NÅR skal dere fortelle familie og venner?

Svogeren min spurte oss i dag om vi har tenkt på å forplante oss. Det ble kleint. Måtte spøke det bort først, for så å si at vi har tenkt på det men at vi venter en stund. :-P Men gleder meg stort til å fortelle det til alle sammen. Det blir det første barnebarnet på farssiden og det tredje på min side. :-)

Jeg fortalte det nettopp til moren min. På Facebook... Det var veldig ubehagelig, og jeg fikk økt hjerterytme. Hun ba meg slutte å søke på jobber. Sa at det ikke var noen vits. Så nå er jeg forvirret... Men jeg skal snakke mer med henne en annen dag. :-/

Har hatt planer om å vente til uke 12 minst . Men i går skulle vi på middag til min mor og hennes mann og da bulte magen ut og jeg var dødskvalm, så litt vanskelig å sjule. selv om hun sa hun ikke ville sett det om jeg ikke hadde fortalt det. Veldig hyggelig reaksjon da. Ble glad og lo. ellers vet bare storesøster og bestevenninden det foreløpig :)

Det sies at risikoen for abort er mindre etter passerte 12 uker. Jeg er redd for å fortelle det også miste.

Jeg fortalte det nettopp til moren min. På Facebook... Det var veldig ubehagelig, og jeg fikk økt hjerterytme. Hun ba meg slutte å søke på jobber. Sa at det ikke var noen vits. Så nå er jeg forvirret... Men jeg skal snakke mer med henne en annen dag. :-/

Uff, høres ut som en kjip situasjon. Du fortjener at folk ser det som er ære å få høre om omstendighetene så tidlig :) og bygge deg opp til å gjøre det du selv føler for.

Usj da, ikke den reaksjonen man ønsker. Får håpe den reaksjonen endrer seg når det synker litt inn. Syns ikke du skal slutte og søke jobber selv om det kan værre vanskelig å få jobb når man er gravid. snakk med ditt lokale NAV kontor og hør om de kan hjelpe deg i aktivitet. Det må jo være bedre om du får noe å gjøre enn bare å sitte hjemme. Det er ingen plikt å fortelle arb.giver at du er gravid, så du kan jo bare søke uansett. Ønsker deg masse lykke til :)

Ikke alle er heldige og har familier som blir glad på ens vegne. Tusen takk for pene ord. :)
Hvor gammel er du? Det kan jo hende at din mor mener du kan få mer penger av nav etter født barn om du er arb.ledig, at de kan være behjelpelig med kurs/skole etc, for at du enklere skal komme deg i jobb senere. Men nå kjenner ikke jeg din situasjon, prøver bare å se d positive i d :-)

Ikke slutt å søk jobb! Du trenger ikke opplyse om at du er gravid og det er en ugyldig grunn for å ikke gi deg jobb! Ei venninne var høygravid på intervju og fikk jobben, så alt er mulig! :) håper mammaen din er mer positiv når hun får fordøyd det litt :)

Back
Topp