Mus i veggen

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Nå er det ingen tvil lenger altså, mud har flyttet inn hos oss! Vi har (så langt) ikke sett de inne, men hører de tydelig i veggen/skillet mellom etasjene. Vi har sett spor ute, så har lagt ut åteboks og prøvd tradisjonell smekkfelle ( osten var borte og blodspor på fella, ingen mus). Disse har vi satt der vi så musespor ute.

Noen som har hatt mus i veggen? Hva funker?

Før eller siden kommer de seg igjennom veggen og gjerne inn i skap med lukt, f.eks mat og søppelskap. Følg med der, og sett ut musefeller med en gang de dukker opp. Ellers vil jeg anbefale dere å fortsette med fellene ute, men prøv gjerne en annen type felle.

Det er noe herk:( Du kan prøve museskremmer. Den sender ut høyfrekvente lyder som musene ikke liker. Mennesker hører ikke disse lydene

Vi har hod nytte av en svart musefelle i plast som ligner på en klype. Kjøpt på Jernia.

Jeg liker ikke å sette felle ute mtp andre dyr.

Våre kom inn i huset i kjøkkenskapet under vasken, der var det åpent pga oppvaskmaskinen og noe greier, og siden vi der hadde søppel var det yndet... Mannen satte opp feller, og borte ble de. Tror han tok to eller tre. Så ble det stille.

Vel så viktig var å finne ut og utbedre hvor de kom inn. (for vår del, det var byttet kledning på ene veggen. Snekker hadde ikke satt på musebånd)

Min far fikk dem gjennom kjellern så han fugl igjen alle hull og satt på åte.

Eneste mus som vi har sett kommer fra kattene som. Tar med den inn for å leke;( men hunden vår er ikke leken så han pleier å glefse over dem med en gang han for taki dem inne.

Skal sies at det er 1 av 10 mus som kommer levende inn i huset.

I stallen tar vi mellom 5 til 14 mus i uka. Eller gubben gjøre
Gjør det

Katt :) har katter i nabolaget her, ikke sett snurten av en mus.

Hjemme på gården til foreldra mine har vi ikke en mus i stallen en gang. Fordi kattene gjør jobben sin :) å de bor langt uti skogen :p

Høyfrekvent lydboks og felle. Hatt det hjemme i alle år. Knapt hatt mus. Samt tette hull, gjerne med stålull hvor det ikke er mulig å tette igjen. Musa stikker seg på det

Vi bor i blokk, men er oppdaget mus på søppelboden. De trenger ikke mange cm med åpning for å komme seg inn.
Er oppvokst på gård, og der var det titt og ofte mus i kjellere/vegger.
Farmor fikk besøk en gang hun satt i tlf og hun sa til den i andre enden at "nå må jeg legge på, for musen sitter og ser på meg fra kaffebordet" :P
Hun satte opp musefelle og det tok ikke lange stunden før hun hørte det small i fellen.

Sett musenetting over ventilasjonshull og mellom bordkledning/mur. Da holder de seg ute i allefall.

Min far fikk dem gjennom kjellern så han fugl igjen alle hull og satt på åte.

Eneste mus som vi har sett kommer fra kattene som. Tar med den inn for å leke;( men hunden vår er ikke leken så han pleier å glefse over dem med en gang han for taki dem inne.

Skal sies at det er 1 av 10 mus som kommer levende inn i huset.

I stallen tar vi mellom 5 til 14 mus i uka. Eller gubben gjøre
Gjør det

BI har verdens beste stallkatter, har seriøst ikke sett en mus de siste tre årene :o

Vi får d stadig vekk, :( eneste som tar de er gift.. Har dere loft? Legg gift på loftet og rikelig med feller, gjerne en sånn som de detter ned i en bøtte med vann, da fanger du flere om gangen, kanskje litt ekkelt men effektivt, anbefaler ikkje å legge gift andre steder enn på loftet da d er farlig for mennesker og andre dyr.. Men er egentlig ingenting som fjerner musen helt annet enn å kjøpe sånn sperre som man har bakom kledningen, d koster da man må ha d over alt om d skal være effektivt, og hvis dere har det ville eg sjekket alle ventiler ol om det er der de kommer inn..

