte oss ned der jeg prøvde å ha en samtale med dem og gå dem en sjanse til å ordne opp og si unnskyld. De fortsatte å krangle... jeg reiser meg opp pekte mot bilen og nærmest skrek VI DRAR!!!! mens jeg røsket med meg sakene våre og trampet bort til bilen. Ingen sa ett ord på vei hjem.. etter en dusj og litt mat hadde vi en rolig samtale og alle ble venner igjen. Ingen krangling eller tull i dag..
Mine er 11 og 13, og dette er heldigvis ikke hverdagskost, men tenkte å fortelle uansett for jeg er nok ikke alene om å ha det slik noen ganger. Og nei, ikke var det pedagogisk riktig av meg heller. Og ikke er jeg stolt av det. Men noen ganger får jeg også nok. Drittsekkoppførsel finner jeg meg ikke i fra egne barn.
Og nei, barnevernet har ikke vært på døren i dag, så jeg slapp unna denne gangen også