NÅR skal dere fortelle familie og venner?

Har fortalte det til mine foreldre og søsken og svigermor, og et par venner. Men det er kun fordi det er de som ville ha vært her hvis noe gikk galt. ;) Men resten skal vi prøve å ikke si noe til føre uke 12 ;)
 
Her får ingen vite før etter uke 14.. Har hatt 2 ma i uke 13 og en i uke 14 så jeg vil komme meg over den biten først:)
Håper det går greit å kuppe denne tråden med et spørsmål til deg? Hadde du da vært på ul de gangene og fått bekreftet at det var liv? Det var leit å høre om. Skjønner du vil vente da! Lykke til med dette svangerskapet♥
 
Vi har fortalt det til de nærmeste familie og venner. Jeg er nå 8+2. Datteren min på 9 år vil jeg helst vente til etter fosterdiagnostikk i uke 14, men spørs om hun ikke skjønner noe før siden jeg allerede har fått litt mage ;)
Da jeg ble gravid i januar fortalte vi det i uke 8 siden hun fattet misstanke pga flere gravidapper på mobilen. Og hun gledet seg enormt! Begynte å strikke lue, kjøpte inn små gaver etc etc. Snakket om babyen hele tiden. Så da det ble oppdaget MA i uke 11 ble hun jo utrolig lei seg. Hun hadde også fortalt det til ALLE på skolen, så det var tungt for henne å måtte gi kontrabeskjed.
Men man har jo ingen garanti uansett hvor lenge man venter. Men etter ul på torsdag har jeg troen denne gangen♥
 
Vi fortalte det til familiene våre med en gang + de nærmeste vennene våre :) de vet jo at sjansene for sa er der så tidlig. Er godt å slippe å skjule det. Har meget dårlig pokeransikt ;-)
 
Familien er blitt fortalt allerede. Ganske tidlig vet jeg men jeg klarte ikke holde det inne.
 
Har fortalt det til foreldrene mine og min nærmeste venninne :) Litt usikker når resten av våre nærmeste skal få vite det. Vil vente til vi har hatt tidlig UL.
 
Har sagt det til arbeidsgiver på grunn av jobbsituasjonen samt et par kollegaer fra jobb og en venninne. De sistnevnte har fulgt litt med fra begynnelsen. Har også fortalt min mor (trenger noen å syte til også). Har ikke fortalt det til øvrig familie samt guttungen. Det venter jeg med til det er litt mer sikkert at spiren er kommet for å bli. Satser på etter uke 12-13.
 
Har sagt det til mine to nærmeste venner, mor, søstrene mine og barnefaren har sagt det til en kompis. Er bare 5+3, men har sagt det til så mange fordi jeg har vært så usikker på om jeg burde beholde det...
 
Skulle egentli vente til uke 12 med å fortelle det, men når svigermor hele tiden snakket om flere barnebarn ble det vanskelig å holde maska...spesielt når svigersøster som vi alle var på besøk hos er 18 uker på vei. Så vi bestemte oss for å fortelle det til hans familie, og ringte senere på kvelden til min familie :) Det var godt å fortelle det selv om at det er tidlig. Alle syntes det var kjempemoro, og hadde forståelse for at det ennå er tidlig.

Jeg tenker, at skulle det gå galt og bli en SA, så har jeg iallefall familien min å støtte meg på, og alle damer som har vært gravide har full forståelse for den følelsen, ettersom at de selv har vært gravid og kjent på den. Slik er det i min familie iallefall. Er en veldig nær familie :)
 
Jeg vil gjerne vente til uke 12.. men da er samboer borte.. tenker å bestille tidlig ultralyd mellom uke 11-13 og gjøre noe morsomt med bildene dersom alt står bra til :) svigermor har bursdag når vi er i uke 10.. og kjæresten har veldig lyst til å gi henne nyheten i bursdagsgave..men tror ikke vi tør Før vi er heeelt sikre :p
 
Heeh, tror jeg drøyer det så lenge som mulig.. Har ikke kommet over "sjokket" selv enda (3 barn fra før, der de yngste er super tette -og nå blir det 3 tette) så er liksom ikke helt klar til å spre nyheten :p
Prøver som regel å vente til de magiske 12 uansett
 
Vi har fortalt det til foreldrene våres etter tidlig ul :) Resten venter vi med til etter uke 12 og ny ul.
 
Mulig foreldrene mine får vite det i morgen for da skal jeg til lege og jm, blir nok da sykemeldt pga svangerskapskvalmen som tar knekken på meg. Og da blir det vanskelig å skjule, spesielt for mamma. Svigerforeldre får nok ikke vite det enda, gidder ikke masse innblandelser å meninger derfra nå. Dette er noe mannen er helt enig i også. Ellers blir det nok litt hemmelig noen uker til, litt spennende å ha hemmeligheten for seg selv enda♡
 
Jeg har lyst til å fortelle det til moren min, men jeg er usikker. Har ikke et veldig godt forhold til henne. Og hun sladrer vel rett som det er til resten av familien... :-/
 
Skal fortelle det til min familie i helgen. Fortalte til svigerforeldrene mine igår. Alle ❤️ gleder seg :) 7+5!
Venninner får vente til uke 12 :)
 
Jeg har lyst til å fortelle det til moren min, men jeg er usikker. Har ikke et veldig godt forhold til henne. Og hun sladrer vel rett som det er til resten av familien... :-/

Da får du bare vente :) jeg har også hatt dårlig forhold til mor, og det er slitsomt, så selv om man vil gjerne si det, så er det viktig at du får sagt det selv til alle de andre i verden også :)
Lykke til!:)
 
Jeg har fortalt det til mamma & pappa, tante & onkel (som er som min mamma og pappa nr 2). Alle gråt, det er første barnebarn :) broren min og samboeren hans vet det også, samt to venninner. Jeg har lyst til å si det til alle, men prøver å holde meg hehe. Har sagt det til noen venner i Tyrkia siden jeg er her nå og neste gang de ser meg har jeg vogn ;-)
 
Da får du bare vente :) jeg har også hatt dårlig forhold til mor, og det er slitsomt, så selv om man vil gjerne si det, så er det viktig at du får sagt det selv til alle de andre i verden også :)
Lykke til!:)
Ja, jeg får gjøre det... Det føles veldig trist at jeg ikke kan dele det her med henne. Men men... Etterhvert blir det umulig å skjule det uansett. :p
 
Ja, jeg får gjøre det... Det føles veldig trist at jeg ikke kan dele det her med henne. Men men... Etterhvert blir det umulig å skjule det uansett. :p

Sånn er det med mange, kan du trøste deg med.. Får håpe du får er bedre forhold med henne snart <3
 
Back
Topp