Mum loves her baby

Det var Zofran som fungerte på meg også sist, men de har vist en liste de må følge og Zofran er lenger nede på den listen..

Prøver noe cagatil eller no sånt, men har ikke fungert sålangt. Så det blir vel å prøve noe annet i morgen igjen.. de har snakket om sonde og jeg hadde det sist. Det JÆVLIGSTE jeg har vært borti noensinne så vil virkelig unngå det nå. De sier det er mer skånsomt enn å få føde gjennom årene, men skal heller tåle smerte enn den jævla slangen igjen :(

Har du prøvd mange forskjellige før du fikk Zofran? Og hva koster de nå egentlig? ? :)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Uff.. synes virkelig du burde fått zofran siden den har fungert før.

Eg har bare prøvd afipran, men den fungerte ikkje i det heile. Eg tåler ingen av dei andre tablettane pga laktoseintoleranse. Pressa legen min litt for å få zofran. No koster den 250,- for 10 tabl. på 400mg. Det er smeltetablettene.

Det finnes ei side på fb for oss som har hyperemesis, veldig god å ha. God støtte og god informasjon.
 
Ekonomin tillåter inte mig att köpa märkeskläder i affären. Jag gör fynd på "barn-bytar-marknader" och  halva priset rea i affärer då brukar jag köpa ex vinteroverall efter vintern har varit fast till nästa säsong istället.

Gjør det? Har du link?? Og er den lukket? ;)

Jeg pratet med legen i dag igjen, en av to leger som behandlet meg sist svangerskap jeg lå innlagt. Hu satte meg på Zofranen nå og kunne ikke forstå hvorfor de ikke bare hadde gitt meg den tidligere. Tok den nå for en stund siden og føler kvalmen har lettet litt (!).
Er kvalm fortsatt, men mildere. Får la den virke litt lenger. Prisen har jo falt drastisk! Det er bra, og uansett verdt hver ei krone! ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Ligger på drammen. Du da? Prøv å få det iv- jeg føler meg frisk da. Holder på maten og klarer å gå litt oppe. Full loggføring av mat og drikke her også ja. Tøff sykdom dette her:/ vi får håpe den slipper taket snart:)
 
Gjør det? Har du link?? Og er den lukket? ;)

Jeg pratet med legen i dag igjen, en av to leger som behandlet meg sist svangerskap jeg lå innlagt. Hu satte meg på Zofranen nå og kunne ikke forstå hvorfor de ikke bare hadde gitt meg den tidligere. Tok den nå for en stund siden og føler kvalmen har lettet litt (!).
Er kvalm fortsatt, men mildere. Får la den virke litt lenger. Prisen har jo falt drastisk! Det er bra, og uansett verdt hver ei krone! ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Ja, den er lukket :) https://www.facebook.com/groups/HyperemesisNorgeSupport/ Dersom den ikkje fungerer så søker du bare på Hyperemesis Norge så dukker den opp.

Så bra at du har fått den! Håper det letter for deg då :)
 
Ja, den er lukket :) https://www.facebook.com/groups/HyperemesisNorgeSupport/ Dersom den ikkje fungerer så søker du bare på Hyperemesis Norge så dukker den opp.

Så bra at du har fått den! Håper det letter for deg då :)

Hvordan ligger du an med kcal og antall dl væske?

I går fikk jeg i meg 845 kcal og 3,5 dl. Dagene før har det vært under 300 kcal så jeg var flink i går! :D

Får sofranen som smeltetabelett og den fungerer utmerket. Er så og si kvalmfri og kaster heller ikke opp.
I tillegg får jeg SmofKabiven og væske, men det tærer på årene :(

1374312353246.jpg

Blir liggende til mandag og har ny samtale med legen da :)
Blir også veiing og blodprøver igjen.

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Jeg lurer også på hvordan det går med deg :)
Kvalmen like ille?


Termin 16 februar
Hvordan går det med deg?? Er du fortsatt på sykehuset? Sender en stor klem!
Uff. Jeg trodde jeg hadde det fælt sist, men det er jo ingenting i forhold til deg. Masse god bedring..

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14
Uff så uheldig du har vært... Håper ting snart er i bedring ! Tenker på deg!


Termin 9. februar med første frøet:)
Uff så kjipt. Håper de finner noe kvalmestillende som funker og at det går over snart!!!
Uff, stakkars deg - skikkelig uheldig :(
Masse god bedring til deg, krysser alt jeg har for at du blir bedre snart! ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Masse god bedring :)
Uff.. så ufattelig slitsomt :-/ Eg har også hyperemesis og hadde det med førstemann også. Det er grusomt og eg var litt mildere ramma enn deg. Var kvalm heilt til fødsel, men spydde ikkje etter veke 15-16. Denne gangen synes eg det er mykje tyngre psykisk, men har heldigvis fått tabletter som gjer at eg ikkje spyr. *bank i bordet* Eg bruker zofran smeltetabletter som virker veldig fort. Dei er ikkje sååå dyre lenger og er verdt pengene.
Håper du snart blir bedre og får komme heim! Klem
*sniker*
Jeg har også hyperemesis, og for å være ærlig synes jeg du får litt dårlig behandling. Ettersom du vet zofran hjelper deg burde du få det. Er ubeskrivelig tungt å gå sånn som du gjør nå og prøve og feile... Prøv å snakk med legen... Sånn som keg ser det kunnr du unngått sonde om de hadde hørt på deg og dine tidligere erfaringer! Da kunne du kanskje ha vært på bedringens vei allerede uten så masse oppkast hver dag...
Jeg ønsker deg i allefall lykke til, håper det roer seg for deg snart :)


App ☆
Har du prøvd largactil? Jeg er innlagt for tredje gang nå og får det i tablett og iv. Hjelper mest med iv men merker effekt av tabletter også.. Litt mer kvalm enn iv bare.. Kaster opp mye mindre men får i meg noe mat.

