Eldste 6 mnd
Yngste 2 år
Så kommer ann på barnet
Yngste 2 år
Så kommer ann på barnet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når de er klare for det.
Bare litt nysgjerrig. Når vet dere at barnet er klart?
Man prøver og ser om babyen roer seg der, eller bare våkner opp og er veldig lei seg siden den føler seg ensom
Man tester og ser an. Her syns han det er greit å legge seg på rommet sitt, men blir vanskeligere og vanskeligere å roe utover natta. Våkner hyppig enkelte netter på eget rom. Sover han i vår seng kan han sove i 11-12 timer uten å våkne. Så vi kunne sikkert «stått i det», «tatt kampen» og fortsatt å skulle roe ham på sitt rom, men vi foretrekker uforstyrret nattesøvn. Han blir tidsnok klar til å sove hos seg selv! Både jeg og broren min fikk sove hos foreldrene våre de nettene vi trengte, til vi ikke trengte det mer. Det gikk over. Noen er klare tidlig, andre sent, det andre er ikke noe mer riktig nødvendigvis enn det andre (utover at det å dele rom barnets første leveår kan redusere risikoen for krybbedød ifølge forskningsgjennomgangen til LUB slik at det er jo en ting å ha i bakhodet)
Ok, var jo det jeg tenkte, men måtte bare spørre.
Er derfor vi har delt rom med våre til de var ett pga det siste du sier, Klussedull. Dessuten ville jeg ha kontroll på ungen uansett. Og med andre ammet jeg jo på natt til i hvert fall 13 måneder, om det ikke var et par måneder til, og jeg gidder ikke stå opp for å hente en gaulende unge. Han har alltid krevd mer nærhet enn første, så ble en del samsoving.
Ja, vi nattammet til 22 mnd og det å stå opp på natta var uaktuelt! Det er det enda, er for glad i søvn
Hva enn som funker slik at jeg får sove, sier nå jeg. Og helsesøster som ville jeg skulle slutte å nattamme ved 9 måneder. Noooope....
Haha her og, helsesøster himlet med øynene når jeg svarte at vi samsov når mini bare var 10 mnd. Hun skulle bare visst
Haha! Hva er så farlig med det, liksom??
Jeg løy og sa vi hadde avslutta nattammingen bare for å slippe maset
Med første så flyttet hun på eget rom da hun var rundt året, med minsten var han 8-9mnd. Da var det ikke snakk om å bare våkne litt av lyder, når han våknet av meg så var det fullt spetakkel i flere timer på natt. Da hadde han fått powernap og kunne holde seg våken i lang tid. Så en periode var jeg våken ørten timer på natt, og med jobb og storesøster så fungerte det dårlig etter han ble flyttet så har han sovet bedre, men fortsatt våken som regel 1-2ganger i løpet av natta, så vil si at han ikke sover kjempetungtVirker som at veldig få er engstelige for krybbedød, siden det anbefales å ha de små på rom med noen til de er minst ett... Stemmer det? Jeg har ikke vurdert å flytte de ut før den alderen, selv om alle har sovet bedre (tyngre, noe som jo er det LUB beskriver som et faremoment til krybbedød..) når de har kommet på eget rom. Når mine har vært 7 mnd +, har de begynt å våkne litt mer av lyder osv, men har uansett ikke vurdert å flytte dem ut før ettårsalder pga anbefalingene. Bare jeg som tenker slik? Synes det virker som at veldig mange ikke følger eller stoler på de anbefalingene... Eller at man ikke vet om dem kanskje? Bare nysgjerrig
Da må jeg si jeg skjønner veldig godt at det ble eget rom på minste såpass tidlig ja!! Sånt er veldig slitsomt...Med første så flyttet hun på eget rom da hun var rundt året, med minsten var han 8-9mnd. Da var det ikke snakk om å bare våkne litt av lyder, når han våknet av meg så var det fullt spetakkel i flere timer på natt. Da hadde han fått powernap og kunne holde seg våken i lang tid. Så en periode var jeg våken ørten timer på natt, og med jobb og storesøster så fungerte det dårlig etter han ble flyttet så har han sovet bedre, men fortsatt våken som regel 1-2ganger i løpet av natta, så vil si at han ikke sover kjempetungt
Grusomt som om ikke amme/mammatåka er tøff nok for hodetDa må jeg si jeg skjønner veldig godt at det ble eget rom på minste såpass tidlig ja!! Sånt er veldig slitsomt...