Vi hadde mus på jobben og jaggu kom det en hjemme også! ringte til de "musefolka" og de sa at musefelle med peanutsmør på som regle tok knekken på musa innen noen få dager!

og dagen etter var han jaggu tatt! Vi hadde han derimot under kjøkkenet, og satte ut 3 feller der.

Ville satt opp feller der dere trur musa kommer inn/ut av veggen, husker ikke helt, men en mus kommer vel inn på en åpning på 3 mm (?)

Museår i år vet jeg. Vi har allerde tatt 10 mus rundt om på boder og loft, og flere blir det nok :( vi bruker de brune/sorte fellene, mye lettere å sette opp. Styr unna gift da de ikke dør av det med en gang men kan legge seg i veggen å råtne :(

BI har verdens beste stallkatter, har seriøst ikke sett en mus de siste tre årene :o
Mine katter ble utelater for første gang for 2 mnd siden. De har ennå ikke kommet seg til låven da skogen på baksiden av huset er mer fristende:p

Ennå ikke sett dem i stallen heller:p men. Det kommer sikkert når våren kommer:p

Museår i år vet jeg. Vi har allerde tatt 10 mus rundt om på boder og loft, og flere blir det nok :( vi bruker de brune/sorte fellene, mye lettere å sette opp. Styr unna gift da de ikke dør av det med en gang men kan legge seg i veggen å råtne :(
Eller at katta spiser det lette byttet og blir forgiftet :(

Vi får d stadig vekk, :( eneste som tar de er gift.. Har dere loft? Legg gift på loftet og rikelig med feller, gjerne en sånn som de detter ned i en bøtte med vann, da fanger du flere om gangen, kanskje litt ekkelt men effektivt, anbefaler ikkje å legge gift andre steder enn på loftet da d er farlig for mennesker og andre dyr.. Men er egentlig ingenting som fjerner musen helt annet enn å kjøpe sånn sperre som man har bakom kledningen, d koster da man må ha d over alt om d skal være effektivt, og hvis dere har det ville eg sjekket alle ventiler ol om det er der de kommer inn..
Vi har loft, men har ikke hørt de der (enda). De er i taket/gulvet mellom første og andre etasje. Men lurt å legge gift der oppe også ja.

Katt :) har katter i nabolaget her, ikke sett snurten av en mus.

Hjemme på gården til foreldra mine har vi ikke en mus i stallen en gang. Fordi kattene gjør jobben sin :) å de bor langt uti skogen :p
Her er nabolaget fullt av katter, de skiter i gårsplassen vår, rett der vi tror de kommer inn. Ikke særlig gode jaktkatter med andre ord :p

Våre kom inn i huset i kjøkkenskapet under vasken, der var det åpent pga oppvaskmaskinen og noe greier, og siden vi der hadde søppel var det yndet... Mannen satte opp feller, og borte ble de. Tror han tok to eller tre. Så ble det stille.

Vel så viktig var å finne ut og utbedre hvor de kom inn. (for vår del, det var byttet kledning på ene veggen. Snekker hadde ikke satt på musebånd)
Må nok gå grundigere til verks for å finne ut hvor de kommer inn ja, har musebånd mellom grunnmur Og kledning. Ingen kjeller. Har funnet lort på loftet også, så satt opp en felle der også. Ingen fangst enda i de fellene vi har satt opp. Og den ene står mellom tak/gulv akkurat der vi hører den/de mest! Hører nesten den løper forbi... ( sånn svart plastisk som ligner en klype, med åte inni. ) Åteboksen ute funker gull andre steder, men her røres den visst ikke.

Back
Topp