For de som er interessert så oppdaterer jeg dagboka mi hver uke og hver dag til og med i det siste.

Dere kan lese der om hvordan det går :)

Men ta spørsmål og kommentarer helst i denne tråden da jeg ønsker at dagbok skal forbli dagbok ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Hvordan ligger du an med kcal og antall dl væske?



I går fikk jeg i meg 845 kcal og 3,5 dl. Dagene før har det vært under 300 kcal så jeg var flink i går! :D



Får sofranen som smeltetabelett og den fungerer utmerket. Er så og si kvalmfri og kaster heller ikke opp.

I tillegg får jeg SmofKabiven og væske, men det tærer på årene :(


Blir liggende til mandag og har ny samtale med legen da :)

Blir også veiing og blodprøver igjen.



Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014


Så bra at zofranen fungerer :)
Er fortsatt ein del kvalm med den, men har ikkje kasta opp *bank i bordet* takka vera den.
Håper du føler deg så bra på mandag at du kan få komme heim og slappe av der :) Du er forresten veldig flink! ;-)
Eg slepper å telle kalorier siden eg ikkje er innlagt, men heile dagen går ut på å sitte i ro og tvinge inn mat.
 
Ligger på drammen. Du da? Prøv å få det iv- jeg føler meg frisk da. Holder på maten og klarer å gå litt oppe. Full loggføring av mat og drikke her også ja. Tøff sykdom dette her:/ vi får håpe den slipper taket snart:)

Jeg ligger på SuS i Stavanger. Har ny samtale med legen på mandag med veiing og blodprøver.

Hvordan ligger du an med antall kcal og dl hver dag da? :)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Såååå misunnelig på Zofranen din... Ikke sikkert det hadde funket her da. Håper vi alle sammen får tilbake livskvaliteten snart!
 
Har gjort det for lenge siden. Det er kun afipran de gir ut... :(

Postafen får du kjøpt reseptfritt, veit det er mange som bruker den. Legen min ville gje den til meg, men siden eg ikkje tålte den så var det ikkje vits. Afipran og postafen er det mest vanlige å gje ut meiner eg.
 
Har gjort det for lenge siden. Det er kun afipran de gir ut... :(
Postafen får du kjøpt reseptfritt, veit det er mange som bruker den. Legen min ville gje den til meg, men siden eg ikkje tålte den så var det ikkje vits. Afipran og postafen er det mest vanlige å gje ut meiner eg.

Det stemmer. Men når ikke det fungerer så skal du få prøve andre medisiner og med andre virkestoffer i. Makan for en lege...

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Postafen får du kjøpt reseptfritt, veit det er mange som bruker den. Legen min ville gje den til meg, men siden eg ikkje tålte den så var det ikkje vits. Afipran og postafen er det mest vanlige å gje ut meiner eg.
Ja prostafen er også prøvd. Hjalp ingenting på kvalmen den heller. Ble bare stup trøtt
 
Sjukt.. da ville jeg lagt meg inn. Trodde hele poenget var å slippe kvalmen så man kunne spise og drikke noenlunde normalt.. får du i deg noe i det hele tatt?

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
Jeg fikk nesten ikke i meg noen ting i 2,5 uker. Drakk kanskje 2 glass vann og spise et halvt knekkebrød om dagen. Den dagen jeg hadde tenkt å dra til lege for å ta blodprøve så ble jeg plutselig litt bedre. Eller altså er så og si sengeliggende fremdeles men får i meg nok mat og drikke til at det ikke er helseskadelig, så da blir jeg ikke lagt inn. Men altså hadde jeg vært alenemor så hadde jeg jo ikke klart å ta meg av sønnen min. Livskvaliteten er grådig lav!
 
Jeg fikk nesten ikke i meg noen ting i 2,5 uker. Drakk kanskje 2 glass vann og spise et halvt knekkebrød om dagen. Den dagen jeg hadde tenkt å dra til lege for å ta blodprøve så ble jeg plutselig litt bedre. Eller altså er så og si sengeliggende fremdeles men får i meg nok mat og drikke til at det ikke er helseskadelig, så da blir jeg ikke lagt inn. Men altså hadde jeg vært alenemor så hadde jeg jo ikke klart å ta meg av sønnen min. Livskvaliteten er grådig lav!

Huff.. hardt at det skal måtte være sånn. Hvorfor kan du ikke få prøve andre kvalmestillende liksom?

Blir frustrert og lei på dine vegne :(

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Huff.. hardt at det skal måtte være sånn. Hvorfor kan du ikke få prøve andre kvalmestillende liksom?

Blir frustrert og lei på dine vegne :(

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
Ja jeg synes også det er dritkjipt. Kan spørre legen når jeg skal dit 8 august (hun har ferie fram til da). Var bare kontordamene jeg snakket med sist + at mamma snakket med legekontoret sitt og hørte om de kunne gi meg noe. Spurte på sykehuset forrige graviditet og hun sa bare at det bare var afipran de hadde å gi...
 
Ja jeg synes også det er dritkjipt. Kan spørre legen når jeg skal dit 8 august (hun har ferie fram til da). Var bare kontordamene jeg snakket med sist + at mamma snakket med legekontoret sitt og hørte om de kunne gi meg noe. Spurte på sykehuset forrige graviditet og hun sa bare at det bare var afipran de hadde å gi...

Så merkelig.. jeg har jo prøvd 6-7 forskjellige. Så at det bare finnes Afipran stemmer hvertfall ikke. Huff :(
Er det ikke andre leger på kontoret du kan gå til utenom fastlegen da?

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Back
Topp