Når bør barnet begynne å sove på eget soverom?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor sov babyen om natten den første tiden? Eget soverom eller inne hos foreldrene?

Når følte dere det var på tide å legge babyen på eget soverom? Hva passet best for dere?
 
Vår flyttet inn når hun var 6 mnd, den alderen ble hun forstyrret av oss og motsatt. Hun lå da i vogge ved enden av senga. Fra første natt på eget rom har hun sovet natten igjennom
 
Samsov når vi ammet . Ble lagt i vogga på vårt rom først også flytta vi over på eget rom ved 1 års alder. Gjort det med begge to. Gått veldig bra.
 
Jeg har hatt 2 gutter som har trengt mye nærhet, helt fra begynnelsen av. De sov inne hos oss til de fylte 2, fordi dette var noe de trengte, og fordi dette gjorde de trygge. Veldig koselig, synes jeg da. ♥️ De begynte å sove på eget rom da de var klare for det. :)
 
Dette er jo så individuelt.

Jenta vår ble lagt på eget rom 6 mnd gammel. Hun var klar, for hun ble forstyrret av oss og motsatt den siste tiden vi samsov.
Hun storrives i sprinkelsenga på rommet sitt :)
 
Det som er best for barnet.

Eldste trenger at en av oss sover med han på natten, men sover alene på kvelden fram til vi legger oss. Han er 2,5 år.

Spent på hvordan minstemann blir, men han sover med meg til han blir 1.
 
Når barnet er klar for det.

Eldste begynte vel rundt en 6 mmndish TROR jeg. Likeså med mellomsøster. Lillebror må dele rom med meg til eldste flytter ut om minimum 9 år. (Da er hun 18, mellomsøster 13 og minimannen 9). Forutsetter at vi bor her vi bor nå da. :p
 
Begge har sovet inne hos oss :) Begge ble lagt i egen seng, men eldste kom stort sett over da vi la oss <3

Begge har blitt flyttet på eget soverom rett før de ble 2, da det er da det har passet i forhold til flytting og egne rom :)
 
15 mnd og samsover og nattammer fremdeles. Fortsetter med det så lenge ungen virker å behøve det. For meg strider det mot alt som føles naturlig at jeg skal «lære» babyen min å sove alene i et annet rom enn oss, så hun blir nok i sengen vår en god stund til.
Jeg tenker som så, at stor skal hun være hele livet, det er ingen hast med det:)
 
Flytter når barnet er klart :)

Vi begynte å legge på eget rom (men kom inn ved første amming/oppvåkning) ved ca 15-16 måneder. Er 2,5 år nå og sover fortsatt mesteparten av natta hos oss :)

Ingenting koseligere enn enn toddler som plutselig klask slenger hånda inntil kinnet ditt og mumler «deeer var mamma mii» i søvne :Heartred
 
Flytter når barnet er klart :)

Vi begynte å legge på eget rom (men kom inn ved første amming/oppvåkning) ved ca 15-16 måneder. Er 2,5 år nå og sover fortsatt mesteparten av natta hos oss :)

Ingenting koseligere enn enn toddler som plutselig klask slenger hånda inntil kinnet ditt og mumler «deeer var mamma mii» i søvne :Heartred
Åååh :Heartred
 
Alle barn er forskjellige.
Vår eldste sov på rommet vårt til han var 1,5 år gammel.
Frøkna måtte over på eget rom når hun var 4 måneder siden hun våknet av hver minste bevegelse vi gjorde.
Minste fikk eget rom når han var rundt 10 måneder.
 
Back
Topp